2016-11-27, 02:43
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det du skriver om Romagnoli kan säkert stämma, men Palettas statistik beror ju på att han är dum i huvudet. Hur förklarar man annars detta? https://www.youtube.com/watch?v=3_gst6wIOls
Ja, det måste ha slått slint i skallen när Paletta gjorde den tjurrusningen, men i grunden är det ju en mer chansartad spelstil som ligger bakom (och som har funkat ganska bra hittills). Men det är med små marginaler, och jag föredrar en mer polerad spelare bredvid Romagnoli nästa säsong.

Romagnoli har missat två serie a matcher denna säsong och i båda två har försvaret varit en hönsgård (tre insläppta mot Sassuolo och två insläppta mot Inter). Mot Sassuolo var det ju öppen gata vid underläge 3-1 och det var endast Donnarumma som höll kvar laget i matchen. Två relativt svåra anfall att möta, kan argumenteras, men känslan är ju att Romagnoli sprider ett lugn och direktiv som verkligen behövs.
Citera
2016-11-27, 12:58
Medlem
Vad tror ni om Nilsson Lindelöf i Milan?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article23993253.ab
Citera
2016-11-28, 01:18
Medlem
snillet_1s avatar
Minns att vi diskuterade Dzeko vs Mandzukic förra hösten. Den diskussionen kan vi lägga ner. Kroaten är ytterligt medelmåttig i jämförelse. Jag förstår faktiskt inte varför han spelar i Juventus över huvud taget.
Citera
2016-11-28, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Vad tror ni om Nilsson Lindelöf i Milan?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article23993253.ab
Visst att Milan är en mäktig klubb med sin anrika historia, men i dagsläget är de väl nåt snäpp under Nilsson-Lindelöfs nivå? Hela Europa sägs ju scouta honom, inklusive Real Madrid, Barcelona, Bayern och Juventus. Sedan vet jag såklart inte vilka lag som det finns konkret intresse ifrån. Men om jag hade varit honom så hade jag valt en klubb som ligger i den yttersta världstoppen idag, annars kan han lika gärna fortsätta utvecklas i Benfica som också är en mäktig klubb strax bakom världstoppen. Milan kommer få in pengar från de kinesiska ägarna, men kommer inte vara tillbaka i världstoppen på bara några transferfönster.

-----------------------------

Lazio tog återigen en seger borta mot trötta Palermo. So far måste man ge MVG till Simone Inzaghi som fått Lazio att spela en vinnande och sevärd fotboll. Han har gjort det genom att lyfta fram unga spelare kryddat med något mer etablerade Immobile och Biglia. Nio raka matcher utan förlust nu. Nästa söndag är det Romderby.
Citera
2016-11-28, 11:43
Avslutad
Saxat från matchprat:
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Romas försvar har gått från att vara solitt under García till att vara smått värdelöst med Spalletti vid rodret. För en tid sedan var jag inne på Francesco i Sassuolo men den här hösten är, trots skador och annat, verkligen usel...Paulo Sousa hade jag gärna sett nästa sommar, när han lämnat Fiorentina. Vet inte vad som är problemet där riktigt men jag tycker iaf att han fick dem att prestera en mycket fin fotboll förra säsongen.

Positionspelet samt zonmarkering var utomordentligt uselt igår, Insåg hur mycket Manolas betyder och det mot Pescara hemma. Man gick flertalet gånger 3 spelare på bollen och glömde helt bort att täppa till ytor framför mål och flertalet gånger klagade man på domaren istället för att fokusera på matchen.

Det är så med Roma att man alltid haft en stark mittback men aldrig någon som kan komplettera denna mittback. För den delen har vi har sällan haft starka ytterbackar(möjligtvis räknas inte Peres in här) men det är illa när alternativen är Emerson och Juan Jesus.

En liten ljuspunkt var Gerson, ser fin potential hos honom.
Och Dzeko, vad ska man säga om honom. Tror mycket av det ligger i att han denna säsong slipper hålla i bollen/föra fram bollen utan han får i stort sett agera som en straffområdesanfallare samt agera targetplayer vid utsparkar t.ex.

Ännu en gång måste jag bara säga att jag önskar man behållt Montella.

Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
----------------------------
Lazio tog återigen en seger borta mot trötta Palermo. So far måste man ge MVG till Simone Inzaghi som fått Lazio att spela en vinnande och sevärd fotboll. Han har gjort det genom att lyfta fram unga spelare kryddat med något mer etablerade Immobile och Biglia. Nio raka matcher utan förlust nu. Nästa söndag är det Romderby.

Det var ett tag sedan det var så hett inför ett Romderby: Lazio kommer in starkt mot ett lite svajigt Roma. 28 mot 29 p. Perfekt tidpunkt. Är riktigt taggad inför derbyt. Må bästa lag vinna
Senast redigerad av J-dilla 2016-11-28 kl. 11:54.
Citera
2016-11-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Visst att Milan är en mäktig klubb med sin anrika historia, men i dagsläget är de väl nåt snäpp under Nilsson-Lindelöfs nivå? Hela Europa sägs ju scouta honom, inklusive Real Madrid, Barcelona, Bayern och Juventus. Sedan vet jag såklart inte vilka lag som det finns konkret intresse ifrån. Men om jag hade varit honom så hade jag valt en klubb som ligger i den yttersta världstoppen idag, annars kan han lika gärna fortsätta utvecklas i Benfica som också är en mäktig klubb strax bakom världstoppen. Milan kommer få in pengar från de kinesiska ägarna, men kommer inte vara tillbaka i världstoppen på bara några transferfönster.

-----------------------------

Håller med det mesta du säger om Milan förutom det om fönster, men utav det jag håller med dig om tycker jag är en perfekt samling anledningar till att välja just Milan istället för en absolut toppklubb; hellre bli en del utav Milans resning till toppen än att bara ha en liten del i ev titlar med en redan toppklubb.

