2016-11-24, 18:51
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaealy
Hur kan du inte få en lärlingsplats om du har en VVS utbildning som läget ser ut nu i byggbranschen?

Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Alltså hur kan du ha en VVS-utbildning och inte ha jobb? Du måste ha fuckat upp way mycket på vägen.

För att företagen vill ha färdigutbildade folk med erfarenhet, få företag vågar satsa och lära upp någon från grunden.
Citera
2016-11-24, 19:07
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
För att företagen vill ha färdigutbildade folk med erfarenhet, få företag vågar satsa och lära upp någon från grunden.

Inte alls sant. Att man efterfrågar erfarenhet är ett sätt att sålla agnarna från vetet. En ung, hungrig kille som visar att han vill ha jobbet och lära sig kommer att ha goda chanser att få det.
Citera
2016-11-24, 19:11
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Hur svårt ska det vara? Vill du ha jobb så kommer du att få ett jobb, det handlar bara om att ta ett jobb de flesta inte vill ha.

Några exempel:
Ledsagare
Kontaktperson
Vikarieförmedlingen för förskolor i din kommun (garanterat jobb i princip, speciellt om du är kille)
Hemtjänst
Citera
2016-11-24, 19:18
Medlem
Hatreds avatar
Lägsta arbetslösheten och företag skriker efter folk (hittar inte jobb) Silket skitsnack du hittar inte ditt drömjobb med 30k i handen. Deal with it.
Citera
2016-11-24, 19:45
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Inte alls sant. Att man efterfrågar erfarenhet är ett sätt att sålla agnarna från vetet. En ung, hungrig kille som visar att han vill ha jobbet och lära sig kommer att ha goda chanser att få det.

Jag skrev få vilket är sant eftersom jag har bra insyn i hantverksyrken. Finns självklart företag som vågar satsa men finns också många som tycker andra företag ska lära upp folk åt dom.
Citera
2016-11-24, 19:57
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag skrev få vilket är sant eftersom jag har bra insyn i hantverksyrken. Finns självklart företag som vågar satsa men finns också många som tycker andra företag ska lära upp folk åt dom.

Jag med, inte bara att jag själv arbetar i ett mindre företag som inte ställer krav på förkunskaper, de småföretagare vi arbetar med gör detsamma. Jag har inte stött på någon (som i: inte en enda) som inte anställer för att de inte hittar färdigupplärd personal. Antingen anställer man inte för att man har det bra nog, eller för att man inte hittar rätt person. Och rätt person innebär en person som är beredd att jobba hårt, lära sig fort och tjäna pengar.
Citera
2016-11-24, 20:26
Medlem
marcusbirros avatar
Hej!

När man söker mycket jobb kan ansökningarna bli för allmänna. För att sticka ut lite kan jag rekommendera att du sticker ut och håller dig kort i det personliga brevet.
Om du besöker en butik så ha lite pondus. Gå rakryggad, ett fast handslag och var för hel och ren.

Säg att du ska söka jobb på tex. Elgiganten skulle du kunna skriv typ:

Senaste gången jag besökte Elgiganten i XXXX för att köpa min nya tv var det fullt med folk. Jag blev imponerad av hur lugn och professionell säljaren på tv-avdelningen var.
Eftersom jag brinner för elektronik och att er personal verkar riktigt duktiga känner jag att det här är en arbetsplats och ett projekt jag skulle vilja vara en del av.....

Det viktiga är att du visar intresse för arbetsplatsen.

När jag börjat med den här metoden märkte jag stor skillnad. Mycket mer intervjuer och jobberbjudanden.

Testa vettja
Citera
2016-11-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Stämmer.
Men det är där skon klämmer, youtube-generationen är inte intresserade utav att arbeta i ordets sanna bemärkelse.
Citera
2016-11-24, 21:08
Medlem
Känns som att du inte talar sanning..

Med din utbildning finns de sjukt mycket jobb på dagens arbetsmarknad .
Citera
2016-11-24, 21:43
Medlem
AR15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Vad menar du med horhus? Du skriver ord som främst kriminella blattar använder, varför då?

Varför blev det inget av vvs?

Gå till soc så hjälper de dig, om du beter dig vettigt. Sen får du ha tålamod.

Jag gick arbetslös i flera år, och jag är blond trevlig smart utbildad o vackert svensk här i svenskarnas land. Men du kanske tror du får det lättare än mig av någon anledning?

Vad jag menar med horhus är det blir tjafs och bråk hemma
samt kan jag tillägga att jag är en blatte som du säger. Jag pratar absolut inte så med folk jag inte känner men är van vid det språket eftersom jag bor blatte dominerat område.
Citera
2016-11-24, 21:46
Medlem
AR15s avatar
[quote=Mr.moneybags|59122525]Känns som att du inte talar sanning..

Med din utbildning finns de sjukt mycket jobb på dagens arbetsmarknad . [/QUOTE

Du har både rätt och fel. Det finns mycket jobb inom byggbranschen men de vill oftast ha fullbetalda rörmokare som utfört branschprovet eftersom det kostar företaget ganska mycket att utbilda VVS Lärlingar. Både Tid och Pengar
Citera
2016-11-24, 21:48
Medlem
AR15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Hur svårt ska det vara? Vill du ha jobb så kommer du att få ett jobb, det handlar bara om att ta ett jobb de flesta inte vill ha.

Några exempel:
Ledsagare
Kontaktperson
Vikarieförmedlingen för förskolor i din kommun (garanterat jobb i princip, speciellt om du är kille)
Hemtjänst

Tror du inte jag har sökt till detta eller jag får inte ens en chans för intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in