2016-11-26, 09:05
Medlem
Läst igenom fupen nu. Övertygad om att MGM är skyldig.

Någon mer som läst blodbildsanalysen i Tilläggsprotokoll 2?

Citat:
Händelseförloppet är att offret fick skada/skador i huvudet så att blödning uppstod. Huvudet bandagerades. Minst ett tiotal minuter senare blev offret utsatt för upprepat kraftigt våld mot huvudet...

Läser man utskriften från det inspelade samtalet i BO's telefon så säger ju MGM bl a "ser ut som du har huvudvärk".

Detta sägs väl efter de första smällarna i huvudet. Sedan hämtar någon gasbindan som BO har runt huvudet, gissningsvis ligger den i stridsvästen i förrådet. (Tilläggsprotokoll 2, sid15)
Citera
2016-11-26, 12:02
Medlem
Jag är helt övertygad om att de är den misstänkte som gjort det.

Samtalet som finns inspelat styrker min teori om hur det gått till.

Jag tror att den misstänkte gärningsmannen och offret blir oense om nåt och MGM misshandlar BO. Det som sen hörs på inspelningen är en "spydig" MGM... Du ser ut att ha huvudvärk säger han ju.
BO blöder ju antagligen från huvudet efter att MGM har pucklat på honom därav kommentaren. Han hade ju även bandage runt huvudet.
Och BO säger ju i inspelningen att han ska anmäla MGM. Tror de är tillräckligt för att de ska slå slint åt MGM att utföra mordet.

Blev helt chockad när de släppte honom!!
Citera
2016-11-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenn
Jag är helt övertygad om att de är den misstänkte som gjort det.

Samtalet som finns inspelat styrker min teori om hur det gått till.

Jag tror att den misstänkte gärningsmannen och offret blir oense om nåt och MGM misshandlar BO. Det som sen hörs på inspelningen är en "spydig" MGM... Du ser ut att ha huvudvärk säger han ju.
BO blöder ju antagligen från huvudet efter att MGM har pucklat på honom därav kommentaren. Han hade ju även bandage runt huvudet.
Och BO säger ju i inspelningen att han ska anmäla MGM. Tror de är tillräckligt för att de ska slå slint åt MGM att utföra mordet.

Blev helt chockad när de släppte honom!!

Ja nog är det Trivsel som är gärningsman!
Men vad du är övertygad om spelar ingen roll i rätten.
Det ska vara bevisat att det utom några rimliga tvivel är Trivsel som begått brottet.
Och utifrån den utredningen som framkommit så är det inte alls säkert (bevisligen sett) att det är Trivsel som begått brottet. Ska se om jag kan få han att kommentera i tråden.
Citera
2016-11-26, 13:46
Medlem
Varför kallas han "Trivsel"?
Citera
2016-11-26, 17:02
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Inte riktigt sant, man kan vägra att vittna som nära anhörig i en rättegång, men att det inte skulle vara giltigt är bara humbug.

Man vittnar dock inte under ed, så lite skillnad är det mot om någon icke-anhörig vittnar...
Citera
2016-11-26, 18:31
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Man vittnar dock inte under ed, så lite skillnad är det mot om någon icke-anhörig vittnar...

För att få lite rätsida på detta med närstående vittnen:

Citat:
Att undantag görs för närstående till part innebär alltså att du fritt kan välja om du vill vittna i domstol eller inte. Om du väljer att vittna mot din dotter kommer du att få avlägga ed och du kommer att höras under straffansvar. - See more at: http://lawline.se/answers/11585#sthash.vZX4nHUk.dpuf

Lagtext
https://lagen.nu/1942:740#K36P3S1

Vilka möjligheter hade polisen haft om MGM:s mamma blivit misstänkt för skyddande av brottsling?
Finns det någon möjlighet att begära ut förhör hållna med MGM:s föräldrar?
Citera
2016-11-26, 18:52
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totto
Varför kallas han "Trivsel"?
I Dalarna kan man ha släktnamnet först. Tex Trivsel Gösta eller Bogg Magnus.
Citera
2016-11-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
I Dalarna kan man ha släktnamnet först. Tex Trivsel Gösta eller Bogg Magnus.

feeel....
han har Trivsel tattuerat på ena armen.
Trivsel är inget Gårdsnamn!
Citera
2016-11-26, 21:08
Medlem
Han har förövrigt raderat sin facebook nu...

Undrar om han känner sig hatad
Citera
2016-11-26, 22:57
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totto
Läst igenom fupen nu. Övertygad om att MGM är skyldig.

Någon mer som läst blodbildsanalysen i Tilläggsprotokoll 2?

Läser man utskriften från det inspelade samtalet i BO's telefon så säger ju MGM bl a "ser ut som du har huvudvärk".

Detta sägs väl efter de första smällarna i huvudet. Sedan hämtar någon gasbindan som BO har runt huvudet, gissningsvis ligger den i stridsvästen i förrådet. (Tilläggsprotokoll 2, sid15)
Tror också det var så det gick till, BO förvirrad och så klär av sig, lägger sig på golvet där denne förblöder/hjärnblödning med dödlig utgång.

Den där "det dök upp en för mig okänd person precis när jag skulle åka" borde de ha kunnat slagit hål på, dessutom eftersom vittnet hittar kroppen på natten när hon söker sin nyckel.

Ska väl inte vara omöjligt att bevisa, troligtvis har väl GM drämt något hårt i skallen på BO, motivet är väl "skadad heder" då BO säkert klagat på att GM bråkat och stökat tidigare på kvällen.
Citera
2016-11-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Tror också det var så det gick till, BO förvirrad och så klär av sig, lägger sig på golvet där denne förblöder/hjärnblödning med dödlig utgång.

Den där "det dök upp en för mig okänd person precis när jag skulle åka" borde de ha kunnat slagit hål på, dessutom eftersom vittnet hittar kroppen på natten när hon söker sin nyckel.

Ska väl inte vara omöjligt att bevisa, troligtvis har väl GM drämt något hårt i skallen på BO, motivet är väl "skadad heder" då BO säkert klagat på att GM bråkat och stökat tidigare på kvällen.

fast det var ju ungefär vid 06 på morgonen hon hittade Magnus.
Citera
2016-11-27, 14:42
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
För att få lite rätsida på detta med närstående vittnen:

Lagtext
https://lagen.nu/1942:740#K36P3S1

Vilka möjligheter hade polisen haft om MGM:s mamma blivit misstänkt för skyddande av brottsling?
Finns det någon möjlighet att begära ut förhör hållna med MGM:s föräldrar?

Du läste aldrig 36 kap. 13 § i ovan nämnd lagtext?

Ed får inte avläggas av
1. den som är under femton år; eller
2. den som på grund av en psykisk störning befinns sakna erforderlig insikt om betydelsen av ed.
Ej heller må i brottmål ed avläggas av någon den tilltalade närstående, som avses i 3 §. Lag (1991:1549).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in