2016-11-24, 20:57
Bannlyst
Hur kommer det ske i praktiken kommer man få ett rekomenderat brev från riksdagen med stämplat "Ygeman informerar" Du har uttryckt dig illa och inte gillat quuer och pedofili tillräckligt
Slut upp hos din lokala odd fellow eller frimuralokal för medeslt 100 piskrapp på stjärten Vid framkomsten till lokalen ta kontakt med pizza mannen farbror Barbro
Citera
2016-11-24, 21:07
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Jodå, man definierar ganska tydligt vad man anser att rasism är i själva handlingsplanen som man publicerade idag dagen efter. Att du inte lär gilla definitionen är en annan sak...

Mina fetningar. Rasism är således att vara emot mångkultur, att tycka att samhällen mår bäst av en gemensam kulturell identitet. Att ens känna att människor och grupper som lever segregerat med en helt annan kultur än ens egna är främmande, är sådana uttryck för rasism som regeringen nu vill kartlägga och bekämpa.
Enligt den definitionen är jag bl.a. rasist om jag påstår att det är skillnad på islam och kristendom.
Citera
2016-11-24, 21:14
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Enligt den definitionen är jag bl.a. rasist om jag påstår att det är skillnad på islam och kristendom.
I vart fall om du uppfattar Islam som främmande dig eller anser att det inte kommer att gå att få Islam och kristendom att samexistera utan större problem. Definitionen av rasism enligt regeringen är i handlingsplanen fastställt kort och gott till alla som inte omfamnar mångkultur.
Citera
2016-11-24, 22:47
Medlem
hejsan07s avatar
Lugn, ni kan vara invandringskritiska men då många attackerar politikerna med direkta hot där de hävdar att homosexuella xxxx skall vi göra ditten och datten med, så tvingas detta fram.
Tyvärr riskerar detta att kväva debattklimatet igen om invandrarrelaterade samhällsproblem.

Ett hatbrott är ett slags "vi anligt brott" men där motivet till brottet avgör om det är ett hatbrott eller inte.
Hatbrott används som benämning för polisanmälda brott som har ett rasistiskt, islamofobiskt, antisemitiskt, kristofobiskt , homofobiskt, motivb till brottet.

Vanligast verkar olaga hot vara.

Enligt Brås frågeundersökning Politikernas trygghetsundersökning (PTU 2013) blev 2,5 procent av Sveriges förtroendevalda politiker utsatta för hatbrott i sin roll som politiker år 2012.

Det är därför detta tas upp.
Citera
2016-11-24, 22:57
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Lugn, ni kan vara invandringskritiska men då många attackerar politikerna med direkta hot där de hävdar att homosexuella xxxx skall vi göra ditten och datten med, så tvingas detta fram.
Tyvärr riskerar detta att kväva debattklimatet igen om invandrarrelaterade samhällsproblem.

Ett hatbrott är ett slags "vi anligt brott" men där motivet till brottet avgör om det är ett hatbrott eller inte.
Hatbrott används som benämning för polisanmälda brott som har ett rasistiskt, islamofobiskt, antisemitiskt, kristofobiskt , homofobiskt, motivb till brottet.

Vanligast verkar olaga hot vara.

Enligt Brås frågeundersökning Politikernas trygghetsundersökning (PTU 2013) blev 2,5 procent av Sveriges förtroendevalda politiker utsatta för hatbrott i sin roll som politiker år 2012.

Numera räknas massinvandringspolitikens kritiserande som någonting rasistiskt, eftersom invandringskritiska personer betraktas som rasister. Så, när man kritiserar den förda invandringspolitiken kan det räknas som hatbrott, eftersom det betraktas som ett uttalande med rasistiska inslag.
Citera
2016-11-24, 23:33
Avslutad
Citat:

[...]

Det där verkar stämma, mer eller mindre. Jag har läst den faktiska rapporten nu, och det stod exakt samma sak i denna som jag spekulerade att det skulle göra i mina tidigare inlägg. I grunden verkar det röra sig om en ökning av den propaganda som pågått de senaste 20 åren samt en ökad indoktrinering av barn och ungdomar i skolåldern. Åh, och man ska höra av sig till anställda på bl.a. Facebook och Twitter och be dem radera folk som uttrycker sig rasistiskt. No big surprise there.

Rapporten är helt proppfull med plattityder men i grunden verkar problemen mycket riktigt mynna ut i att "fel" sorters personer regelrätt har mordhotats av en massa idioter, däribland politiker och journalister. Den här sidan på Regeringens hemsida är väldigt talande, och berättar en hel del om vad det hela verkligen går ut på. Allt snack om "rasism" är i sammanhanget egentligen bara bekväma plattityder för att framstå som allmänt god. Egentligen är den underliggande orsaken till "handlingsplanens" framtagande naturligtvis rent cyniskt självisk. Man blir löpande mordhotad av folk som även spyr ur sig en massa skit på t.ex. Nordfront och dylikt, och nu måste man kunna tvinga polis och åklagare att agera mot de som skickar hoten. Skoj dock att kommentarsfälten på "hatsajterna" mer eller mindre tvingades fram p.ga. att journalisterna förbjöd all sansad invandringskritik i kommentarsfälten på sina egna dagstidningar. Den graden av självkritik tror jag dock inte man är framme vid på långa vägar än, om ens någonsin...