Om det jag inte håller med om så tror jag att Milan är rätt nära toppen, man har mycket klasspelare men tyvärr också en och annan medelmåtta och det som saknas tror jag är så lite som ett eller två bra fönster; en superb eller två bra mittfältare samt en mittback så tror man är ett lag som går långt i CL igen, Douglas Costa tror jag hade lyft Milan något enormt, och kanske Ancelotti kan hjälpa Milan få ett "kompispris".
Citera
2016-11-28, 20:58
Medlem
Cagliari kanske inte förtjänade tre poäng om man ser till spelet, men man kämpade och hade framförallt briljansen då man gjorde avgjorde:

https://www.youtube.com/watch?v=krlFro6-oRM

Ett par sekunder av briljans ger 2-1 till Cagliari.

Fulsegrar är ofta på motståndarens eller domarens misstag. Detta var en ok seger även om spelet fortfarande bländar mig med sin frånvaro.

Men man ska göra ett mål mer än motståndaren.

Hemma på den vackra ön är man jävligt starka. 5 segrar, en oavgjord och endast en förlust mot Juventus. 5-1-1.
Senast redigerad av Brille68 2016-11-28 kl. 21:08.
Citera
2016-11-28, 21:25
Medlem
Sousa borde nog lämna Fiorentina. Inte bara för att han inte fåt ut maximalt möjliga ur truppen utan framförallt för att han sviker fansen när han t ex hävdar att Bernadeschi förtjänar en mer ambitiös klubb.

Resultaten har varit haltande, men har haft storklubbar som t ex Inter efter sig i tabellen. Men inte längre… Eller rättare sagt, inte just nu med ca 20 minuter in på matchen… Jag anser att Sousas framti hänger på denna match.
Citera
2016-11-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cagliari kanske inte förtjänade tre poäng om man ser till spelet, men man kämpade och hade framförallt briljansen då man gjorde avgjorde:

https://www.youtube.com/watch?v=krlFro6-oRM

Ett par sekunder av briljans ger 2-1 till Cagliari.

Fulsegrar är ofta på motståndarens eller domarens misstag. Detta var en ok seger även om spelet fortfarande bländar mig med sin frånvaro.

Men man ska göra ett mål mer än motståndaren.

Hemma på den vackra ön är man jävligt starka. 5 segrar, en oavgjord och endast en förlust mot Juventus. 5-1-1.

Som en liten parantes kan man konstatera att Juventus och Roma har 7 segrar på 7 hemmamatcher. Sedan är det Toino som har fem segrar och två oavgjorda, och sedan följer tre lag med fem segrar, en oavgjorda och en förlust Milan, Lazio och just Cagliari. Så Cagliari är med andra ord på delad fjärdeplats när det gäller hemmaspel.

Man kan såklart tänka sig att man har en fördel i att man är en ö. Men Palermo har 7 förluster på sju hemmamatcher...

Och om jag hyllar Cagliaris hemmafacit så måste man nämna deras bortamatcher, en seger och sex förluster med en målskillnad på sex mål gjorda och 20 insläppta. Nda segern den spektakulära mot Inter. Men det är fan inte ok.
Citera
2016-11-29, 19:38
Medlem
Men nu är det fan Coppa Italia:

Palermo - Spezia
Chievo - Novara
Torino - Pisa
Atalanta - Pescara
Bologna - Verona
Genoa - Perugia
Empoli - Cesena 1-2
Sampdoria - Cagliari

Segraren av Sampdoria och Cagliari ska möta Roma på bortaplan.

Chievo leder just nu med 3-0 mot Novara…
Citera
2016-11-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Minns att vi diskuterade Dzeko vs Mandzukic förra hösten. Den diskussionen kan vi lägga ner. Kroaten är ytterligt medelmåttig i jämförelse. Jag förstår faktiskt inte varför han spelar i Juventus över huvud taget.

Jag håller med, Men Juventus har Dybala och Higuain som självklara föstaval, med Pjanic som ska understödja. Sedan offensiva alternativ som t ex Cuadrado osv…

Juventus förstauppställning är fantastisk, och vi har ännu inte fåt se den i form… Till skillnad mot den normala formkurvan där Juventus briljerar under den första halvan av säsongen och sedan haltar i mål, så kan vi kanske få se ett Juventus som går tillräckligt bra under första halvan för att under våren imponera? Vi får se.
Citera
2016-11-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Håller med det mesta du säger om Milan förutom det om fönster, men utav det jag håller med dig om tycker jag är en perfekt samling anledningar till att välja just Milan istället för en absolut toppklubb; hellre bli en del utav Milans resning till toppen än att bara ha en liten del i ev titlar med en redan toppklubb.

Om det jag inte håller med om så tror jag att Milan är rätt nära toppen, man har mycket klasspelare men tyvärr också en och annan medelmåtta och det som saknas tror jag är så lite som ett eller två bra fönster; en superb eller två bra mittfältare samt en mittback så tror man är ett lag som går långt i CL igen, Douglas Costa tror jag hade lyft Milan något enormt, och kanske Ancelotti kan hjälpa Milan få ett "kompispris".

Framförallt har man unga talanger. Om man spetsar dem med etablerade stjärnspelare så kan det bli fantastiskt bra för lång tid framöver. Detta lag kan var grunden för en ny Milandominans inom världsfotbollen. Men det krävs att man håller fast vi sina talanger och att man vågar satsa pengar för att komplettera ungdomarna som ska vis vägen framöver. Ett klassiskt Milan där de egna spelarna ska vara dominerande men där stjärnor utifrån ska lysa och samla på Ballon d'Or, och klubben på internationella titlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in