2016-11-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag hoppas fortfarande att det egentligen är så att Donald Trump inte vill ha Mitt Romney i administrationen. Det är ju väldigt sannolikt att Reince Priebus, Jared Kushner, Mike Pence, Mike Pompeo och vissa andra bedriver en kampanj som ska pressa Trump till att ge utrikesministerposten till Romney. Med tanke på allt man lärt sig om Trump det senaste året så har jag extremt svårt att se att han verkligen, innerst inne, vill ge någon post till Romney överhuvudtaget.
Jo men hur ser maktbalansen ut mellan Trump och Kushner då? Jag tycker mer och mer tyder på att det är den senare som drar i trådarna. Inte Bannon, t.ex. för då skulle Romney inte ens vara på tal.
Citera
2016-11-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men det är lugnt. Vi kommer att få politiker som bryr sig, för när Trumps förräderi avslöjats är det bara människor som liknar Hitler - PÅ RIKTIGT - som kommer ha en chans. Som Greg Johnson sa: Det här är inte vår sista chans - det här är deras sista chans att ordna det här utan totalt sönderfall och inbördeskrig.
Bra sagt. Jag kommer ihåg att jag läste, eller hörde det av Johnson.
Citera
2016-11-25, 19:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jo men hur ser maktbalansen ut mellan Trump och Kushner då? Jag tycker mer och mer tyder på att det är den senare som drar i trådarna. Inte Bannon, t.ex. för då skulle Romney inte ens vara på tal.

Jag vet inte hur maktbalansen ser ut men skurkarna i Trump-laget har ju en stor fördel då flera utnämningar måste godkännas av det träsk som kallas för Senaten.
Citera
2016-11-25, 19:15
Medlem
Citat:
Jo men hur ser maktbalansen ut mellan Trump och Kushner då?

Trump: 100%
Kushner: 0%

Citat:
Jag tycker mer och mer tyder på att det är den senare som drar i trådarna. Inte Bannon, t.ex. för då skulle Romney inte ens vara på tal.

Värdeläs spekulation som vanligt.
Citera
2016-11-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast han är beroende av senaten och representanthuset för att få igenom delar av sin politik och då kan han behöva smörja en del mainstream republikaner en del. Förhoppningsvis kommer många av dem att ryka i kommande val till fördel för altright kandidater, eller åtminstone tea party.

Jag hoppas åtminstone att det blir/är så.

Om de gör som de blir tillsagda då.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Synd dock att inte Pat Buchanan fått någon rådgivande roll ännu.

Det är dags att den här drömmen dör nu.
Citera
2016-11-25, 19:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur maktbalansen ser ut men skurkarna i Trump-laget har ju en stor fördel då flera utnämningar måste godkännas av det träsk som kallas för Senaten.
Bra poäng men detta är en "fördel" som Trump kan göra till sin. Om Senaten vägrar godkänna en person som Trumps väljare vill ha så riskerar dessa senatorer att ryka i nästa val. Jag vet inte om Trump fattar vilken maktfaktor hans supportrar är, som lägger ner oavlönad tid på att få fram sin kandidat. Trump skulle kunna ha hela kongressen i sin ficka om han fattade vilken makt detta ger honom.
Citera
2016-11-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ett värdelöst val.

Varför det då? Inte så svårt att forska fram det...

https://www.youtube.com/watch?v=huQSIN1viWo

Tydligen är hon inte förtjust i betalningen av 400 miljoner dollar i kontanter till Iran. Enligt vissa i den här tråden så ska hela världen dammsugas på pengar ges direkt till mullorna.
Citera
2016-11-25, 19:21
Medlem
Citat:
Bra poäng men detta är en "fördel" som Trump kan göra till sin. Om Senaten vägrar godkänna en person som Trumps väljare vill ha så riskerar dessa senatorer att ryka i nästa val. Jag vet inte om Trump fattar vilken maktfaktor hans supportrar är, som lägger ner oavlönad tid på att få fram sin kandidat. Trump skulle kunna ha hela kongressen i sin ficka om han fattade vilken makt detta ger honom.

Ja, tänk om Trump och Bannon förstod amerikansk politik lika bra som en Iran-kramare på flashback...
Citera
2016-11-25, 19:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, tänk om Trump och Bannon förstod amerikansk politik lika bra som en Iran-kramare på flashback...

Sluta anklaga alla du inte gillar för att vara Iran-kramare nu, din lilla Romney-älskare.
Citera
2016-11-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Men det är lugnt. Vi kommer att få politiker som bryr sig, för när Trumps förräderi avslöjats är det bara människor som liknar Hitler - PÅ RIKTIGT - som kommer ha en chans. Som Greg Johnson sa: Det här är inte vår sista chans - det här är deras sista chans att ordna det här utan totalt sönderfall och inbördeskrig.

Ja, men herregud da. HAHA. Hvor stor andel av befolkningen tror du støtter Spencer o.l? Hvor mange ville støttet en Hitler?

Hvis du kun henger på flashback og andre steder hvor det kryr av tapere og fascister, får du et helt feil inntrykk av den politiske sammensetningen av befolkningen.

Det kommer aldri til å skje at USA eller Sverige for den saks skyld kommer til å stemme frem en genuin fascist som lar seg velge på en rasistisk fascist-plattform. Ikke før barn dør av sult og gatene renner over av kloakk.

I USA har dere muligens sympatier fra 10% av den politisk aktive, *hvite* befolkningen hvis jeg er generøs, i Sverige ikke mer enn 5%.
Citera
2016-11-25, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ett värdelöst val.

Vad har hon i bagaget?
Citera
2016-11-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Vad har hon i bagaget?

Se här:

(FB) Vilka profiler vill ni se i Trumps administration runt honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in