Citat:
Ja detta håller jag helt med dig om. Varför lät man honom - utan kontroller, drogtest etc knalla omkring o fortsätta vräka i sig sju sorters anabola, kokain mm?
Till o med när han dagarna före dödsmisshandeln, under fem dagar sökte olika psyk.inrättningar tillsammans med Lotta, för att han började bli psykotisk o själv var rädd för vad han kunde gör - lät man honom gå därifrån.
Varför hade man intre bättre koll på denna vandrande krutdurk??
Det är gärningsmannen som är ovanlig i detta fall - för han var så förutsägbart livsfarlig. Inte Lotta för hon var ytterligare en av alla dessa "våldsmängriupies" till kvinnor som inte förstår. Dock tycker just jag att det är intressant att ta reda på varför vissa kvinnor beter sig så märkligt.
Lex Martin ja , inte Lex Lotta.
Till o med när han dagarna före dödsmisshandeln, under fem dagar sökte olika psyk.inrättningar tillsammans med Lotta, för att han började bli psykotisk o själv var rädd för vad han kunde gör - lät man honom gå därifrån.
Varför hade man intre bättre koll på denna vandrande krutdurk??
Det är gärningsmannen som är ovanlig i detta fall - för han var så förutsägbart livsfarlig. Inte Lotta för hon var ytterligare en av alla dessa "våldsmängriupies" till kvinnor som inte förstår. Dock tycker just jag att det är intressant att ta reda på varför vissa kvinnor beter sig så märkligt.
Lex Martin ja , inte Lex Lotta.
Du får ursäkta men jag har inte alls uppfattat det som att du vill förstå. Att kalla någon "våldsmänsgroupie" är inte alls vänligt förstående. Att fördöma våldsutsatta kvinnor leder inte till ökad förståelse. I så fall hade vi varit färdiga för länge sedan för fördömelse av misshandlade kvinnor har pågått oerhört länge. På 1800-talet fick kvinnor som ville skiljas på grund av grov misshandel under många år bevisa länge och väl att de verkligen inte gjort någonting för att provocera mannen. Beviskraven var så höga att det skulle oerhört mycket till för att man inte skulle kunna säga att kvinnan fick skylla sig själv. Det som lades in i bedömningen var till exempel om hon skötte hushållet exemplariskt. Man vill gärna tro att vi kommit längre. Det finns många som arbetar med att försöka förstå hur kvinnor hamnar i destruktiva relationer, men de kommer ingen vart genom att skuld- och skambelägga.