Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Jag kan tänka mig att
1) Laban gick till anfall mot den som dödat Eva och att mördaren fick in ett lyckosamt knivhugg.
2) Att dom befann sig en bit från Evas kropp och att Laban kom viftande på svansen till vem som helst som därmed fick tillfälle att sticka kniven i honom. (Enligt de ungdomar som passerade vid tiden var det tydligen inte ovanligt att Laban sökte sig till obekanta och till och med ville hoppa in i bilen.)
Givetvis finns det fler alternativ.
Vilket som är mest troligt kan jag inte bedöma då jag inte vet hur knivhugget satt. Vet du?
1.) Nej, detta scenario håller jag som ett av de mest osannolika. Laban's reaktion var inte att attackera gärningsmannen utan att springa hem till föräldrahemmet, 150 m därifrån. Laban uppehöll sig uppe på Långbacken där senare de 3 ungdomarna i bilen passerade, och det finns inte en chans att han skulle gå ner
ensam till en vilt främmande aggressiv man, för Laban kunde givetvis läsa av situationen och att den var mycket hotfull när Eva blev överfallen och indragen i skogen.
2.) Nej, detta scenario är helt otänkbart. Laban var en hund som definitivt
inte kom viftandes på svansen till vem som helst. Du har även fel när du skriver att: "det inte var ovanligt att Laban sökte sig till obekanta". Laban sökte sig inte till obekanta, att han skällde och sprang efter bilen och ville in i den berodde på att han kände igen bilen och att han kände ungdomarna som satt i den mycket väl, dom bodde nämligen granne med Eva's föräldrar.
Du som tjatar om källa, Har du källa på ovanstående fetade i din text?
Har du några fler förslag att komma med, just det! mördaren kanske hade bacon i fickorna?