2016-11-25, 14:49
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Som Mickey Kaus så riktigt påpekar så har Trump ingen annan maktbas än hans egna invandringskritiska supporters. Han har inga vänner i det Demokratiska partiet och ungefär lika många i det Republikanska partiet.

Om stödet från basen vittrar bort, vilket det kan göra efter några felaktiga utnämningar och feg politik i invandringsfrågan, så är Trump helt ensam och en sitting duck för en impeachment.

Detta måste Trump tänka på. Det är hans bas som skyddar honom från att bli avsatt.

Om Trump lydigt levererar den politik etablissemanget vill se - vilket det mesta tyder på att han kommer att göra - riskerar han ingenting.
Citera
2016-11-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Han jobbar säkert efter devisen att hålla sin fiende nära, som sagt han är skärpt Romney. Lite fjäsk som Trump bevisligen gillar att sluka med hull, hår och allt så blir nog Romney utsedd. Blir förmodligen den nyktraste rösten i hela vita huset.

Hur får du det till att de skulle vara fiender? Det låter som önsketänkande. Du ägnar dig åt samma sak som baggebo1. Skäms du inte?
Citera
2016-11-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Som Mickey Kaus så riktigt påpekar så har Trump ingen annan maktbas än hans egna invandringskritiska supporters. Han har inga vänner i det Demokratiska partiet och ungefär lika många i det Republikanska partiet.

Om stödet från basen vittrar bort, vilket det kan göra efter några felaktiga utnämningar och feg politik i invandringsfrågan, så är Trump helt ensam och en sitting duck för en impeachment.

Detta måste Trump tänka på. Det är hans bas som skyddar honom från att bli avsatt.

Clownen håller på att backa från att bygga muren verkar det som.

Here we go again Bush och Reagan sagan igen gör inget åt invandringen och gränsen så ryker stat efter stat.

Texas ryker next om Trump gör samma misstag.
Citera
2016-11-25, 15:02
Medlem
Savoys avatar
Haha, nu är tråden full av hispiga tonåringar igen, de som sitter och släpper tweets gällande nomineringsrykten måste skratta sig fördärvade varje gång

1. Vi vet inte vem som blir utrikesminister.

2. Vi vet inte förrän framåt mars-april nån gång i vilken riktning politiken kommer att drivas, oavsett vem som blir utrikesminister.

3. Vi vet dock ett grundläggande faktum som tål att tänkas på: Om Trump bara kan tänka sig förste bäste som smörar för honom och egentligen bara tänker gå GOP:s etablissemang till mötes, hade samtliga tjänster kunnat vara tillsatta nu. Men bara ett fåtal är tillsatta, vad kan det bero på? Jag gissar att han har en starkare vilja än de flesta av både hans kritiker och beundrare tror.
Citera
2016-11-25, 15:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jo, tack. Men återigen så är varken du eller Iran-kramaren Stabskapten några Trump-väljare. Faktiska Trump-väljare är inte idioter utan förlåtande människor vilket innebär att om Romney ber om ursäkt ordentligt så kommer Trumps väljare att förlåta honom.
Jag är betydligt mer representativ för en vanlig amerikansk väljare än vad du är. Du kanske har missat att hela Trump-basen är i uppror över tankarna på Romney?
Citat:
Kellyanne Conway publicly sounded alarm bells Thursday in a series of tweets highlighting the anger among President-elect Donald Trump's base of supporters with Mitt Romney, reportedly to be a leading contender for secretary of state.
"Receiving deluge of social media & private comms re: Romney Some Trump loyalists warn against Romney as sec of state," the top Trump aide and former campaign manager tweeted, along with a link to a Politico article about discontent with the 2012 presidential nominee among Trump loyalists.
Citat:
"I am struck by the intensity and volume of resistance (to Romney) from the grassroots; words like 'betrayal.' I communicate with PEOTUS and VPEOTUS privately and regularly so this is not an attempt to do so publicly as some (who missed the election completely) are suggesting," Conway said.
http://edition.cnn.com/2016/11/24/politics/kellyanne-conway-romney-tweets/
Citera
2016-11-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är betydligt mer representativ för en vanlig amerikansk väljare än vad du är. Du kanske har missat att hela Trump-basen är i uppror över tankarna på Romney?
http://edition.cnn.com/2016/11/24/politics/kellyanne-conway-romney-tweets/

Är du efterbliven? Jag har ett flertal gånger skrivit att om Romney ber om ursäkt ordentligt så har Trump-väljare inget större problem med honom.

