2016-11-26, 19:35
Medlem
anteri17s avatar
Det som är kul är att hela Sirius-laget i princip är kvar från den här säsongen. Det har kryddats med Superettans största talang i Montiel, Superettans bästa mittback i Eiswohld och Superettans bästa målvakt i Wicks. Förhoppningsvis lyckas laget leverera tillräckligt i AS. Det blir en spännande säsong.
2016-11-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

....

Men vad vet jag, hoppas Isak gör ett smart val och att klubben han går till har en plan speciellt för honom.
Jag tror att du kan räkna med att om en klubb lägger de pengar det ryktas om för en knappt 17-åring så har de en speciell plan. Även om han skriver 3-års kontrakt och bara går träna med Real så är nog inte karriären rökt när han är 20. Han skulle definitivt vara välkommen tillbaka till AIK 2020, och dra vidare när han är 22 år 2021.
2016-11-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror att du kan räkna med att om en klubb lägger de pengar det ryktas om för en knappt 17-åring så har de en speciell plan. Även om han skriver 3-års kontrakt och bara går träna med Real så är nog inte karriären rökt när han är 20. Han skulle definitivt vara välkommen tillbaka till AIK 2020, och dra vidare när han är 22 år 2021.

Precis! Killen från Norge var visst en "mediavärvnkng" som inte ens Ancelotti ville ha enligt honom själv.

Om jag inte är helt ute och cyklar är RL akademi en av dem som exporterar flest spelare till toppliga spel så helt urusla kan de inte vara. Seniorspel i deras B-lag konternuerligt och träning med A-laget skulle göra att AI blommar ut till den lysande stjärna vi behöver för att få tillbaka folk till NA när landslaget spelar där. Eller så ledsnar han och öppnar sko och nyckelverkstad i Grums!
2016-11-26, 23:48
Medlem
En talande artikel om AI. De 10 målen på papperet är långt ifrån allt.....

http://www.footballwhispers.com/blog/profile-chelsea-and-liverpool-chase-the-next-zlatan?utm_source=talk-chelsea&utm_medium=affiliates
2016-11-27, 00:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
En talande artikel om AI. De 10 målen på papperet är långt ifrån allt.....

http://www.footballwhispers.com/blog/profile-chelsea-and-liverpool-chase-the-next-zlatan?utm_source=talk-chelsea&utm_medium=affiliates

Citat:
Alexander Isak, AIK 2016. Hot hot hot on the rumor mill. Not many 17-yo strikers playing in a big league

Nu kan ni sluta och racka ner på allsvenskan. It's a Big league.
2016-11-27, 00:47
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Värlens bästa liga.

Det tråkiga med stora talanger är att storfiskarna blandar sig i direkt numera. Hoppas att Isak kan välja något aningen mindre med bra chans för speltid. Om inte typ Ajax så kanske Schalke 04 eller något liknande. Välj något med bra track-record i liknande fall. Jag tror inte att det gynnar honom att gå till Real Madrid eller liknande klubb redan nu.
2016-11-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Precis! Killen från Norge var visst en "mediavärvnkng" som inte ens Ancelotti ville ha enligt honom själv.

Om jag inte är helt ute och cyklar är RL akademi en av dem som exporterar flest spelare till toppliga spel så helt urusla kan de inte vara. Seniorspel i deras B-lag konternuerligt och träning med A-laget skulle göra att AI blommar ut till den lysande stjärna vi behöver för att få tillbaka folk till NA när landslaget spelar där. Eller så ledsnar han och öppnar sko och nyckelverkstad i Grums!
Det tror jag också han gör om han ledsnar.
2016-11-27, 09:18
Medlem
Shuyins avatar
Här konstaterar Marc Overmars att Ajax inte har en chans på Isak.

http://www.soccernews.nl/news/374711/Overmars_kansloos:_nog_drie_topclubs_melden_zich_v oor_Ajax-target
2016-11-27, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kanske å andra sidan är inte så populärt hos deras klubbar att de redan 2 år innan säger att de ska sitta ut sina kontrakt nu och sen gå som bosman.

Hehe nä troligen inte, å andra sidan är dom ju som bekant redan ute och tjötar om det där.
Har dessutom inte redan PW varit ute och sagt att den senaste förlängningen var den sista ute i europa så då är det redan sagt.
Nåja, den som lever får se...

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Japp Ni kan joina oss i Superettanträsket innan dess. Eller har ni fler kamratgårdar att sälja?

