2016-11-23, 21:40
Medlem
Balonzos avatar
MP kommer inte styra Malmö med en järnhand precis. Omringad av Olof, Jens och Daniel. Stora klubbprofiler även i laget med Rosenberg och Safari. Vi kommer inte göra bort oss i europakvalet som Göteborg eller Nrkpg även om vi har Magnus Persson som "huvudtränare". Det är väl ingen som räknar med att den mannen kommer inflytande över silly season eller ens laguttagningar öht så en DIF-repris känns inte troligt. Märkligt val likväl.
2016-11-23, 21:48
Medlem
Tror många underskattar MP här, låt han träna laget istället för att ge honom nån demigod-roll så ska ni se att det går bra. Men självklart hopps jag att det går åt helvete.
2016-11-23, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Alla MFF:are kan vara lugna. Nannskog garanterar det. Han brukar alltid ha rätt.

http://www.svt.se/sport/fotboll/nannskog-om-mp/

"Kommer Magnus Pehrsson att lyckas? Han tar över ett guldlag.

– Det tror jag ändå att Magnus kommer att göra. Dels har han en väldigt bra och kunnig stab runt sig med Olof Persson, Jens Fjellström och Daniel Andersson. Plus en spelartrupp som är väldigt bra, och som kommer bli ännu bättre när man köper in lite spelare i januari. Jag tror att det kommer gå bra för Magnus Pehrsson i Malmö FF."

http://www.svt.se/sport/fotboll/nannskogs-tippning/

Roland Nilsson - var småtränare och halvspelande i gais, gnälldes på honom. MFF tog guld.
Rickard Norling - aikare som inte kunde vinna. MFF tog guld.
Åge Hareide - skulle vara för gammal och för trött. MFF tog guld.
Allan Kuhn - hade mest varit assisterande i ett mellanlag i danska ligan. MFF tog guld.

i Malmö tar inte tränaren guld, klubben tar det.

Jag vill gnälla men är detta vad Daniel Andersson tror på så har jag svårt att inte gå med på det. Killen har haft för många rätt.
2016-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du gillar rekryteringen som gett 5 tränare på 7 säsonger?

Om Özkan blir klar för djurgården tror jag nog att Peter Gerhardsson tar över AFC, Jakob Michelsen verkar i det närmaste klart för Bajen, Nanne tar nog ledigt i väntan på ett nytt projekt som ska revolutionera fotbollen

Känns som att det är något som gör att Peter vill hänga här på framsidan, familj?

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Blåvitt har väl ej råd med Jordan? Ska gren köra blåvitt till konkurs? 😝

Det beror sig väl på priset och årets resultat.

Jag tycker för örvrigt inte att Gren har missköt sitt jobb, det verkar inte ha gått in i huvudet på en del att en stor del av problematiken uppstod innan han fick jobbet. Hans dyraste värvning är Rogne, som med sign on inkluderat kostar oss ca 8,5 miljoner totalt. Det är naturligtvis inga småpengar, men det är rätt långt ifrån de 20 miljoner som t ex Bjärsa kostar.

Frågan är väl dock om vi behöver Jordan, skulle han blomma ut och ta steg hos oss så finns det naturligtvis en ekonomisk uppsida... men det är ju ett risktagande.
2016-11-23, 22:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Japp! Ge mig en anledning till varför vi ska rekrytera en dyr tränare från en högre hylla. Det är slöseri med pengar när vi istället kan bygga en superbra trupp ingen kan misslyckas med. Varför ska vi chansa med att ha en tränare som måste överprestera med truppen?
Det brukar finnas logik i resonemang, ibland bara en gnutta men här finns det fanemig noll.
2016-11-23, 22:55
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker för örvrigt inte att Gren har missköt sitt jobb, det verkar inte ha gått in i huvudet på en del att en stor del av problematiken uppstod innan han fick jobbet. Hans dyraste värvning är Rogne, som med sign on inkluderat kostar oss ca 8,5 miljoner totalt. Det är naturligtvis inga småpengar, men det är rätt långt ifrån de 20 miljoner som t ex Bjärsa kostar.
Jag kan ju dock tycka att Jamieson för 8 MSEK är en riktigt onödig värvning när man har Nordström och borde kunna värva en (förvisso sämre) vänsterback för någon enstaka MSEK.
2016-11-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Inget fel på Gerhardssons kunnande i sig, men karln saknar helt vinnarskalle! Filosofin går helt före resultatet. Han hade aldrig fått hållas så länge i en klubb med större tryck kring sig än Häcken. En andraplats och ett cupguld, resten mer eller mindre intetsägande mittenplaceringar på åtta säsonger är alldeles för magert sett till satsningen i klubben. Och att han inte alls har varit intresserad av eller kanske kunnat sätta ett försvarsspel ringer ju också varningsklockor.

