2016-11-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så kan det gå när man klickar vidare i dagens artikel. Tack för att du uppmärksammade detta. Jag har infört en korrigering ovan.
No problemo - har aldrig hänt mig!
Citera
2016-11-24, 19:55
Medlem
Citat:
Vaktchefen borde åtminstone ha varit nykter, vilket gör honom till ett mer trovärdigt vittne än de som stod i kön. Vad gäller skuldfrågan så visst, Ekeroth lämnade också in en motanmälan, men åklagaren valde att inleda en förundersökning mot Ekeroth. Se mitt citat ovan om detta.

Ja, han borde ha varit nykter, men var han det?
Såg ens vaktchefen det som hände? Vilken medicinsk utbildning har vaktchefen, eftersom han kan uttala sig om Kents berusningsgrad?
Jag skulle inte tro på något en vakt kräker ur sig. De säger vad som helst för att skydda sig själva.
Det kan lika väl ha varit någon som vaktchefen kände som kom i konflikt med Kent.
Någon förundersökning är inte inledd vad jag vet.

Edit: Det har hänt förut att Kents livvakter fått ingripa i krogmiljö, för att Kent blir attackerad. Då har både vakter och annat löst folk fått pepparspray sprutat i ögonen. Varför vakterna fanns på plats utan att ingripa är för mig en gåta.
Kanske skiter de i vad som händer Kent och tycker han får vad han förtjänar. naturligtvis är detta rena spekulationer, men man undrar ju.
Senast redigerad av nilserikkk 2016-11-24 kl. 19:58.
Citera
2016-11-24, 19:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Har det framkommit vem "offret" är? Vem anmälde? Afa, vänsternissar?

Båda anmälde varandra, men åklagaren valde att inleda en förundersökning mot Ekeroth.
Citera
2016-11-24, 20:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Ja, han borde ha varit nykter, men var han det?
Såg ens vaktchefen det som hände? Vilken medicinsk utbildning har vaktchefen, eftersom han kan uttala sig om Kents berusningsgrad?

Jag skulle tro att en vaktchef på en Stockholmskrog vet mer om berusade människor än de flesta läkare.

Citat:
Någon förundersökning är inte inledd vad jag vet.

Jodå:

Lena Kastlund, chefsåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, har inlett en förundersökning om misshandel mot Kent Ekeroth.

http://www.expressen.se/nyheter/filmen-fick-akesson-att-be-ekeroth-ta-timeout/
Citera
2016-11-24, 20:02
Medlem
Citat:
Båda anmälde varandra, men åklagaren valde att inleda en förundersökning mot Ekeroth.
Ok troligen var det nån pajas som provocerade Ekeroth, tycker det var rätt att slå tillbaka
Citera
2016-11-24, 20:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
Jag röstar på SD men har en längre tid känt att han är en belasting mer än en tillgång.

Han har ju livvakter var var dom? Även om det är självförsvar så kan man inte slåss på öppen gata.

Det påstås att det var livvakterna som grep in och stoppade bråket. Rimligen har de kunnat vittna om vad som hände, vilket kanske förklarar varför åklagaren inledde en förundersökning mot Ekeroth så snabbt.
Citera
2016-11-24, 20:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Ok troligen var det nån pajas som provocerade Ekeroth, tycker det var rätt att slå tillbaka

Det är aldrig rätt att misshandla någon bara därför att man blir provocerad. Att göra det om man är politiker är ovanligt korkat.
Citera
2016-11-24, 20:08
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att en vaktchef på en Stockholmskrog vet mer om berusade människor än de flesta läkare.

Jodå:

Lena Kastlund, chefsåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, har inlett en förundersökning om misshandel mot Kent Ekeroth.

Det är rena spekulationer du kommer med. Du kan bli vaktchef utan att ha någon kännedom om berusade människor.
Du kan dock inte bli läkare utan att läsa om alkohol och dess påverkan på kroppen.

För övrigt läser jag inte en propagandatidning som Expressen. Jag vägrar kategoriskt att stödja dem ekonomiskt med besök.

