2016-11-24, 18:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Fast det här är inte forskningssammanhang, det är en ledarsida. Har du fortfarande inte förstått det?

DEN VETENSKAPLIGA TIDSKRIFTENS ledarsida byggde på och hänvisade till oklanderlig forskning som jag var snäll nog att citera och dessutom länka.

Du gör bort dig nu. Otroligt pinsamt.
Senast redigerad av WordWarrior 2016-11-24 kl. 18:42.
Citera
2016-11-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ledarsidans inlägg byggde på och hänvisade till oklanderlig forskning som jag var snäll nog att citera och dessutom länka.

Du gör bort dig nu. Otroligt pinsamt.
Fast ledarsidan länkar bara till en forskningsserie för att tala om att den existerar. Det betyder inte att forskningsserien skulle stödja allt som står på ledarsidan, eftersom ledarsidan inte är en vetenskaplig text. Du kommer aldrig förstå det här, eller hur?

Ledarsidor, bokrecensioner etc. är alltså inte vetenskapliga artiklar, även om de publiceras i vetenskapliga tidskrifter. De utgör i vetenskapliga sammanhang inte en större auktoritet än ledarsidor som publiceras i en dagstidning.
Citera
2016-11-24, 20:34
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Som sexköpare har du ingen möjlighet veta vad den du köper sex av har för livssitutaion

Falskt. Sexköpare har samma möjligheter att känna till den andra partens livsituation som den som raggar upp en främlign på krogen har.

Citat:
förklara varför det ska vara så viktigt att sexköp ska vara lagligt och socialt accepterat.

Socialt accepterat behöver det knappast vara, men det ska inte vara olagligt utan skäl, och det föreligger inga skäl för den sortens totalförbud som idag praktiseras i Sverige. Som amnesty mycket riktigt påpekat så gör den sortens lagstiftning bara situationen värre.
Citera
2016-11-25, 02:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det är också ett val. Ingen svälter i Sverige.
Jag tror tyvärr inte du har empati nog att kunna sätta dig in i deras situation.
Citera
2016-11-25, 02:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jo, det är just vad det är...

http://www.expressen.se/debatt/aven-bodstrom-och-ecpat-ska-halla-sig-till-sanningen/
Ändå finns det bevis på att män köper sex av barnprostituerade i blabd anbat Thailand, Filippinerna, Nepal mfl länder. Hört talas om dokumentären camel jockeys? Förmögna arabiska shejker och andra köper sex av småpojkar. Varför förnekar du detta?
Citera
2016-11-25, 02:15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det är också ett val. Ingen svälter i Sverige.
Jo, det finns folk som står utanför systemet som svälter. Du har ju ingen koll alls. Det finns batn som kastas ut ur emmet av sina föräldrar. Ungar som har noll tilltro till vuxenvärlden, som inte litar på myndigheter eller polisen. Var tror du de hamnar?
Citera
2016-11-25, 02:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Självklart är det lögn. De räknar in 16-17 åringar som horar och får det till "OMG barn säljer sex". Med den standarden finns det 1000 tals "minderåriga flickor" som horar i Sverige när de är drinkluder på krogen.

2) Hur skulle trafficking vara på riktigt? Vilken kvinna vill inte ha gratis semester + kuk + pengar? Skulle du behöva tvinga "Kalle och Niklas" att åka till Thailand och sätta på kvinnor där mot betalning?
Lägg ned dina jävla tramsargument. Män och kvinnor fungerar olika. Trafficking ÄR ett verkligt fenomen. Att du inte erkänner det spelar ingen roll.
Citera
2016-11-25, 02:30
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Så om män sålde sex till kvinnor skulle de göra det för att de,

a) behöver pengar till droger.

b) förnedrar sig för att de mår dåligt.

c) för att de slipper svälta.

Lol wut? Det skulle vara roligt om män var så men i verkligheten tofflar män för feta och fula horor för att de är patetiska och desperata.

Självklart gör de det. Samtyckande sex ger 0 för kvinnor.

1) Nej det är PK propaganda.

2) Alla kvinnor kan välja att bli tillsammans med en man och bli försörjda av honom. Kvinnor horar för att det är roligt precis som män skulle göra om de kunde sälja sex till kvinnor.

Hur är det annorlunda mot att kvinnor går runt och betraktar män som vandrande plånböcker?

Hur skulle man som kvinna hamna "på botten i desperat behov av pengar"? Det finns,

a) familj.

b) vänner.

c) bidrag.

d) utbildning.

e) jobb.

f) män.

som kan försörja kvinnor.
Du känner alltså inte till något om kvinnor med missbruksproblem, övergreppsproblematik, kvinnor med ptsd, kvinnor med beteendestörningar eller psykisk sjukdom? Alla har inte en familj som bryr sig. Alla har inte vänner som bryr sig. Många där ute mår så jävla pissdåligt att de försöker ta livet av sig trots vänner, familj etc. Du vet ju verkligen ingenting om livet. Varför tror du att vissa människor hamnar i dålig sällskap och sjunker ned i tungt missbruk?
Citera
2016-11-25, 04:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du har ju ingen koll alls.

Jag har otroligt mycket bättre koll på kunskapsläget kring prostitution än du.

