2016-11-27, 12:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet inte? Gick inte och hämtade en pall för att kolla in hennes insats i ett par timmar. Det är dessutom OT.

Du behöver ett par timmar för att fråga om vägen?
Citera
2016-11-27, 13:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du behöver ett par timmar för att fråga om vägen?

Va? Jag frågade inte henne nånting, pratar inte med SL-personal bara för att, gick bara genom spärren.
Citera
2016-11-27, 13:12
Medlem
Jag tycker det är så otroligt oprofesionellt och hade tänkt en gång extra över köpet från den personen, all typ av klädsel som inte är del av uniformen signalerar självhävdelse och okompetens.
Men det ska självklart vara lagligt ifall arbetsgivaren av någon outgrundlig anledning vill ge av det skenet av okunnighet hos sin personal.
Citera
2016-11-27, 13:15
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Jag tror inte att hon som bär den tycker så dock.

Hon kanske får käken utslagen av pappa Muhammed om den inte sitter på.
Citera
2016-11-27, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Jag tycker det är så otroligt oprofesionellt och hade tänkt en gång extra över köpet från den personen, all typ av klädsel som inte är del av uniformen signalerar självhävdelse och okompetens.
Men det ska självklart vara lagligt ifall arbetsgivaren av någon outgrundlig anledning vill ge av det skenet av okunnighet hos sin personal.

Ja du verkar ju tämligen kompetent med ett så utvecklat ordförråd att du kommer på alldeles egna ord. "okompetens".

OnT:

Klart att all muhammedansk klädsel är otroligt provocerande men när det kommer till att bära slöja i en elektronikbutik så ser jag faktiskt ingen anledning till att störa sig mer än vanligt. Dock hade jag tänkt minst 2 gånger innan jag tar elektronikråd från en muslimsk kvinna som troligtvis fortfarande tvättar kläderna i vattendrag.
Citera
2016-11-27, 13:23
Medlem
Sperssons avatar
.
Alla arbetsplatser i Sverige måste anställa minst en beslöjad kvinna och en neger för att få godkänt av etablissemanget.

Annars riskerar företaget att anklagas för diskriminering.

Sverige är sjukt men så är det.
Citera
2016-11-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Då får du helt enkelt skita i att besöka Elgiganten, jag spelar inte spel eller kollar på filmer jag inte gillar

Jag pratar inte om elgiganten ditt mongo.
Ska du citera mig så LÄS mina inlägg.
Citera
2016-11-27, 13:26
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Antar att du menar en slöja som täcker håret? Och inte maskering typ burka?
Då förstår jag inte vad som är problemet.
Folk blir provocerade av jihadistkläder av samma anledning som judar ogillar hakkors.
Citera
2016-11-27, 13:28
Medlem
Jag har inget emot att kvinnor väljer att bära sjal. Det skulle inte skada ifall svenska kvinnor klädde sig mer anständigt i allmänhet heller.
Det som dock är oroväckande är den demografiska utvecklingen. Sverige håller på att förvandlas till ett MENA-land! Det kan vara trevligt och exotiskt när de utgör en liten minoritet av sekulära individer, men när de på sikt hotar att bli en majoritet, ja då kommer detta inte vara Sverige längre.
Inget i historien tyder på att samhällets stabilitet kommer bevaras när de kommer i majoritetsställning. Tvärtom, alla konflikter där de kommer ifrån vittnar om det motsatta. Haitimassakern, Libanesiska inbördeskriget, Israelpalestina-konflikten, inbördeskriget i Syrien, förföljelserna av vita farmare i Sydafrika, osv osv. Det kommer att bli exakt likadant i Sverige! Väldigt naivt att tro något annat. Speciellt när resurserna på sikt kommer att ta slut, för ingen intelligent människa kan väl tro att vi kommer ha råd att vara socialkontor åt alla världens araber och afrikaner hur länge som helst?
Citera
2016-11-27, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Du cirkelresonerar. Ditt eget inlägg är ju bara ett steg till. Du klagar över att jag klagar över att TS klagar. Antingen har både du och jag rätt, eller så har ingen rätt. Och eftersom jag antingen har rätt, eller du har fel, så har jag rätt. Fucking Platon är jag
Du vet uppenbarligen inte vad ett cirkelresonemang är. Det är kanske inte så mycket ditt fel som att du är en produkt av dagens skola.

Jag upprepar vad jag skrev för att du skall få en sista chans att tänka till:

Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Hur orkar du skriva till ett apotek och gnälla över att deras personal använder slöja? Hur påverkar det dig? Ditt liv verkar vara ett mörker, och jag lider genuint med dig. Min rekommendation till dig är att sluta läsa nyheter eller använda internet över huvud taget. Köp en hund och skaffa dig ett boende i skogen där du slipper vara en del av civilisationen. Och funkar inte det så kan du alltid trösta dig med att livet är kort och ditt lidande snart är över oavsett.

Som sagt, samma slags "argument" kan användas gällande ditt inlägg som ju är ett enda utdraget gnällande. Så, ditt råd om att försvinna gäller också dig själv.
Citera
2016-11-27, 13:46
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nej man får inte klä sig som man vill anser jag. Varför skall man göra skillnad på en långhårig hårdrockare med piercing tatueringar svart nagel-lack etc etc & en människa med muslimska kläder?
Inte fan får hårdrockaren jobba inom finansbranschen med kunder exempelvis oavsett utbildning!
Dessutom handlar ju dom religiösa kläderna om så mycket mer än bara en stil(värderingar, sex, åtskillnad mellan könen etc etc). Så det är värre osv osv.

De e väl för fan upp till arbetsgivaren att avgöra. Är du kommunist eller?
Citera
2016-11-27, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Religionsfriheten är en del av europakonventionen och har inget alls att göra med svenskar specifikt.

Den räknas som en del av de mänskliga rättigheterna.
Allt vad du skriver ovan saknar relevans för vad jag skrev. Hur vore det om du tog dig tid och läste de inlägg som du citerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in