Edit: Läste på gp.se att "Strax före 18.30-tiden på kvällen uppger Aftonbladet att en förundersökning gällande misshandel har inletts."
Frågan är dock vem det är som förundersökningen gäller. Är det Kent eller den andra snubben?
Senast redigerad av nilserikkk 2016-11-24 kl. 20:11.
Citera
2016-11-24, 20:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är rena spekulationer du kommer med. Du kan bli vaktchef utan att ha någon kännedom om berusade människor. Du kan dock inte bli läkare utan att läsa om alkohol och dess påverkan på kroppen.

Jag tror du underskattar kraven på en vaktchef, i vart fall på en seriös krog.

Citat:
För övrigt läser jag inte en propagandatidning som Expressen. Jag vägrar kategoriskt att stödja dem ekonomiskt med besök.

Det behöver du inte göra. Det räcker om du tror på citatet jag gav. En förundersökning har inletts mot Ekeroth.
Citera
2016-11-24, 20:14
Medlem
Att ett parti som aspirerar på 20%-25% av valmanskåren ska behöva ha den här slemmiga typen på en hög post kan ju inte vara riktigt vettigt. Nu fyller väl iofs bara SD en roll som vinnare av en omvänd skönhetstävlan (minst svenskfientliga parti) så man kanske kan fortsätta att besätta förtroendeposter med osympatiska fyllon.

Annars kan man väl konstatera att SD kommer att få enorma svårigheter att rekrytera representanter till riksdag, kommun och landsting efter valet 2018. Ökar man från 13% till 20% är det många nya som ska in, och troligen innebär ett sådant läge också ett större reellt ansvarstagande för genomförd politik.

Om Ekeroth tillhör gräddan av SD-politiker så kan man ju undra hur det ser ut på t ex kommunnivå. En del stolpskott har ju iofs redan figurerat i olika mindre smickrande sammanhang alla redan. Och en hel del har väl också lämnat en tom stol i fullmäktige eller sitter kvar som någon slags "politiska vildar" och lyfter arvode.

Nej, ska SD ha någon framtid bör man nog rekrytera mycket nytt bland de värdekonservativa sossar och moderater som tagit steget över till att lägga SD-sedeln i valkuvertet. Tror att det är färre lågpannor bland dessa.
Citera
2016-11-24, 20:14
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Av allt att döma startar bråket med att killen i kön ropar något till Ekeroth som går fram till killen. På filmen ser man hur Ekeroth går fram till killen och håller upp sin vänstra arm, antingen som skydd eller för att hålla killen på distans. Efter några sekunder "vevar" Ekeroth mot killen ungefär som att han skulle gett killen en örfil. Frågan är om killen attackerar Ekeroth först? I vart fall verkar han inte rikta något slag mot Ekeroth som han måste försvara sig mot. Men händelsen ligger delvis utanför bild så det är svårt att avgöra. Ekeroth kan nog sägas ha gjort sig skyldig till ringa misshandel och om inte killen attackerade fysiskt först fanns heller ingen nödvärnsrätt för Kent Ekeroth. En riksdagsledamot ska vara ytterst försiktig i sådana här situationer. Sedan är det förstås tragiskt att Ekeroth själv ofta blir framförallt verbalt attackerad på grund av sina åsikter.

Tråkigt nog kan jag inte lite ett skit på något som kommer från Expressen. I synnerhet inte som saken gäller något kring SD.

Minns ni hur "Nynazister attackerade en fredlig kvinnofridsdemonstration i Malmö"? I själva verket var det våldsvänstern som attackerat och jagat nynazisterna. Nassarna hade suttit på en restaurant och inte varit i närheten av demonstrationens. Nu har domen kommit i målet och nassarna hade rätt i sin version! Våldsvänstern och ljugmedia hade fel och de ljög medvetet.
Citera
2016-11-24, 20:15
Medlem
Citat:
Vaktchefen på krogen har en annan åsikt:

Vaktchefen: ”Smällen ekade över hela kvarteret”

Måste varit en jävla dålig kväll för Solli om det var så tyst i omgivningarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in