Har du svårt att läsa?

Visa mig alla Iran-kramare bland Trump-väljare tack. Nä, tänkte väl det. Nu blev det tyst.
Senast redigerad av experten10 2016-11-25 kl. 15:12.
Citera
2016-11-25, 15:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Är du efterbliven? Jag har ett flertal gånger skrivit att om Romney ber om ursäkt ordentligt så har Trump-väljare inget större problem med honom.

Har du svårt att läsa?
Fast du har fel hur många gånger du än skriver det: Trumpväljare bryr sig inte om Romneys eventuella "ursäkter", de vill inte se honom i Trumps kabinett överhuvudtaget. Det är poängen bakom deras uppror som Kellyanne rapporterar om.
Citera
2016-11-25, 15:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Har du svårt att läsa?

Visa mig alla Iran-kramare bland Trump-väljare tack. Nä, tänkte väl det. Nu blev det tyst.

Knäck inte baggen nu, hen lever fortfarande i bubblan om att Trump är en fredsduva som älskar och är älskad av alla.

Vi kommer troligen att se någon form av krig med Iran trots att Trump van valet.
Citera
2016-11-25, 15:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Hur får du det till att de skulle vara fiender? Det låter som önsketänkande. Du ägnar dig åt samma sak som baggebo1. Skäms du inte?

Nåja fiende, kombattant, hursomhelst så är ju Trump rent intellektuellt vida underlägsen Romney vilket nog de flesta håller med om. Trump gillar ju konspirationsteorier och dylikt trams vilket riskerar att infektera hela konstitutionen utifrån Vita Huset, speciellt med en blådåre som Bannon i rollen som en verklighetsfrånvänd ideolog. Romney kan därmed förhoppningsvis utbilda Trump på områden (i princip alla) där han har noll koll.
Att inte du förstår min andemening och på nåt mystiskt sätt angriper mig via nassen Baggebo bara understryker din sjukliga egenhet att skriva folk på näsan. Du är ett skämt, ett dåligt sådant med ditt nick
Citera
2016-11-25, 15:19
Medlem
Citat:
Nåja fiende, kombattant, hursomhelst så är ju Trump rent intellektuellt vida underlägsen Romney vilket nog de flesta håller med om.

Undrar vilka kriterier de använder. Kompetens som presidentkandidat kan ju knappast vara en av dem.

Citat:
Trump gillar ju konspirationsteorier och dylikt trams vilket riskerar att infektera hela konstitutionen utifrån Vita Huset, speciellt med en blådåre som Bannon i rollen som en verklighetsfrånvänd ideolog.

Han jävlades med Ted Cruz - det gillade jag. Gott så. "Infektera konstitutionen" - det där betyder ingenting och det vet naturligtvis både du och jag.

Citat:
Romney kan därmed förhoppningsvis utbilda Trump på områden (i princip alla) där han har noll koll.
Att inte du förstår min andemening och på nåt mystiskt sätt angriper mig via nassen Baggebo bara understryker din sjukliga egenhet att skriva folk på näsan. Du är ett skämt, ett dåligt sådant med ditt nick

Vad har Romney koll på? Ingen verkar veta utom du. Koll på ryssen? Ok, jag har inget problem med att Romney är med i den diskussionen.

Du resonerar ju exakt så som baggebo1 vad gäller Romney. Får det inte dig att tänka till lite? Tänka över vad du håller på med.
Citera
2016-11-25, 15:22
Medlem
MrSkargards avatar
Ursäkten kommer vara allt annat än genuin vilket även en komplett idiot (experten10) borde inse.
Citera
2016-11-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ursäkten kommer vara allt annat än genuin vilket även en komplett idiot (experten10) borde inse.

Huruvida den är genuin eller ej spelar mindre roll. Vad som spelar mer roll är att den verkar genuin. Trump kan nog hjälpa Romney med att ta fram hur ursäkten ska se ut.

Vad du och övriga Iran-kramare inte fattar är att Romney beendes om ursäkt blir ett sätt att få alla att rätta in sig i ledet. Det nya ledet. Det gamla "etablissemanget" ryker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in