2016-11-27, 12:21
  #73
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Varför måste du sätta en etikett på mig? Folk är mer komplexa än så. Jag är för frihet att göra precis vad som helst, så länge det inte skadar andra. Att slöjbärare sedan får vissa att störa sig på det räknas inte. Om vi skulle förbjuda något baserat på att vissa stör sig på det så skulle vi inte kunna tillåta något öht.

Hmm, fast iofs, vi har förbjudit människor att gå nakna på stan för att det stör andra. Det är faktiskt en intressant diskussion när jag tänker efter.

Det är förargelseväckande. Jag blir förbannad när jag ser att vi har individer som dyrkar en pedofil och bär medeltidsklädsel på ställen man kanske skulle kunnat tänka sig att handla på.
Citera
2016-11-27, 12:25
  #74
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det där är din åsikt.
Den övertrumfar INTE de svenska lagarna.

Nej du har återigen fel. Man gör undantag för en specifik religion som vill ta plats i vårt levnadsutrymme jag ser ingen annan religion som gör såna anspråk gör du? Jag har t.ex. aldrig sett en buddhistmunk på el-giganten(varken i kassan eller i själva affären). Jag tror inte heller en buddhistmunk ens vill utmana värdlandet med att klä sig religiöst på sin arbetsplats. Islam är som vanligt det stora undantaget. Alltid denna religion som provocerar.
Citera
2016-11-27, 12:26
  #75
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är förargelseväckande. Jag blir förbannad när jag ser att vi har individer som dyrkar en pedofil och bär medeltidsklädsel på ställen man kanske skulle kunnat tänka sig att handla på.
Men i så fall borde du väl hata typ alla religioner? Ta kristendomen till exempel. Vii bortser från allt som människor gjort i dess namn och fokuserar endast på skaparen, Gud. Han är ju uppenbarligen den överlägset ondaste jäveln någonsin, eftersom han skapade allt lidande. En pedofil är i jämförelse ingenting. Varför blir du inte förbannad av det?

Min teori är att du egentligen stör dig på den dubbelmoral som väst har gällande Islam. Man får inte kritisera eller provocera muslimer på samma sätt som andra människor. Visst är det idiotiskt?
Citera
2016-11-27, 12:28
  #76
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Men i så fall borde du väl hata typ alla religioner? Ta kristendomen till exempel. Vii bortser från allt som människor gjort i dess namn och fokuserar endast på skaparen, Gud. Han är ju uppenbarligen den överlägset ondaste jäveln någonsin, eftersom han skapade allt lidande. En pedofil är i jämförelse ingenting. Varför blir du inte förbannad av det?

Nej, islam är helt unikt på den punkten ingen annan religion har fått mitt blod att koka som just den religionen.
Citera
2016-11-27, 12:28
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej du har återigen fel. Man gör undantag för en specifik religion som vill ta plats i vårt levnadsutrymme jag ser ingen annan religion som gör såna anspråk gör du? Jag har t.ex. aldrig sett en buddhistmunk på el-giganten(varken i kassan eller i själva affären). Jag tror inte heller en buddhistmunk ens vill utmana värdlandet med att klä sig religiöst på sin arbetsplats. Islam är som vanligt det stora undantaget. Alltid denna religion som provocerar.

Vad har jag fel i?
Jag har sett många sikher som arbetat med turban bland annat.
På tunnelbanan som kontrollanter och i olika butiker.

Edit: Att man viker sig för islam kan väl stämma i andra sammanhang visserligen. Men slöja är inte ett exempel på det.

Burka eller liknande heltäckande är däremot en helt annan sak.
__________________
Senast redigerad av Blalotus 2016-11-27 kl. 12:32.
Citera
2016-11-27, 12:35
  #78
Medlem
Klappars avatar
Privata företag får anställa vem dom vill, stör det dig att Elgiganten anställer beslöjad personal så kan du gå till någon annan affär. Det är ännu värre när läkaren kommer med sina religiösa kläder och inte kan tala svenska, då talar vi om problem.

Jag är för övrigt emot all religion på arbetet, religiös kan man vara på fritiden.
Citera
2016-11-27, 12:38
  #79
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Man kan säga att du lever upp till din avatar...

Ett halssmycke med en glad kanin.
Ett halssmycke med ett hakkors.
Ett halssmycke med hammaren och stjärnan.
Ett halssmycke med bokstäverna KKK.

Vad spelar det för roll? Halssmycke som halssmycke. Comprendo??!!

Du missar grovt att för många av oss har slöjan en stark och otäck "symbolik". Vi ska inte behöva utsättas för detta på anrättningar som vi inte kan välja bort att besöka.

Då får du helt enkelt skita i att besöka Elgiganten, jag spelar inte spel eller kollar på filmer jag inte gillar
Citera
2016-11-27, 12:40
  #80
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Privata företag får anställa vem dom vill, stör det dig att Elgiganten anställer beslöjad personal så kan du gå till någon annan affär. Det är ännu värre när läkaren kommer med sina religiösa kläder och inte kan tala svenska, då talar vi om problem.

Jag är för övrigt emot all religion på arbetet, religiös kan man vara på fritiden.

Är inte detta kvotering egentligen. Eller har företaget tagit ett aktivt steg för medeltidskläder och pro-pedofili på arbetsplatsen?
Citera
2016-11-27, 12:43
  #81
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Är inte detta kvotering egentligen. Eller har företaget tagit ett aktivt steg för medeltidskläder och pro-pedofili på arbetsplatsen?

Gissar på att man försöker samla godhetspoäng bland folket och media, alla verkar dock inte gilla deras nya personal och ts är ett exempel på detta.
Citera
2016-11-27, 12:46
  #82
Medlem
Dofternas avatar
Är emot all religion i offentliga sammanhang, ser det som något privat, men så länge man kan ha ett halsband med ett kors på så måste man få ha slöja också.

Såg fö en somalisk kvinna i helslöja sitta i spärren vid Skanstull (Sthlm) i förrgår. Ser det som viktigare att de kommer in på arbetsmarknaden än att de slutar med slöjtramset.
Citera
2016-11-27, 12:50
  #83
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är emot all religion i offentliga sammanhang, ser det som något privat, men så länge man kan ha ett halsband med ett kors på så måste man få ha slöja också.

Såg fö en somalisk kvinna i helslöja sitta i spärren vid Skanstull (Sthlm) i förrgår. Ser det som viktigare att de kommer in på arbetsmarknaden än att de slutar med slöjtramset.

Kunde hon svenska? Släppte hon in sina landsmän gratis. Tjoho! nepotism och korruption!
Citera
2016-11-27, 12:56
  #84
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kunde hon svenska? Släppte hon in sina landsmän gratis. Tjoho! nepotism och korruption!

Vet inte? Gick inte och hämtade en pall för att kolla in hennes insats i ett par timmar. Det är dessutom OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in