Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Du har ju ingen koll alls.
Jag har otroligt mycket bättre koll på kunskapsläget kring prostitution än du.
Det centrala här utifrån diskussionsämnet är ju: på vilket sätt gör kriminalisering av sexköp tillvaron bättre för utsatta sexsäljare? Där är du svaret skyldig. Jag vill ha evidens som styrker detta, varsågod länka källa. Du kommer inte att hitta något kan jag meddela.
Däremot finns det ett överväldigande bevisläge på att det är motsatsen som gäller. Avkriminalisering hjälper
i synnerhet de svagaste bland sexsäljare. Enligt källan från The Lancet exempelvis, hjälper avkriminalisering sexsäljare med missbruksproblematik och HIV på flera olika sätt.
Det fanns alltså inte mindre än sju vetenskapliga artiklar av första klass som entydigt visade detta. The Lancet, världens mest ansedda medicinska vetenskapliga tidskrift, ställer sig därför helhjärtat bakom avkriminalisering, och stödjer Amnesty International. Men det skiter du alltså i, för du vet bättre? Det
känns bättre om det inte vore så, eller hur?
Du har fastnat i ett moral- och hederstänkande rörande unga attraktiva kvinnor. Du verkar helst vilja behålla en bild av dem som oskyldiga små änglar. Släpp detta och se verkligheten för vad den är istället. Det är typiskt känslostyrda människor, att trots hur mycket bevis man än håller upp framför näsan på er, så vill ni inte se verkligheten. Det är sådana människor som är ett hot mot sexarbetares liv och hälsa, inte sexköpare. Skärp dig för fan!