2016-11-24, 16:05
Medlem
AR15s avatar
Hej detta är mitt första inlägg här i FB. Nu till min fråga jag tog studenten i år och jag har vart arbetssökande sen Juli. Men jag hittar inget jobb har sökt över allt Indeed jobb arbetsförmedlingen Adecco Manpower. skickat mitt CV genom internet gått runt till över 120 butiker och lämnat CV. Jag får svar att jag de gick vidare med en annan kandidat. Notera att jag jobbade på ett Telefonförsäljar jobb kommunikatör som de heter enligt detta företag. men jag sa upp mig efter 2 veckor vilket var dumt. men ville inte lura på folk så jag slutade. har gått kurser som stöd och Matchning. jag har VVS utbildning och har haft en del praktiker men jag kommer inte långt. Börjar bli less på detta kollar på mina kompisar alla har pengar och kan gå ut förutom jag. Jag har inga kontakter heller så jag vet inte vad jag ska göra. funderat på att bli kriminell ett tag då jag har kontakterna till det. men den vägen vill jag inte ta. Men vet inte om jag klarar av den sitsen jag är i nu. Det blir horhus hemma varje dag bara för att jag inte hittar ett Jobb. och jag vill verkligen jobba. vill inte mjölka staten på pengar som t:ex soc så därför har jag inget stöd alls av någon varken av sos jag får lite små pengar av morsan de allt. Snälla hjälp mig jag börjar bli deppig.
Citera
2016-11-24, 16:14
Medlem
moraltanten88s avatar
Hittar heller inget jobb, har utbildning arbetslivserfarenhet, körkort och bra referenser samt är under 30

Lycka till
Citera
2016-11-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AR15
Hej detta är mitt första inlägg här i FB. Nu till min fråga jag tog studenten i år och jag har vart arbetssökande sen Juli. Men jag hittar inget jobb har sökt över allt Indeed jobb arbetsförmedlingen Adecco Manpower. skickat mitt CV genom internet gått runt till över 120 butiker och lämnat CV. Jag får svar att jag de gick vidare med en annan kandidat. Notera att jag jobbade på ett Telefonförsäljar jobb kommunikatör som de heter enligt detta företag. men jag sa upp mig efter 2 veckor vilket var dumt. men ville inte lura på folk så jag slutade. har gått kurser som stöd och Matchning. jag har VVS utbildning och har haft en del praktiker men jag kommer inte långt. Börjar bli less på detta kollar på mina kompisar alla har pengar och kan gå ut förutom jag. Jag har inga kontakter heller så jag vet inte vad jag ska göra. funderat på att bli kriminell ett tag då jag har kontakterna till det. men den vägen vill jag inte ta. Men vet inte om jag klarar av den sitsen jag är i nu. Det blir horhus hemma varje dag bara för att jag inte hittar ett Jobb. och jag vill verkligen jobba. vill inte mjölka staten på pengar som t:ex soc så därför har jag inget stöd alls av någon varken av sos jag får lite små pengar av morsan de allt. Snälla hjälp mig jag börjar bli deppig.

Vad menar du med horhus? Du skriver ord som främst kriminella blattar använder, varför då?

Varför blev det inget av vvs?

Gå till soc så hjälper de dig, om du beter dig vettigt. Sen får du ha tålamod.

Jag gick arbetslös i flera år, och jag är blond trevlig smart utbildad o vackert svensk här i svenskarnas land. Men du kanske tror du får det lättare än mig av någon anledning?
Citera
2016-11-24, 16:27
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AR15
Jävla gnäll. Jag har inga kontakter o mina kompisar har Pengar
Du har visst kontakter. Eller är dina kompisar bara deras pengar? Vaddå, hittar inga jobb. Du hade ju för fan ett jobb. Men det dög inte.
Du kan fortsätta deppa. Du har själv satt dig i din sits.
Citera
2016-11-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jävla gnäll. Jag har inga kontakter o mina kompisar har Pengar
Du har visst kontakter. Eller är dina kompisar bara deras pengar? Vaddå, hittar inga jobb. Du hade ju för fan ett jobb. Men det dög inte.
Du kan fortsätta deppa. Du har själv satt dig i din sits.

