2016-11-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Carlos Strandberg är inte aktuell eftersom han spelar i Ryssland.
Fuck.. my bad
2016-11-25, 17:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Carlos Strandberg är inte aktuell eftersom han spelar i Ryssland.
Club Brügge ska ju vara intresserad av honom liksom Rennes. Enligt FK.

CSKA vill inte låna ut honom mera.
2016-11-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Mathias Ranégie har köpt bostadsrätt på Östermalm. Innebär det förlängning med DIF?

"Mattias Ranégie håller dörren öppen för Djurgården"

https://diftv.solidtango.com/video/ran
2016-11-25, 19:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
På samma månader har han genom bra tränarrekrytering (Dempsey) och ett gäng stabila transfers in (Eriksson, Gunnarsson, Isaksson) hjälpt klubben upp från nedflyttningskamp till stabil mittenplats. Dessutom dragit in i storleksordningen 20-30 miljoner på transfers ut. Så han sitter nog rätt lugnt ändå...
Hur stor del har han i tränarjakten.? Antar att han inte var den som drog igång debatten när det var han själv som förlängde med PO bara veckor senare. Alldeles oavsett är det ett stort misstag där Bosse har ansvaret.
Citat:
Ang Haris: Hade såklart föredragit ett kortare kontrakt men av de anledningar du nämner tror jag inte kontraktet är särskilt lukrativt, Haris har haft lång tid på sig att hitta annan klubb med bättre betalt och uppenbarligen misslyckats. Kan tänka mig att tredje året har getts till Haris som "kompensation" för lägre lön.
Menar du allvar?

Vilken klubb skulle erbjuda en 31-åring med dubbla korsbandsskador högre lön än vad han tjäna i DIF? Hela grejen faller på sin orimlighet.
Ponera att Haris drar på sig ytterligare en knäskada? Eller att han inte kommer upp i samma nivå som i sina bästa stunder eller ens i närheten? Tanken är inte orimlig, då sitter man med en medioker/skadad spelare på ett flerårsavtal.
Citat:
En och en halv säsong utan slitigt matchspel kan dessutom förlänga hans karriär.
Japp, med lite flyt kanske han kan hålla till i Mjällby i Div.1 om några år.

Tycker du är lite väl positiv.
2016-11-25, 20:34
Medlem
bagarn29s avatar
Apropå Haris, är inte byte av underlag extra känsligt för någon som haft knäskada?
2016-11-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vilken klubb skulle erbjuda en 31-åring med dubbla korsbandsskador högre lön än vad han tjäna i DIF? Hela grejen faller på sin orimlighet.

Ja precis. Hans nya kontrakt innebär knappast nån löneförhöjning. Snarare tvärtom mtp hans historik. Funkar det har DIF säkrat en riktigt bra ytter i tre säsonger till, funkar det inte har vi Jawo 2.0 (fast knappast med samma sjuka lön som Jawo).

Att det nya avtalet dröjt till en månad innan det gamla går ut tyder på att Bosse erbjöd villkor som Haris egentligen inte tyckte var så super men efter ett tag insåg att han inte får bättre.
2016-11-25, 20:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ja precis. Hans nya kontrakt innebär knappast nån löneförhöjning. Snarare tvärtom mtp hans historik. Funkar det har DIF säkrat en riktigt bra ytter i tre säsonger till, funkar det inte har vi Jawo 2.0 (fast knappast med samma sjuka lön som Jawo).

Att det nya avtalet dröjt till en månad innan det gamla går ut tyder på att Bosse erbjöd villkor som Haris egentligen inte tyckte var så super men efter ett tag insåg att han inte får bättre.
Inte nödvändigtvis en lönesänkning heller, Bosse sa:
Citat:
– "Jag är övertygad om att alla djurgårdare vid det här laget är fullt införstådda med de kvaliteter Haris har som spelare. Han blir en viktig faktor för oss under nästa år,"
Låter på detta som att Haris i hans ögon är en nyckelspelare men att utgå från det är naivt, hakar upp mig på att han säger att med de kvaliteter Haris har när man egentligen borde säga hade. Finns inga som helst garantier för att Haris ska komma tillbaka till samma nivå som han hade våren 2015, med hans ålder talar det mer för att det går utåt från och med nu men vi får se.

Mycket spekulationer så vi får vänta och se vart han står nånstans när vi drar igång nästa säsong.
2016-11-25, 21:38
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Menar du allvar?