Skojigt nog verkar handlingsplanen också till stora delar ha tvingats fram av bl.a. FN och Europarådet, som enligt undersökningen förfasats av bland annat hur mycket antisemitism vi har i vårt land - ett faktum som ju säkerligen inte har något att göra med alla de antisemitiska muslimer som vi släppt in, och som idag gjort att judarna i stort sett har övergett Malmö...

Jag står fortfarande fast vid mina tidigare yttranden om att rapporten och handlingsplanen är mer eller mindre tandlös. Den är som sagt proppfull med diverse plattityder om allas lika värde från himmel till jord, men i grunden är det bara ett indoktrinerings- och propagandaarbete med en stor åthutning åt polis- och åklagarmyndighet som ska tas i örat och fås att jobba snabbare och mer effektivt. Sen ska väl försvarsmyndigheten vara med och registrera hatnazister, antar jag, för att "stävja propaganda" eller nånting. Jag vet inte, hela den biten är luddig som fan.

Vi bör inte förglömma att denna "plan" tagits fram av samma personer som bland annat tillsatte Mona Sahlin och hennes hjälptelefon som "nationell samordnare" mot extremism, vilket i mitt tycke säger ungefär allt man behöver veta om dess påstådda effektivitet. Sahlins fina hjälptelefon står faktiskt omnämnd på sidan 7 som ett strålande exempel på hur bra vi är på att motverka extremism och hat här i Sverige, vilket jag är säker på kommer få FN och Europarådet att yvas över vår enastående förmåga som nation!

För dom som inte orkar läsa rapporten beskrivs "åtgärderna" mot hatet på Internet i följande punkter:

Citat:
  • Statens medieråd kommer under 2016 och 2017 att kartlägga skyddet av barn och unga på internet vad avser rasism, liknande former av fientlighet, hatbrott och extremism. Kartläggningen kommer att omfatta offentliga aktörers och civilsamhällets åtgärder på området samt de självregleringsåtgärder som leverantörerna av sociala medier genomför. Myndigheten kommer att sprida resultaten av kartläggningen till berörda aktörer.
  • Regeringen kommer under 2017 att inbjuda till en dialog med berörda aktörer för att diskutera hur rasism, liknande former av fientlighet och hatbrott på bl.a. sociala medier kan förebyggas och motverkas.
  • Statens medieråd kommer att fortsätta kampanjen No Hate Speech Movement t.o.m. 2020.
  • Under 2017 kommer regeringen att presentera en handlingsplan för att värna det demokratiska samtalet mot hot och hat.

Observera grejerna om "sociala medier" och "berörda aktörer", vilket knyter an till det jag skrev tidigare om att man ska försöka få folk avstängda från t.ex. Facebook. Egentligen verkar det således röra sig om väldigt tama grejer. Den sista listpunkten verkar anknyta till joxet på Regeringens hemsida om hur hemskt det är med alla dödshot som riktas både dem själva och alla stackars journalister, så jag antar att "avslöjandet" bara är att dessa ska få en förtur till polis och åklagare när de drabbas av "näthat", vilket ju inte kommer som någon egentlig överraskning heller.
Citera
2016-11-24, 23:41
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Nej. Så fungerar det inte. För regeringen innebär hatbrott attacker som riktas mot det mångkulturella samhället, mot det förda invandringspolitiken och kulturmarxismen. Regeringen är inte intresserad av att bekämpa hatet mot homofober eller rasister, eftersom det skulle innebära en acceptans av homofobi och rasism i samhället
Alltså, det finns väl inga som är så förtryckta som homofober. De lider av en fruktansvärd plåga under sin sjukdom som de på inga vis är skyldiga till att ha ådragit sig då den är helt å hållet miljöbetingad.

Dessa stackars människor lever under betingelser jämförbara med vad spetälska sjuka fick stå ut med på Jesus tid - begränsade i sin rörelsefrihet och ständigt hatade av människor som orsakar deras åkomma och som till råga på allt är påhejade av resistenta smittobärare.

Ja hela deras existensberättigande ifrågasätts på ett mycket hatiskt och aggressivt sätt. Ingen, absolut ingen, tar deras parti och talar i deras sak och det för att skräcken att själv hamna i deras situation är så förlamande så det helt enkelt inte låter sig göras.

Snacka om HAT!!!
Citera
2016-11-24, 23:56
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Alltså, det finns väl inga som är så förtryckta som homofober. De lider av en fruktansvärd plåga under sin sjukdom som de på inga vis är skyldiga till att ha ådragit sig då den är helt å hållet miljöbetingad.

Dessa stackars människor lever under betingelser jämförbara med vad spetälska sjuka fick stå ut med på Jesus tid - begränsade i sin rörelsefrihet och ständigt hatade av människor som orsakar deras åkomma och som till råga på allt är påhejade av resistenta smittobärare.