This!
Så mycket folk som säger upp sig från ett jobb de inte vill ha för att sen va upprörd över att man inte får något annat.
Bit ihop och jobba kvar medan du söker.

Till TS: kudos för att du faktiskt är ute i butiker osv. De går vägen snart
Senast redigerad av Swanen92 2016-11-24 kl. 16:58.
Citera
2016-11-24, 17:06
Medlem
1. Lär dig skriva ett ordentligt CV och ett personligt brev. Det får inte förekomma några stavfel eller andra fel. Arbetsgivaren kommer att kasta ditt brev i papperskorgen om du inte kan skriva ordentligt.

2. Sök ett par jobb varje dag. Tänk på att olika tjänster kräver olika färdigheter. Det betyder att du måste anpassa ditt CV/personlig brev för varje tjänst som du söker.

3. Var beredd på att det tar tid. Först ska du skicka in brevet, sedan ska någon läsa det, eventuellt får du en intervju och sen dröjer det ytterligare tid innan du får ett svar. Minst 4-6 månader om du inte har tur.

4. Var beredd på att flytta till en annan stad för jobb om du inte hittar något där du bor.

5. Lycka till! Det tog mig nästan ett år att hitta ett jobb, och då hade jag ändå examen från femårig utbildning på högskola. Då hade jag inte heller några kontakter precis som du.
Citera
2016-11-24, 17:14
Avslutad
Hur kan du inte få en lärlingsplats om du har en VVS utbildning som läget ser ut nu i byggbranschen?
Citera
2016-11-24, 17:19
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Alltså hur kan du ha en VVS-utbildning och inte ha jobb? Du måste ha fuckat upp way mycket på vägen.
Citera
2016-11-24, 17:24
Medlem
Tidningsbud?
Min erfarenhet av att söka arbetare är att många idag är petiga. Tycker att de inte finns jobb, när de ofta handlar om att de inte finns Rätt jobb.

Ha en positiv attityd, även fast det är ett "skitjobb" man kanske ger sig in i.

Inte ett måste med en riktigt snyggt CV. MEN, då jag är van att få min beskärda del CV så kan jag säga att om man gör ett riktigt jävla snyggt CV så står man ut i mängden. Då kan man inte låta bli att gå igenom det.

Jobb finns, man måste bara ta vad man kan få och inte vara petig. "Det är för långt", "Det funkar inte med mitt sociala liv", "Tjänar mer på att sitta hemma och stämpla" och blablabla.
Citera
2016-11-24, 18:40
Medlem
OldFashioneds avatar
Hur i hela helvete kan du gå arbetslös om du har minsta lilla vvs-kunskap?
Citera
2016-11-24, 18:42
Medlem
Det är bara att du vänjer dig, jag känner några med bra utbildningar som gått arbetslösa i flera år pga att de saknar kontakter. Det är inte så värt att jobba överhuvudtaget tbh, låga löner och höga skatter.
Citera
2016-11-24, 18:47
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaealy
Hur kan du inte få en lärlingsplats om du har en VVS utbildning som läget ser ut nu i byggbranschen?

Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Alltså hur kan du ha en VVS-utbildning och inte ha jobb? Du måste ha fuckat upp way mycket på vägen.

Nu gissar jag givetvis, men TS kanske har en KY/Lernia-utbildning?

Företagen är extremt varsamma med att anställa dessa eftersom det tolkas som att personerna egentligen inte är intresserade av jobbet utan bara "tog utbildningen". Detta är dem rädda för ska ge omotiverade personer när dem söker efter självgående.

Har själv funderat på en liknande utbildning nämligen och det är svaret jag fått höra från folket i branschen.

Edit - märkligt med gymnasieutbildning dock även om jag känner elektriker som går utan jobb trots utbildning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in