Saxat från matchprat:
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Romas försvar har gått från att vara solitt under García till att vara smått värdelöst med Spalletti vid rodret. För en tid sedan var jag inne på Francesco i Sassuolo men den här hösten är, trots skador och annat, verkligen usel...Paulo Sousa hade jag gärna sett nästa sommar, när han lämnat Fiorentina. Vet inte vad som är problemet där riktigt men jag tycker iaf att han fick dem att prestera en mycket fin fotboll förra säsongen.
Positionspelet samt zonmarkering var utomordentligt uselt igår, Insåg hur mycket Manolas betyder och det mot Pescara hemma. Man gick flertalet gånger 3 spelare på bollen och glömde helt bort att täppa till ytor framför mål och flertalet gånger klagade man på domaren istället för att fokusera på matchen.
Det är så med Roma att man alltid haft en stark mittback men aldrig någon som kan komplettera denna mittback. För den delen har vi har sällan haft starka ytterbackar(möjligtvis räknas inte Peres in här) men det är illa när alternativen är Emerson och Juan Jesus.
En liten ljuspunkt var Gerson, ser fin potential hos honom.
Och Dzeko, vad ska man säga om honom. Tror mycket av det ligger i att han denna säsong slipper hålla i bollen/föra fram bollen utan han får i stort sett agera som en straffområdesanfallare samt agera targetplayer vid utsparkar t.ex.
Ännu en gång måste jag bara säga att jag önskar man behållt Montella.
Citat:
Ursprungligen postat av
viwil002
----------------------------
Lazio tog återigen en seger borta mot trötta Palermo. So far måste man ge MVG till Simone Inzaghi som fått Lazio att spela en vinnande och sevärd fotboll. Han har gjort det genom att lyfta fram unga spelare kryddat med något mer etablerade Immobile och Biglia. Nio raka matcher utan förlust nu. Nästa söndag är det Romderby.
Det var ett tag sedan det var så hett inför ett Romderby: Lazio kommer in starkt mot ett lite svajigt Roma. 28 mot 29 p. Perfekt tidpunkt. Är riktigt taggad inför derbyt. Må bästa lag vinna