Ja hela deras existensberättigande ifrågasätts på ett mycket hatiskt och aggressivt sätt. Ingen, absolut ingen, tar deras parti och talar i deras sak och det för att skräcken att själv hamna i deras situation är så förlamande så det helt enkelt inte låter sig göras.

Snacka om HAT!!!

Eftersom homofobi är miljöbetingad och inte någonting ärftligt, kan de (homofober) försöka göra någonting så att deras hat kan minska i sitt intensitet. De kan berätta om varför de är homofober, vilka upplevelser de hade som gjorde att de blev homofober. Kanske får de någon form av sympati. Homosexuella brukar berätta om hur så pass förtryckta de har varit, att de inte kände sig accepterade. Det gav resultat. De tolereras bättre i samhället i dag jämfört med hur det var innan (innan 80-talet). Men tyvärr tycker det politiska etablissemanget och massmedia inte om mångfald av sådana slag. Homofobi får inte existera i deras idealsamhälle.
Senast redigerad av AttCza 2016-11-25 kl. 00:02.
Citera
2016-11-24, 23:59
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Numera räknas massinvandringspolitikens kritiserande som någonting rasistiskt, eftersom invandringskritiska personer betraktas som rasister. Så, när man kritiserar den förda invandringspolitiken kan det räknas som hatbrott, eftersom det betraktas som ett uttalande med rasistiska inslag.
Det kan bli så i tidningsdrevens "domar" och har varit sådana drev mot invandringskritiker där de förtalats offentligt.

Men att diskutera invandringsrelaterade problem sakligt samt diskutera vilka inflyttninigskvoter man finner lämpliga är inte vare sig rasistiskt eller ett hatbrott, och skulle inte ge fällande dom i en juridisk domstol som det ser ut idag.

Man får inte hota att döda någon för att denne är från Jupiter eller Mars men man kan kritisera att fler flyttar till jorden från Jupiter eller Mars och man får sakligt kritisera värderingar från Jupiter och Mars som inte stämmer med våran värdegrund samt man får lobba och yttra sig kritiskt för att stoppa denna ohejdade inflyttning från Jupiter..
Citera
2016-11-25, 00:06
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Eftersom homofobi är miljöbetingad och inte någonting ärftligt, kan de (homofober) försöka göra någonting så att deras hat kan minska i sitt intensitet. De kan berätta om varför de är homofober, vilka upplevelser de hade som gjorde att de blev homofober. Kanske får de någon form av sympati. Homosexuella brukar berätta om hur så pass förtryckta de har varit, att de inte kände sig accepterade. Det gav resultat. De tolereras bättre i samhället i dag jämfört med hur det var innan (innan 80-talet).
Det vore säkerligen som att peta med en käpp i deras känslomässiga sår (likt elefantmannen fick utstå) att begära att de ska stå och deklarera sina symtom då det med största sannolikhet endast skulle medföra en än större plåga i och med all brist på förståelse och betraktarnas oförmåga att känslomässigt leva sig in i deras situation och sjukdomsbild.
Citera
2016-11-25, 00:13
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Det kan bli så i tidningsdrevens "domar" och har varit sådana drev mot invandringskritiker där de förtalats offentligt.

Men att diskutera invandringsrelaterade problem sakligt samt diskutera vilka inflyttninigskvoter man finner lämpliga är inte vare sig rasistiskt eller ett hatbrott, och skulle inte ge fällande dom i en juridisk domstol som det ser ut idag.

Man får inte hota att döda någon för att denne är från Jupiter eller Mars men man kan kritisera att fler flyttar till jorden från Jupiter eller Mars och man får sakligt kritisera värderingar från Jupiter och Mars som inte stämmer med våran värdegrund samt man får lobba och yttra sig kritiskt för att stoppa denna ohejdade inflyttning från Jupiter..

Du behöver inte övertyga mig om att invandringskritik på ett sakligt sätt inte är rasism. Jag vet att det inte är rasism. Jag håller också med dig i att invandringskritik som sker på ett sakligt sätt inte leder till fällande dom. Men det räcker för att skapa polarisering i samhället, att skapa ett polariserat debattklimat som kan, och som redan är, skadlig i dag. Jag syftade egentligen inte på huruvida man kan dömas i domstol på grund av att man kritiserade det förda invandringspolitiken. Jag syftade på att sjuklövens politiker (framförallt vänsterpolitiker) kopplar invandringskritik (oavsett om den är saklig eller ej) till rasism, eftersom de försöker tysta ned invandringskritiken.
Citera
2016-11-25, 00:15
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det vore säkerligen som att peta med en käpp i deras känslomässiga sår (likt elefantmannen fick utstå) att begära att de ska stå och deklarera sina symtom då det med största sannolikhet endast skulle medföra en än större plåga i och med all brist på förståelse och betraktarnas oförmåga att känslomässigt leva sig in i deras situation och sjukdomsbild.

I mitt tidigare inlägg skrev jag att homofober inte kan få sympati i dagens samhälle. De passar inte in i det politiska etablissemangets och medias idealsamhälle. Därför kommer man inte framställa homofober utifrån ett (för homofober) mer positivt perspektiv.
Senast redigerad av AttCza 2016-11-25 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in