Att han trots har varit något av en mediafavorit ändå uppenbarligen inte verkar vara övedrivet attraktiv på marknaden säger en del. Och att Häcken till slut inte ville förlänga, och istället anställde Stahre som får sägas vara lite av motsats säger också en del.

Häcken har väl egentligen inte toksatsat? Vad kostar deras trupp? Häcken har otroligt mycket potential dock och ordentlig ekonomisk styrning i föreningen, tänk om dom hade haft en supporterbas som överstiger typ 2000 pers... EK är väl typ näst bäst i allsvenskan, det var typ 70 mille inför denna säsongen... sedan har dom den där jävla Gothia.
2016-11-23, 23:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Häcken har väl egentligen inte toksatsat? Vad kostar deras trupp? Häcken har otroligt mycket potential dock och ordentlig ekonomisk styrning i föreningen, tänk om dom hade haft en supporterbas som överstiger typ 2000 pers... EK är väl typ näst bäst i allsvenskan, det var typ 70 mille inför denna säsongen... sedan har dom den där jävla Gothia.
Det tycker jag väl att dom gjort? Fast lite framtungt då. Dom har ju alltid haft bland seriens bättre offensiv såväl på plan och pappret. Tre skyttekungar säger en del under dessa år. Bakåt har det oftast varit mer halvmesyrer. Jag tror inte dom är särskilt billiga flera av dom som man haft genom åren.
2016-11-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag kan ju dock tycka att Jamieson för 8 MSEK är en riktigt onödig värvning när man har Nordström och borde kunna värva en (förvisso sämre) vänsterback för någon enstaka MSEK.

Jag har inte sett några siffror för Jamieson bortsett från att det ryktas om att själva transfern(dvs övergångssumman) gick på 1 mille. Men i sak håller jag med dig, Nordström är en spännande spelare som jag tycker har gjort det bra när han fått chansen.
2016-11-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det tycker jag väl att dom gjort? Fast lite framtungt då. Dom har ju alltid haft bland seriens bättre offensiv såväl på plan och pappret. Tre skyttekungar säger en del under dessa år. Bakåt har det oftast varit mer halvmesyrer. Jag tror inte dom är särskilt billiga flera av dom som man haft genom åren.

I relation till intäkter så är deras kostnader för elitverksamheten låga. Sedan har dom varit väldigt bra på att få anfallare att blomma ut så dom har säkert ett positivt netto när det kommer till anfallarna. Jävla svin(dom alltså, inte du).
2016-11-23, 23:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
I relation till intäkter så är deras kostnader för elitverksamheten låga.
Det är väl lite som jag var inne på. Dom har aldrig satsat på hela laget, utan mer specifika spelartyper, och gjort det stötvis. Jag gissar att dom har en rätt stor lönespridning. Dom ger nog inte yngre egna spelare särskilt dyra kontrakt¨ens med tiden, men kan å andra sidan salta för legoknektar rätt rejält. Det är väl den lyxen dom har med den stabila ekonomin. Gothia garanterar väl dom runt sisådär 10-20 miljoner varje år.
2016-11-23, 23:11
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jag har inte sett några siffror för Jamieson bortsett från att det ryktas om att själva transfern(dvs övergångssumman) gick på 1 mille. Men i sak håller jag med dig, Nordström är en spännande spelare som jag tycker har gjort det bra när han fått chansen.
8 MSEK kanske inte stämmer, har för mig att det var snack om det i samband med att han kom men kan vara helt fel. Om summan är markant lägre faller naturligtvis mitt resonemang.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in