Det centrala här utifrån diskussionsämnet är ju: på vilket sätt gör kriminalisering av sexköp tillvaron bättre för utsatta sexsäljare? Där är du svaret skyldig. Jag vill ha evidens som styrker detta, varsågod länka källa. Du kommer inte att hitta något kan jag meddela.

Däremot finns det ett överväldigande bevisläge på att det är motsatsen som gäller. Avkriminalisering hjälper i synnerhet de svagaste bland sexsäljare. Enligt källan från The Lancet exempelvis, hjälper avkriminalisering sexsäljare med missbruksproblematik och HIV på flera olika sätt.

Det fanns alltså inte mindre än sju vetenskapliga artiklar av första klass som entydigt visade detta. The Lancet, världens mest ansedda medicinska vetenskapliga tidskrift, ställer sig därför helhjärtat bakom avkriminalisering, och stödjer Amnesty International. Men det skiter du alltså i, för du vet bättre? Det känns bättre om det inte vore så, eller hur?

Du har fastnat i ett moral- och hederstänkande rörande unga attraktiva kvinnor. Du verkar helst vilja behålla en bild av dem som oskyldiga små änglar. Släpp detta och se verkligheten för vad den är istället. Det är typiskt känslostyrda människor, att trots hur mycket bevis man än håller upp framför näsan på er, så vill ni inte se verkligheten. Det är sådana människor som är ett hot mot sexarbetares liv och hälsa, inte sexköpare. Skärp dig för fan!
Senast redigerad av WordWarrior 2016-11-25 kl. 05:14.
Citera
2016-11-25, 14:15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag har otroligt mycket bättre koll på kunskapsläget kring prostitution än du.

Det centrala här utifrån diskussionsämnet är ju: på vilket sätt gör kriminalisering av sexköp tillvaron bättre för utsatta sexsäljare? Där är du svaret skyldig. Jag vill ha evidens som styrker detta, varsågod länka källa. Du kommer inte att hitta något kan jag meddela.

Däremot finns det ett överväldigande bevisläge på att det är motsatsen som gäller. Avkriminalisering hjälper i synnerhet de svagaste bland sexsäljare. Enligt källan från The Lancet exempelvis, hjälper avkriminalisering sexsäljare med missbruksproblematik och HIV på flera olika sätt.

Det fanns alltså inte mindre än sju vetenskapliga artiklar av första klass som entydigt visade detta. The Lancet, världens mest ansedda medicinska vetenskapliga tidskrift, ställer sig därför helhjärtat bakom avkriminalisering, och stödjer Amnesty International. Men det skiter du alltså i, för du vet bättre? Det känns bättre om det inte vore så, eller hur?

Du har fastnat i ett moral- och hederstänkande rörande unga attraktiva kvinnor. Du verkar helst vilja behålla en bild av dem som oskyldiga små änglar. Släpp detta och se verkligheten för vad den är istället. Det är typiskt känslostyrda människor, att trots hur mycket bevis man än håller upp framför näsan på er, så vill ni inte se verkligheten. Det är sådana människor som är ett hot mot sexarbetares liv och hälsa, inte sexköpare. Skärp dig för fan!
Varför citerar du inte det jag skrev? Jag skrev att det finns folk som svälter i Sverige. I övrigt har du koll. Sluta larva dig.
Jag skrev inte att avkriminalisering är fel. Läs tidigare inlägg jag skrivit i ämnet.
Citera
2016-11-25, 14:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför citerar du inte det jag skrev? Jag skrev att det finns folk som svälter i Sverige. I övrigt har du koll. Sluta larva dig.
Jag skrev inte att avkriminalisering är fel. Läs tidigare inlägg jag skrivit i ämnet.

Vad är det då du argumenterar mot?

Den här tråden handlar ju som bekant om avkriminalisering, och du håller på med moralkakor och pekpinnar.

Bättre kan du, det vet jag...
Citera
2016-11-25, 15:06
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Vad är det då du argumenterar mot?

Den här tråden handlar ju som bekant om avkriminalisering, och du håller på med moralkakor och pekpinnar.

Bättre kan du, det vet jag...
(FB) Torsken en riktig loser?
Där kan du läsa vad jag skrivit om prostitution. Inlägget innehåller citat från mig och Yon. Läs även vad jag skrivit till Babianen i den här tråden tex.

Jag vänder mig emot bla Babianens dumheter om att alla kvinnor egentligen vill fnaska, att trafficking inte existerar, att barnprostirution inte existerar, att det såklart är helt okej att barn har sex med vuxna (enligt babianen) och att du till viss del tycks sakna empati vilket gör att du inte kan sätta dig in i de prostituerades situation. Du skrev ju tex att ingen svälter i Sverige vilket är fel. Vissa står utanför systemet. De människorna blir förstås inte hjälpta av ett sexköpsförbud eftersom våra myndigheter inte bryr sig ett dugg om att hjälpa de som är på botten. De är enbart intresserade av att skambelägga manliga sexköpare.

Kvinnliga sexköpare diskuteras överhuvudtaget inte i det här landet och de som åker till Gambia eller motsvarande för att köpa sex av ung afrikanska män och pojkar bryr man sig inte ett dugg om. Inte heller tycks de bry sig om bögprostitution vilket visar på ett enormt hyckleri hos militanta feminister och myndighetspersoner som enbart ser kvinnor som offer.

Jag säger inte att du har fel i allt men du har knappast rätt i allt heller.
Senast redigerad av Cineasten 2016-11-25 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in