2016-11-24, 19:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Visst, men det är fortfarande uppgifter från utomstående. När det gäller Ekeroth bör man nog vara extra försiktig med att tro på vad diverse vittnen uppger.

Vaktchefen är rimligen mer neutral och omdömesgill än de andra gästerna. Men invändningen att det är olämpligt av en riksdagsman att ge sig ut berusad och hamna i slagsmål kvarstår, oavsett vem som slog först.
Citera
2016-11-24, 19:37
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att det du skriver gäller för SD:s kärnväljare, även om jag tror att många av dem också blir illa berörda. Men vill SD dra till sig fler väljare från de andra partierna har de knappast någon nytta av en riksdagsman som hamnar i krogslagsmål.

Självklart är det så. Men jag tror att det för de flesta kärnväljare numera inte längre handlar om vilka politiker som företräder partiet, så länge en viss linje följs. Det, om något, borde säga något om den tid vi lever i, hur alienerade många känner sig inför det totala väljarförakt som dagligen spys ut i alla tänkbara mediekanaler. Inte för att jag uppmuntrar någon människa (eller politiker, hah!) att begå våld mot någon, men i nuläget skulle jag nog ändå rösta på SD om de så serverade mald kattfärs till fredagsfikat i riksdagshuset.
Citera
2016-11-24, 19:38
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Vaktchefen är rimligen mer neutral och omdömesgill än de andra gästerna. Men invändningen att det är olämpligt av en riksdagsman att ge sig ut berusad och hamna i slagsmål kvarstår, oavsett vem som slog först.
Lämpligheten i att vara berusad på stan kan diskuteras, men vi kanske ska ta det lugnt med att skapa en massa sanningar utifrån citerade vittnesuppgifter i kvällspressen?
Citera
2016-11-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Ditt resonemang är tillämpbart för genomsnittliga, kända politiker som Ygeman och Fridolin. De får utan tvivel då och då stå ut med att någon ropar "idiot!" åt dem i det offentliga. När det gäller Ekeroth vet vi att det är betydligt värre än så. Jag tror att det skulle krävas mer eller mindre övermänskliga krafter får att vara kapabel till ett ständigt lugn under såna omständigheter.
Visst, det har du rätt i. En Sverigedemokrat får naturligtvis stå ut med mångdubbelt värre hemskheter än vad politiskt korrekta någonsin varit med om. Åkessons näst intill övernaturliga förmåga att behålla sitt lugn inför det fradgande etablissemanget är tamigfan skäl nog att skapa en helt ny religion, tänker jag ibland. Helt i klass med Gandhi, utan överdrift.

Men Ekeroth slår mig inte alls som en sympatiskt människa. Även om han säkerligen fått utstå en hel del så ser jag mest en ilsken, vilsen pojk som lika gärna skulle kunnat stå med i AFA om omständigheterna varit annorlunda. Kan förstås ha helt fel (jag känner honom inte)!
Citera
2016-11-24, 19:45
Medlem
Reguluss avatar
Edit: Fel. Gammal artikel som handlade om järnrörsskandalen.
Senast redigerad av Regulus 2016-11-24 kl. 19:52.
Citera
2016-11-24, 19:46
Medlem
Citat:

Varför skulle vaktchefen vara mer neutral och omdömesgill menar du?
Alla vet hur vakter är och deras sk chefer är än värre.
Var det inte krogarna runt Stureplan som hade/har ett källarrum dit man släpade ner gäster o helt enkelt spöade på dem?
Vad vet vi om vaktchefen egentligen? Han kanske är moderat och hatar SD. Många av dessa vaktchefer är kriminella och dessutom invandrare av något slag.
Hur kan han så självsäkert uttala sig om berusningsgraden? Togs det något prov?
Det vaktchefen sysslar med är förtal.
Dessutom så glömdes det att ta med att två polisanmälningar lämnats in. Men hela trådstarten framstår som det bara är Kent som är polisanmäld.

Vi får avvakta o se vem den skyldige är.
Personligen kan jag tänka mig att folk provocerar o tråkar Kent ganska ofta när han är ute.
När det gäller SD så är tydligen politiskt våld helt okej.
Man får skrika o gapa o slå alla SD-sympatisörer. Demokratin gäller inte när det kommer till SD.

