Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Det beror sig väl på priset och årets resultat.
Jag tycker för örvrigt inte att Gren har missköt sitt jobb, det verkar inte ha gått in i huvudet på en del att en stor del av problematiken uppstod innan han fick jobbet. Hans dyraste värvning är Rogne, som med sign on inkluderat kostar oss ca 8,5 miljoner totalt. Det är naturligtvis inga småpengar, men det är rätt långt ifrån de 20 miljoner som t ex Bjärsa kostar.
Frågan är väl dock om vi behöver Jordan, skulle han blomma ut och ta steg hos oss så finns det naturligtvis en ekonomisk uppsida... men det är ju ett risktagande.
Gren har väl inte misslyckats nä.
Jag har svårt att finna speciellt många drag av den mannen jag inte alls förstår. Vissa brukar peka på en sådan som Riski men det var ett, förhållandevis, billigt lån som vi sedan inte tog vidare.
Det går inte att säga att han handlat för dyrt då han får en "pengapåse" som han sedan skall utnyttja maximalt för truppbygget. Att truppen är på tok för dyr är en annan femma, en del är dessutom kvarlevor från tidigare.
Jag tycker inte vi ska jaga Jordan. Vi har redan tre forwards av mycket bra/bra/god allsvensk klass i Boman, Elias och Tobbe. Dessutom envisas ju JL med att spela Rieks där. Underifrån finns ett par killar som spelar i ungdomslandslag etc som kan avlasta. Man ska komma ihåg att JL inte roterar ens med full trupp...
Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Jag kan ju dock tycka att Jamieson för 8 MSEK är en riktigt onödig värvning när man har Nordström och borde kunna värva en (förvisso sämre) vänsterback för någon enstaka MSEK.
Några åtta mille var det inte som du sedan själv skriver, Billy borde givetvis fått chansen istället och man borde värvat in någon annan bakom. Rätt bra läge för en lite äldre rutinerad spelare som kan ta att sitta på bänken och samtidigt vara rätt billig i drift.
Vi tappar kanske Billy nu och även om man brukar få käka upp sådana uttalanden är jag säker på att han gör succé över tid i en annan allsvensk klubb.
Förövrigt tycker jag det är synd att MFF inte tog Jörgen Lennartsson, där har ni en magisk tränare med fenomenal meriter som alla spelare i en trupp älskar, som älskas av fansen och utvecklar fotbollen till en helt ny idrott med sina fantastiska drag!