Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-25, 20:54
Medlem
Visste inte att Trumps son var autistisk men intressant:

https://www.youtube.com/watch?v=yZAd5Pu9iw4

Nu förstår man varför Trump kunde så mycket om autism under debatterna.
2016-11-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Jag visste inte heller att han var det. Det är för att han inte är det.
2016-11-25, 21:16
Medlem
ziracorns avatar
Sluta nu! Trump jr är väl blyg eller nåt. Strålkastarljus all of a sudden, c´mon!
2016-11-25, 21:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Eftersom detta är tråden om Trump så skulle jag vilja tillkännage ett nytt smeknamn till karln.

Apropå dennes stöd bland nationalister, extremhöger och andra på yttersta högerkanten så drar jag paralleller till stöveltramp, därför smeknamnet: Stövel-Trump. Vad tycks? Donald Duck är ett annat jag hört, men inte lika slående.

Problemet är att det inte är något som Trump själv skulle ställa upp på. Vi har sedan valet sett en tydlig rörelse mot mitten, och ifall man hade tittat på valpraten hade man sett att Trump inte har något med promillepartier att göra.

Stöveltrump låter kul, men är än så länge inte en rättvisande etikett.
2016-11-25, 21:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Wov, varför måste jag alltid få rätt? Den supervärdeinvalida incestsugna Jung-Trumps uns dotter Ivanka uttalade sig när hon var 24 år "– Om han inte vore min pappa hade jag sprejat honom med tårgas, säger hon i intervjun med Chicago Tribune."

https://mic.com/articles/160358/ivanka-trump-once-said-if-he-wasn-t-my-father-i-would-spray-him-with-mace#.htpbFFdfr

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23678483.ab

Hon var tydligen 17 år vid tillfället. Vi får hoppas att han inte var på henne innan dess, för då börjar jag kalla Trump för "Pedis-Trump" igen.

Men det är nog inte detta som kan ha betydelse för hur elektorerna röstar i mitten av december. Betydelsefullare är att det visat sig att Ryssland haft en enorm desinformationskampanj under valrörelsen. Men detta tar jag i en annan tråd.

Tilläggas skall dock att Trump verkar ha en positiv syn på Sverige. Han hälsade, genom Löfven till hela det svenska folket.
2016-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Problemet är att det inte är något som Trump själv skulle ställa upp på. Vi har sedan valet sett en tydlig rörelse mot mitten, och ifall man hade tittat på valpraten hade man sett att Trump inte har något med promillepartier att göra.

Stöveltrump låter kul, men är än så länge inte en rättvisande etikett.

Ja, han har rört sig mot mitten, men har samtidigt tagit in ministrar och rådgivare som är längre ut på högerkanten. Tror knappast att hans vallöften blir uppfyllda. Men tror det har mer med USA att göra än honom.
2016-11-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Wov, varför måste jag alltid få rätt? Den supervärdeinvalida incestsugna Jung-Trumps uns dotter Ivanka uttalade sig när hon var 24 år "– Om han inte vore min pappa hade jag sprejat honom med tårgas, säger hon i intervjun med Chicago Tribune."

https://mic.com/articles/160358/ivanka-trump-once-said-if-he-wasn-t-my-father-i-would-spray-him-with-mace#.htpbFFdfr

Hon var tydligen 17 år vid tillfället. Vi får hoppas att han inte var på henne innan dess, för då börjar jag kalla Trump för "Pedis-Trump" igen.

Men det är nog inte detta som kan ha betydelse för hur elektorerna röstar i mitten av december. Betydelsefullare är att det visat sig att Ryssland haft en enorm desinformationskampanj under valrörelsen. Men detta tar jag i en annan tråd.

Tilläggas skall dock att Trump verkar ha en positiv syn på Sverige. Han hälsade, genom Löfven till hela det svenska folket.

Mja, det är iofs en fotnot, men hade hon velat fälla honom så hade hon gjort det redan. För att få elektorerna att ändra sig bör det vara konkreta och väldigt säkra källor.
2016-11-25, 23:47
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

.....bla bla bla och så avslutar vi med ryssland:

Betydelsefullare är att det visat sig att Ryssland haft en enorm desinformationskampanj under valrörelsen. Men detta tar jag i en annan tråd.

På frågan om DU alltid måste få rätt????

När det gäller i allmänhet och om TRUMP i synnerhet så har du haft väldigt fel!

För att påminna dig om din usla analysförmåga så återger bara ett av följande exempel på idiotinlägg från din sida från 2016-10-23:

--------------------------------------------------------------------------------
Du tror alltså att samtliga tidningar och andra medieföretag som publicerat, vad jag förmodar du på fullt allvar tror, "fejkade" opinionsundersökningar, är korrupta, förutom då de som påstår att Trump kommer att vinna?

ÄR DU HELT JÄVLA BLÅST I HUVUDET ?

(Eller är du, av professionella skäl bara ute efter att förvirra och så splitt?)
---------------------------------------------------------------------------------

Och den sista frågan du skrev här måste väl vara riktad till dig själv att döma av ditt ständiga orätta orerande?
Senast redigerad av naturtvål 2016-11-25 kl. 23:55.
2016-11-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Han är inte autistisk, lägg av. Ingen kan klandra ett 10-årigt kid eller hur gammal han nu är för att vara lite nervös och ovan bland alla stofiler och politiker. Absolut inget konstigt med det.

Citat:

Du har fel som vanligt.

Citat from Ola: "Men i det hela stora, räknat på elektorsröster, så kommer ändå Clinton att vinna. Sedan, huruvida det kommer att sluta med en jordskredsseger eller en mer blygsam seger för Clinton, återstår att se."

Stick härifrån nu.
2016-11-26, 03:34
Medlem
Jill Stein visste ju vart man hade hela tiden, vissa andra trodde dock hon föredrog Trump före Clinton

Inte så insatt i just elektorer men kan valet ändras om hon får Wisconsin och Pensylvania etc?
2016-11-26, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och under valet så sa folk att Clinton var döende i Parkinsons efter att ha sett henne på video, det fanns även läkare som sa det.

Man kan inte ge en diagnos via video.

Det är hon ju, vart tror du hon håller hus nu

Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Jill Stein visste ju vart man hade hela tiden, vissa andra trodde dock hon föredrog Trump före Clinton

Inte så insatt i just elektorer men kan valet ändras om hon får Wisconsin och Pensylvania etc?

Får hon Wisconsin och Pennsylvania räcker det fortfarande inte till, hon måste plocka någon mer stat. Men det kommer inte hända, dessa recounts har inte ens godkänts och även ifall de gör det så kommer omräkningen inte förändra särskilt mycket. Max att en stat ändras men inte ens det tror jag kommer ske.
2016-11-26, 09:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är hon ju, vart tror du hon håller hus nu

Får hon Wisconsin och Pennsylvania räcker det fortfarande inte till, hon måste plocka någon mer stat. Men det kommer inte hända, dessa recounts har inte ens godkänts och även ifall de gör det så kommer omräkningen inte förändra särskilt mycket. Max att en stat ändras men inte ens det tror jag kommer ske.

Säg inte det. Nu när omräkning av röstsedlar godkänts i Wisconsin, så troligtvis följer de andra staterna i samma spår.

Ska bli intressant att följa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in