Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Värlens bästa liga.
Det tråkiga med stora talanger är att storfiskarna blandar sig i direkt numera. Hoppas att Isak kan välja något aningen mindre med bra chans för speltid. Om inte typ Ajax så kanske Schalke 04 eller något liknande. Välj något med bra track-record i liknande fall. Jag tror inte att det gynnar honom att gå till Real Madrid eller liknande klubb redan nu.
Även om det är indivudellt, så tror jag det är extremt sällan en spelare misslyckas p.g.a att han gick en till storklubb, däremot så är väldigt få tillräckligt bra för att lyckas i slutändan, så därför misslyckas de flesta, för att de inte är tillräckligt bra helt enkelt. Kan inte se de stora nackdelarna med att tillhöra en storklubb och få den bästa träningen ihop med världsspelare, och om man behöver speltid så kan man bli utlånad och ingen transfer behövs om man gör bra ifrån sig, och om du misslyckas vilket du troligtvis gör. Så är fortfarande alternativen därifrån oftast fler än om du misslyckas i den mindre klubben.
Jag tror det är betydligt oftare spelare misslyckas för att de tar för små steg, och inte pushar sig själv, och tiden rinner iväg och de stangera, eller så shit happens, kanske råkar de ut för en allvarlig skada, eller får en tränare som du inte går ihop, och vart ska du gå om du misslyckas i den mindre klubben? Barca lär knappast ringa dej då, det skeppet har seglat då. Ta chansen då du får den, för den kanske inte kommer igen. Men visst det är individuellt, kanske man vill ha trygghet och mindre press, kanske man kommer sakna mamma och vännerna för mycket. Isak kan ju exempelvis signa för storklubben och fixa så att han är utlånad till aik en extra säsong.
Sedan gäller det som spelare att scouta klubben, oavsett om det är en storklubb eller mindre klubb.
Ajax, holland? Nej tack, holländska ligan är för dålig