Ponera att Haris drar på sig ytterligare en knäskada? Eller att han inte kommer upp i samma nivå som i sina bästa stunder eller ens i närheten? Tanken är inte orimlig, då sitter man med en medioker/skadad spelare på ett flerårsavtal.

Japp, med lite flyt kanske han kan hålla till i Mjällby i Div.1 om några år.

Tycker du är lite väl positiv.
Nya kontraktsförslag behöver ju inte slå eller vara jämnt med det utgående kontraktet, det behöver bara vara konkurrenskraftigt i jämförelse med erbjudanden från andra klubbar. Det behöver inte nödvändigtvis kosta skjortan, av kända anledningar. Med en 6-månadersmänniska hemma så lär man inte vara alltför sugen på att riva upp och flytta heller så den fördelen finns också.

Haris ska självklart ges en chans till. Superproffs som haft oflyt. 1+1 vore väl lämpligare men jag utgår ifrån att kontraktet är kraftigt prestationsbaserat och går det åt helvete så täcker väl andra upp det mesta ändå? Han har aldrig levt på sin speed så åldern känns rätt irrelevant. I bästa fall så har vi en spelare av hög Allsvensk klass och i värsta fall så kostar det troligen en i sammanhanget överkomlig slant. En inte helt orimlig gamble, tycker jag.

Om inte annat så är det fint att vi tar hand om våra sårade hjältar.
2016-11-25, 22:14
Medlem
Citat:
Helt givet nu att Jordan Larsson lämnar Heif, det enda som kunde fått honom att stanna var väl farsan.

Såg att nån undrade om Bosse Andersson och om inte fansen var trötta på hans dumma affärer (nästan signa Nouri samt förlänga kontrakt med Pelle O och sparka honom en månad senare).

För det första var det ett styrelse/VDbeslut att sparka Pelle, för det andra vet ingen utfallet av Nourisoppan, det enda folk hetsar kring är en agentplacerad Aftonbladet-artikel. Bättre kan ni.

Bosse har betytt oerhört mkt för DIFs upprustning de senaste åren. Han har mha en del fantastiska spelaraffärer sett till att vår ekonomi är på topp. (Tibbling, Sam Johnsson, Omar Colley m.fl.). Så några plumpar i protokollet är ändå okej. Men det är klart att så småningom krävs resultat, om inte 2017 så 2018.

P.s. MP: LOL.
Nu är jag inte insatt i Djurgården men visst har väl Bosse skött sig? Hur hemsk var inte er ekonomi när han tog över. Nu ett eget kapital någonstsns efter Malmö och Häcken inklusive några prestigevärvningar som Isaksson och Eriksson. Det utan sportslig framgång.

Själv är jag lite orolig för vissa tendenser hos BW. Vet inte om det är en trend eller hängde ihop med tränarbytet. Carlos (på lån), Obasi (korttid), Chibuike (korttid) gav poäng men också pengar ut. Tre gånger en trend?

Avdic (floppade - även om han gjorde mål idag mot Dalkurd, skomysteriumet), Affane (dansade en vår), Sundgren (succé), Yasin (oklar), Markkanen (godkänd), kom Kpozo i år?

(Snart dags för Silly inför '17 tråd?)
Senast redigerad av MrOrdonnee 2016-11-25 kl. 22:15. Anledning: Stavfel
2016-11-26, 01:48
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är ett krav att ha Pro License om du ska träna ett lag i högsta serien och i Europaspel, det kommer från UEFA.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Pro_License

Jo, jag vet, och det var ju inte det jag sa nåt om, utan det faktum att hans meriter inte räckt för att bli antagen till utbildningen som ger Pro License.
2016-11-26, 09:30
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis en lönesänkning heller, Bosse sa:
Låter på detta som att Haris i hans ögon är en nyckelspelare.

Bosse är ju iofs en känd skitsnackare så man ska ta typ allt han säger med en rejäl näve salt. Ofta rätt frustrerande...
2016-11-26, 10:14
Medlem
kostymnisses avatar
Förövrigt kan dom som drömmer om Gurras återkomst redan i vinter ge upp. INGET tyder ju på att det händer något i Kina denna vinter, jag säger som innan att vi får vänta till säsongen 2018 med att se honom dominera på mitten.
Frågan är då om vi får hem någon mer hemvändare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in