2016-11-25, 16:35
Medlem
Ostrobothnias avatar
Lite tankar om Mattis som del av byråkratin som verkade vettiga:

http://warontherocks.com/2016/11/i-love-mattis-but-i-dont-love-him-as-secdef/
Citera
2016-11-25, 16:40
Medlem
Tar Trump Romney så är allt allt allt han byggt upp rakt ner i papperskorgen. Finns inte en chans i helvetet att någon Trump supporter här inne kan köra vidare på Trump efter det. Att sitta här inne och skriva om att Trump ska bränna ner Washington så tar han Romney.

Nu är det så att Ryan priebus som gjort de två senaste valen inte Trump, men Trump får fan ta och vakna lite de kör över honom genom bakdörren.

PLEASE PRAY THAT MITT ROMNEY, THE PSYCHOPATH, GOES TO PRISON What did I vote for???? He made his money liquidating companies and sending jobs to China, WTF.

De kunde inte ens hitta republikaner som är i linje med Trumps politik, utan de tar människor som är det helt motsatta mot Trump.
Senast redigerad av seeeg321 2016-11-25 kl. 16:44.
Citera
2016-11-25, 16:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Förstår inte bara varför Trump inte tar någon som kommer göra som han säger till.

Inte så att Sergej Lavrov kör på utan Putin utan han gör som Putin säger åt honom.

Vad jag hör så är det Ryan priebus som ringer runt och anställer sina ormar, Medan Clownen Trump försöker bli rik genom att ringa till världens ledere så att de ska ge fördelar åt hans företag.

Nä det förstår du inte av uppenbara orsaker. Inte ens Trump är så korkad att han skulle tillsätta enbart dårar såsom Bannon. Även om han tror att han är omnipotent så ska runt 4000 tjänster tillsättas, en extremt komplicerad process med vettingar och godkännanden från alla möjliga parter för att få till stånd en fungerande och understödd administration. Allt och alla ska smörjas på rätt sätt vilket naturligtvis kräver insiders med ingående kunskap om kullens och husets modus operandi. När vissa idioter här på riktigt tror att USA skulle fungera mer än 5minuter med enbart dårar ala Trump&Bannon bakom rodret så kan man inte annat än hånle åt okunskapen..
Citera
2016-11-25, 16:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardist
Alex Jones uttryckte sig faktiskt bra beträffande spekulationerna om Mitt Romney och andra poster, samt det vägval Trump står inför beträffande ifall han tänker gå till historien som en hjälte eller förrädare:

https://www.youtube.com/watch?v=HDwm-XDepAA
Ja, den var bra.

Intressant också att han nämnde att det var "Jared" (tillsammans med Reince) som pushade för Romney. Så otippat.
Senast redigerad av baggebo1 2016-11-25 kl. 17:00.
Citera
2016-11-25, 17:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
experten10 skrev

Låter bra det. Take the oil.

Det bästa vore ju naturligtvis om Donald Trump först får ormen att be om en riktigt förnedrande ursäkt och sedan plockar någon annan.
Citera
2016-11-25, 17:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ostrobothnia skrev

Lite tankar om Mattis som del av byråkratin som verkade vettiga:

http://warontherocks.com/2016/11/i-l...him-as-secdef/

Mike Pompeo och James Mattis är rätt lika.
Citera
2016-11-25, 17:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump har tydligen plockat @ktmcfarland som deputy national security adviser. Hon skall också ha accepterat.
Citera
2016-11-25, 18:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump har tydligen plockat @ktmcfarland som deputy national security adviser. Hon skall också ha accepterat.

Ett värdelöst val.
Citera
2016-11-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det bästa vore ju naturligtvis om Donald Trump först får ormen att be om en riktigt förnedrande ursäkt och sedan plockar någon annan.
Han kommer kräva garanti att få bli utrikesminister för att be om ursäkt, så om vi ser honom be om ursäkt så är det redan definitivt.

Här några exempel på vad han sagt för den som är intresserad.

https://twitter.com/WDFx2EU16/status/802197670185967616

Är det inte bisarrt att en person som sagt detta nu förnedrar sig för ett utrikesministerjobb trots att han är stormrik, och att den tillträdande presidenten allvarligt överväger det? Dessa människor i de här positionerna i samhället är inte som vi andra. Det är en helt annan typ av människor.
Citera
2016-11-25, 18:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Han kommer kräva garanti att få bli utrikesminister för att be om ursäkt, så om vi ser honom be om ursäkt så är det redan definitivt.

Här några exempel på vad han sagt för den som är intresserad.

https://twitter.com/WDFx2EU16/status/802197670185967616

Är det inte bisarrt att en person som sagt detta nu förnedrar sig för ett utrikesministerjobb trots att han är stormrik, och att den tillträdande presidenten allvarligt överväger det? Dessa människor i de här positionerna i samhället är inte som vi andra. Det är en helt annan typ av människor.

Jag hoppas fortfarande att det egentligen är så att Donald Trump inte vill ha Mitt Romney i administrationen. Det är ju väldigt sannolikt att Reince Priebus, Jared Kushner, Mike Pence, Mike Pompeo och vissa andra bedriver en kampanj som ska pressa Trump till att ge utrikesministerposten till Romney. Med tanke på allt man lärt sig om Trump det senaste året så har jag extremt svårt att se att han verkligen, innerst inne, vill ge någon post till Romney överhuvudtaget.
Citera
2016-11-25, 19:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jo, och detta är det som jag vänder mig mest emot när det gäller just Romney. Tyvärr har Trump redan genom att ens överväga honom avslöjat sig. Vad människor som jag och miljontals andra alltid vänt sig mot är att hela det politiska spelet bara är en charad. Ingen menar något de säger. Här har vi då en Trump som påstått sig vara annorlunda. Som pratat om att hela den västerländska civilisationen är hotad och att detta är ett ödesval som kan vara den sista chansen att rädda den. Sen visar det sig att han ändå kan tänka sig att ta in en person som kallat honom för "ond, rysk spion och lurendrejare" till en av de viktigaste posterna i sin regering. Då är han liksom ändå bara ytterligare en hö-hö-hepp-hepp-pajas som inte tar något på allvar och som inte bryr sig.

Men det är lugnt. Vi kommer att få politiker som bryr sig, för när Trumps förräderi avslöjats är det bara människor som liknar Hitler - PÅ RIKTIGT - som kommer ha en chans. Som Greg Johnson sa: Det här är inte vår sista chans - det här är deras sista chans att ordna det här utan totalt sönderfall och inbördeskrig.
Citera
2016-11-25, 19:05
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fast han är beroende av senaten och representanthuset för att få igenom delar av sin politik och då kan han behöva smörja en del mainstream republikaner en del. Förhoppningsvis kommer många av dem att ryka i kommande val till fördel för altright kandidater, eller åtminstone tea party.

Jag hoppas åtminstone att det blir/är så.

Synd dock att inte Pat Buchanan fått någon rådgivande roll ännu.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-11-25 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in