Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Är det inte bisarrt att en person som sagt detta nu förnedrar sig för ett utrikesministerjobb trots att han är stormrik, och att den tillträdande presidenten allvarligt överväger det? Dessa människor i de här positionerna i samhället är inte som vi andra. Det är en helt annan typ av människor.
Jo, och detta är det som jag vänder mig mest emot när det gäller just Romney. Tyvärr har Trump redan genom att ens överväga honom avslöjat sig. Vad människor som jag och miljontals andra alltid vänt sig mot är att hela det politiska spelet bara är en charad. Ingen menar något de säger. Här har vi då en Trump som påstått sig vara annorlunda. Som pratat om att hela den västerländska civilisationen är hotad och att detta är ett ödesval som kan vara den sista chansen att rädda den. Sen visar det sig att han ändå kan tänka sig att ta in en person som kallat honom för "ond, rysk spion och lurendrejare" till en av de viktigaste posterna i sin regering. Då är han liksom ändå bara ytterligare en hö-hö-hepp-hepp-pajas som inte tar något på allvar och som inte bryr sig.
Men det är lugnt. Vi kommer att få politiker som bryr sig, för när Trumps förräderi avslöjats är det bara människor som liknar Hitler - PÅ RIKTIGT - som kommer ha en chans. Som Greg Johnson sa: Det här är inte
vår sista chans - det här är
deras sista chans att ordna det här utan totalt sönderfall och inbördeskrig.