Vi får börja ta betalt av lagen som vill se hur hybridgräset fungerar på Kamratgården istället för plastaskiten. Det kan vara ett alternativ för er med för att tjäna pengar

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Världens bästa liga!
2016-11-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Här konstaterar Marc Overmars att Ajax inte har en chans på Isak.

http://www.soccernews.nl/news/374711/Overmars_kansloos:_nog_drie_topclubs_melden_zich_v oor_Ajax-target

Där har vi det tydligaste tecknet på vad budet är uppe i, Ajax la alltså ner när €8 miljoner inte räckte.

2 saker till om Isak som bör skrivas efter att ha läst vad som skrivs här.

1.Isak har enligt uppgifter en viss procent på övergångssumman men det är bara upp till en viss nivå, han får inte 10 miljoner om han säljs för 100.

2. Det är ju inte så att AIK väljer vilken klubb han går till för det är Isak själv som i slutändan måste skriva på för klubben. Sedan är det ju klart att AIK väljer vilka han får förhandla med och i vilken ordning men vi kommer nog inte direkt att få se Isak i Castilla med tanke på allt prat om att klubben ska ha en bra plan för att vara intressant.
2016-11-27, 11:27
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Värlens bästa liga.

Det tråkiga med stora talanger är att storfiskarna blandar sig i direkt numera. Hoppas att Isak kan välja något aningen mindre med bra chans för speltid. Om inte typ Ajax så kanske Schalke 04 eller något liknande. Välj något med bra track-record i liknande fall. Jag tror inte att det gynnar honom att gå till Real Madrid eller liknande klubb redan nu.

Även om det är indivudellt, så tror jag det är extremt sällan en spelare misslyckas p.g.a att han gick en till storklubb, däremot så är väldigt få tillräckligt bra för att lyckas i slutändan, så därför misslyckas de flesta, för att de inte är tillräckligt bra helt enkelt. Kan inte se de stora nackdelarna med att tillhöra en storklubb och få den bästa träningen ihop med världsspelare, och om man behöver speltid så kan man bli utlånad och ingen transfer behövs om man gör bra ifrån sig, och om du misslyckas vilket du troligtvis gör. Så är fortfarande alternativen därifrån oftast fler än om du misslyckas i den mindre klubben.

Jag tror det är betydligt oftare spelare misslyckas för att de tar för små steg, och inte pushar sig själv, och tiden rinner iväg och de stangera, eller så shit happens, kanske råkar de ut för en allvarlig skada, eller får en tränare som du inte går ihop, och vart ska du gå om du misslyckas i den mindre klubben? Barca lär knappast ringa dej då, det skeppet har seglat då. Ta chansen då du får den, för den kanske inte kommer igen. Men visst det är individuellt, kanske man vill ha trygghet och mindre press, kanske man kommer sakna mamma och vännerna för mycket. Isak kan ju exempelvis signa för storklubben och fixa så att han är utlånad till aik en extra säsong.

Sedan gäller det som spelare att scouta klubben, oavsett om det är en storklubb eller mindre klubb.

Ajax, holland? Nej tack, holländska ligan är för dålig
Senast redigerad av ulvvf 2016-11-27 kl. 11:50.
2016-11-27, 12:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Även om det är indivudellt, så tror jag det är extremt sällan en spelare misslyckas p.g.a att han gick en till storklubb, däremot så är väldigt få tillräckligt bra för att lyckas i slutändan, så därför misslyckas de flesta, för att de inte är tillräckligt bra helt enkelt. Kan inte se de stora nackdelarna med att tillhöra en storklubb och få den bästa träningen ihop med världsspelare, och om man behöver speltid så kan man bli utlånad och ingen transfer behövs om man gör bra ifrån sig, och om du misslyckas vilket du troligtvis gör. Så är fortfarande alternativen därifrån oftast fler än om du misslyckas i den mindre klubben.

Jag tror det är betydligt oftare spelare misslyckas för att de tar för små steg, och inte pushar sig själv, och tiden rinner iväg och de stangera, eller så shit happens, kanske råkar de ut för en allvarlig skada, eller får en tränare som du inte går ihop, och vart ska du gå om du misslyckas i den mindre klubben? Barca lär knappast ringa dej då, det skeppet har seglat då. Ta chansen då du får den, för den kanske inte kommer igen. Men visst det är individuellt, kanske man vill ha trygghet och mindre press, kanske man kommer sakna mamma och vännerna för mycket. Isak kan ju exempelvis signa för storklubben och fixa så att han är utlånad till aik en extra säsong.

Sedan gäller det som spelare att scouta klubben, oavsett om det är en storklubb eller mindre klubb.

Ajax, holland? Nej tack, holländska ligan är för dålig

Helt enig om detta - främst om det du skriver om en back-up-plan vid misslyckande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in