Ja, naturligtvis är detta helt upp åt väggarna fel.
Citera
2016-11-24, 19:46
Bannlyst
Jag röstar på SD men har en längre tid känt att han är en belasting mer än en tillgång.

Han har ju livvakter var var dom? Även om det är självförsvar så kan man inte slåss på öppen gata.

Vi får vänta och se i fall det blir något åtal? Men ett parti som SD behöver inte sånt här.
Han har lirkat sig ur många saker förut detta kan bli för svårt.

Gillar man SD så behöver man knappast att Löfven säger att i SD så har ni folk i toppen som slåss
och som sitter kvar.
Vi snackar knappast om självförsvar under ett rån.
Citera
2016-11-24, 19:47
Medlem
Citat:
Tydligen kommer Ekeroth nu att avsäga sig sina utskottsuppdrag, och inte bara ta timeout:

Kent Ekeroth lämnar sitt uppdrag i SD

http://www.expressen.se/nyheter/kent-ekeroth-lamnar-sitt-uppdrag-i-sd/

Expressen har tidigare avslöjat hur partitopparna Erik Almqvist och Kent Ekeroth beväpnade sig med järnrör i samband med ett bråk i centrala Stockholm för drygt två år sedan.

Kent Ekeroth tog därefter en timeout.

Men nu på tisdagskvällen beslutade han att lämna sitt uppdrag som rättspolitisk talesperson inom Sverigedemokraterna.

"Det är min fasta övertygelse att Sverigedemokraternas förslag om långtgående reformer på det rättspolitiska området är nödvändiga beståndsdelar i byggandet av ett bättre samhälle. På grund av mitt omdömeslösa uppträdande en natt för två och ett halvt år sedan, så inser jag dock att jag inte längre är den bäst lämpade personen att företräda partiet i dessa frågor", skriver Ekeroth i ett pressmeddelande.

Men han sitter alltså kvar i riksdagen, så det förtroendeuppdraget behåller han.
"Publicerad 21 nov 2012 kl 12.09"
Citera
2016-11-24, 19:48
Medlem
Har det framkommit vem "offret" är? Vem anmälde? Afa, vänsternissar?
Citera
2016-11-24, 19:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Varför skulle vaktchefen vara mer neutral och omdömesgill menar du?
Alla vet hur vakter är och deras sk chefer är än värre. Var det inte krogarna runt Stureplan som hade/har ett källarrum dit man släpade ner gäster o helt enkelt spöade på dem? Vad vet vi om vaktchefen egentligen? Han kanske är moderat och hatar SD. Många av dessa vaktchefer är kriminella och dessutom invandrare av något slag. Hur kan han så självsäkert uttala sig om berusningsgraden? Togs det något prov? Det vaktchefen sysslar med är förtal.
Dessutom så glömdes det att ta med att två polisanmälningar lämnats in. Men hela trådstarten framstår som det bara är Kent som är polisanmäld.

Vi får avvakta o se vem den skyldige är. Personligen kan jag tänka mig att folk provocerar o tråkar Kent ganska ofta när han är ute. När det gäller SD så är tydligen politiskt våld helt okej. Man får skrika o gapa o slå alla SD-sympatisörer. Demokratin gäller inte när det kommer till SD.

Ja, naturligtvis är detta helt upp åt väggarna fel.

Vaktchefen borde åtminstone ha varit nykter, vilket gör honom till ett mer trovärdigt vittne än de som stod i kön. Vad gäller skuldfrågan så visst, Ekeroth lämnade också in en motanmälan, men åklagaren valde att inleda en förundersökning mot Ekeroth. Se mitt citat ovan om detta.
Citera
2016-11-24, 19:52
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Tydligen är Ekeroth impopulär även bland dödsknarkare här på FB, vilket förvånar mig. Ni kanske tycker PK-jimme är helt överlägsen king, eller vad är det frågan om?

Vad som är 100% säkert:

Ekeroth har som vanligt blivit provocerad och attackerad av blattekramande avskum.

Är vakterna blattar så är deras vittnesmål helt ovidkommande

Är vittnena i krogkön blattar och blattekramare som trampar omkull varann för att vittna, så är deras vittnesmål helt ovidkommande.

Resten kan ni fundera ut själva.
Citera
2016-11-24, 19:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
"Publicerad 21 nov 2012 kl 12.09"

Så kan det gå när man klickar vidare i dagens artikel. Tack för att du uppmärksammade detta. Jag har infört en korrigering ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in