2016-11-25, 14:13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Tycker du verkligen att kommentaren om Ekeroths härstamning är relevant?

Egentligen är den ju inte det, men den blev relevant när någon ställde sig frågan om han brydde sig mer om sin politiska karriär än Sverige.

Och då förklarade jag varför det är självklart varför han inte har någon lojalitet till SVerige. Ekeroth är givetvis inte någon helt unik nationalist utan fungerar och tänker som andra nationalister, det är det som gör honom till nationalist.
Citera
2016-11-25, 14:15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Tjafs i en krogkö. En får en liten smäll den andre ger en liten smäll tillbaka.

The End.

Ekeroth säger att han inte var full. Sannolikt berodde avisandet helt på att krogen som de säger "inte gillar hans åsikter, han står för människors olika värde det gör inte vi, vi som nattklubb försöker vara inkluderande och han är exkluderande och vi släpper inte in alla gäster".

Det intressanta här är vad krogen heter som gör bedömningar av sina gästers politiska åsikter? Vill veta så att jag aldrig råkar spendera några pengar där.

Solidaritet är ett vanligt skitställe på Stureplan, namnet har noll med ägarnas åsikter och/eller besökarnas generella politiska åsikter att göra. EKeroth är inte den enda riksdagsledamoten som varit där.

Stället går alltså inte att jämföra med riktiga vänsterhak som svartkrogen Kafé 44 och det nu nerlagda KGB (typiskt nog gick man i konkurs...).

Ps. besök inte stället, skitställe som är omotiverat dyrt. Deras enda fördel är deras öppettider.
Senast redigerad av Y2W 2016-11-25 kl. 14:24.
Citera
2016-11-25, 14:31
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Solidaritet är ett vanligt skitställe på Stureplan, namnet har noll med ägarnas åsikter och/eller besökarnas generella politiska åsikter att göra. EKeroth är inte den enda riksdagsledamoten som varit där.

Stället går alltså inte att jämföra med riktiga vänsterhak som svartkrogen Kafé 44 och det nu nerlagda KGB (typiskt nog gick man i konkurs...).
Du kan absolut ha rätt i att deras namn inte har något med ägarnas och gästernas politiska åsikter att göra men krogens uttalande om Ekeroths åsikter tyder tyvärr på motsatsen.

"inte gillar hans åsikter, han står för människors olika värde det gör inte vi, vi som nattklubb försöker vara inkluderande och han är exkluderande och vi släpper inte in alla gäster"

Tack för namnet på krogen. Solidaritet. Jag går garanterat rakt förbi nästa gång jag är i krokarna.
Citera
2016-11-25, 14:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Du kan absolut ha rätt i att deras namn inte har något med ägarnas och gästernas politiska åsikter att göra men krogens uttalande om Ekeroths åsikter tyder tyvärr på motsatsen.

"inte gillar hans åsikter, han står för människors olika värde det gör inte vi, vi som nattklubb försöker vara inkluderande och han är exkluderande och vi släpper inte in alla gäster"

Tack för namnet på krogen. Solidaritet. Jag går garanterat rakt förbi nästa gång jag är i krokarna.

Ja stället ligger ju på Stureplan, Sveriges mest PK kvarter i landet, så uttalandet är inte så konstigt. Innekrogarna i Visby körde samma sak om SD i Almedalen i somras.
Citera
2016-11-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Nej, det blir ingen lavineffekt. Inte ens järnrörsskandalen gav någon effekt.
Ni i pk-kärringmedia kan inte stoppa SD med era förfalskade historier och vittnesmål.
Ni kommer att gå under.

Ja, det är givetvis mycket fult och oförsynt av media att säga sanningen om toppolitikern Kent Ekeroths bravader i lindrigt, torrlagt tillstånd.
Du menar törhända att medierna borde se fyllan som en förmildrande omständighet, då det är betydligt besvärligare att uppträda politiskt korrekt i berusat än i nyktert tillstånd.
Citera
2016-11-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Bra att åtminstone en "politiker" vågar ta ut krogsvängarna lite mer. Det är väl möjligt att SD gör sig av med honom men jag hoppas inte det.

Ditt råd till Ekeroth således:
Skandalera mera!
Citera
2016-11-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vad jag förstår så är han anklagad för att gett en örfil efter att ha mottagit en verbal förolämpning. Det är alltså han som försöker tysta andra.

Verbal förolämpning enligt tidningen ja. Utredningen får visa vad som egentligen hände och innan det är det ingen större ide att spekulera.

Annars kan jag lätt kontra med att enligt vad jag har förstått så skrek den andre personen massa hot och tog även tag i Kent. Alltså var det bara självförsvar.

Media är vänstervridet och försöker döda allt som har med SD att göra.
Även politikerna som styr försöker vinna något på detta genom att genast utesluta Kent ur div politiska grupper.
Citera
2016-11-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Ja, det är givetvis mycket fult och oförsynt av media att säga sanningen om toppolitikern Kent Ekeroths bravader i lindrigt, torrlagt tillstånd.
Du menar törhända att medierna borde se fyllan som en förmildrande omständighet, då det är betydligt besvärligare att uppträda politiskt korrekt i berusat än i nyktert tillstånd.

Var du där och såg vad som hände, om inte håll käften och vänta på utredningen.
Citera
2016-11-25, 16:04
Medlem
Borde han inte bli partiledare för SD istället för Åkesson, så det blir lite drag under galoscherna?
Han kommer att överglänsa Donald Trump med bred marginal!
Det här borde definitivt ge honom tillräckliga meriter att bli ledare för partiet.
Citera
2016-11-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild

Att ett riksdagspartis juridiskpolitiske toppolitiker själv blir föremål för polisutredning är naturligtvis en nyhet, som ska publiceras. Nyhetsvärdet blir knappast sämre av det faktum att vederbörande varit inblandad i handgemäng i samband med krogbesök tidigare. Eller menar du att media ska förtiga krogskandaler med sverigedemokratisk anknytning.
Jimmie Åkessons åtgärd gentemot Ekeroth är helt adekvat. Tycker inte du det?
Citera
2016-11-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild

Att ett riksdagspartis juridiskpolitiske toppolitiker själv blir föremål för polisutredning är naturligtvis en nyhet, som ska publiceras. Nyhetsvärdet blir knappast sämre av det faktum att vederbörande varit inblandad i handgemäng i samband med krogbesök tidigare. Eller menar du att media specifikt ska förtiga utredningar av krogskandaler med sverigedemokratisk anknytning?
Jimmie Åkessons åtgärd gentemot Ekeroth är helt adekvat. Tycker inte du det?
Citera
2016-11-25, 16:22
Medlem
Erk Swedes avatar
Är folk verkligen så korkade att man inte fattar att det här är en Set up?
Har alla missat att det är på gång partiledardebatter i TV igen?
Givetvis gäller det att se till Att Jimmie Åkesson inte får föra ut sin politik utan måste värja sig för rasist ,nazist ,fascistanklagelser. Ekeroth var ju poppis att dra fram förra debatterna ,och får man något nytt mot honom är det ju guld värt .Glöm inte tex Ebba Busch Thor vid förra tvdebatterna.
kunde George Soros få igång kravaller i USA efter att Trump vunnit valet är det nog väldigt billigt att betala någon för att angripa Ekeroth.
Folk som känner till de senaste angriparna,och kanske tom var närvarande borde försöka utreda vad det är för tjommar egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in