2016-11-23, 21:05
Medlem
FUP-12s avatar
Det finns ganska sladdriga konceptförhör av det slaget här och var i FUP, men inget där detaljer framträder.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte läst hela FUP, finns det vittnen som i förhör har berättat att någon ur mördarklanen har vidtalat mordet ute på byn?
Citera
2016-11-23, 21:10
Medlem
FUP-12s avatar
Mycket välskrivet!

Fortsätt gärna din rapportering. Jag tyckte du hade näsa för de finare nyanserna vad gäller situationen vid rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tack, skrivet direkt från hjärtat...

Ja, bara tragedi... som om det inte räckte med de tragiska liv som redan levdes, med omhändertagna barn, missbruk, och tydligen 6 stycken som lider av psykisk sjukdom... dålig ekonomi.. etc..
Citera
2016-11-23, 21:12
Medlem
Grandiosos avatar
Nu undrar åklagaren vad som hände vid grillplatsen vid Myggtjärn.
- Vi pratar men om vad kommer jag inte ihåg, säger 46-åringen som också berättar att stämningen förändrats från trevlig till otrevlig efter att den 62-åriga kvinnan sagt något som den 26-årige mordmisstänkte mannen reagerat på.

46-åringen säger att 26-åringen blev allt argare och började dricka mer alkohol.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846

Den här mannen verkar onekligen vara lättretad av sig. Har uppenbara problem med humöret.

Om det nu är med sanningen överensstämmande det som hävdas ovan, att det blivande
mordoffret förargat genom något som sagts, i då synnerhet Hesslinggrabben, så kan det
då bara än mer ha motiverat densamme till att genomföra det som var planerat att ske
under utflykten i junikvällen.
Vid fas nr 2, knivandet ute i det fria, omvittnas ett påtagligt raseri hos JH.
Det är som om han besitter ett starkt personligt hat till den varelse som han håller på att släcka
ut livet på. Kan det möjligen ha att göra med att han vid ett tillfälle tillät sig lite
köttsligt umgänge med vederbörande, den transsexuella Madde? Att han kommit att
skämmas så förskräckligt över det faktumet sedermera och låter skylla på henne, att
hon "förledde honom"?
Att befria sig slutgiltigt från henne är att samtidigt befria sig från skammen som han
går och bär på för vad som skett i sänghalmen den gången eller vart umgänget nu
ägde rum någonstans? Bara ren spekulation förstås.

Sen noteras vidare från den tredje rättegångsdagen att Höcklinger, 46-åringen alltså,
upplevde sig som så pressad att han fick riktigt ont i bröstet.
Bäst att ha ordentlig koll på honom framöver så han inte går och stupar i någon
hjärtrelaterad historia mitt i alltihop.

Hoppas förresten att han så småningom får tillbaka sina dyrbara byxor från SKL, byxor
som han är så bekymrad över bevisligen. Byxor som han fått av sin bror.

Var det inte förresten denne Höcklinger som anförtroddes uppgiften att göra sig av med
mordvapnet, kniven? Den skulle skickas ner i det mörka vattendjupet och där hamnade
den så bra så att det ställt sig omöjligt att återfinna den. Liksom man letat förgäves
efter någon flagglina, också central för caset.
Kan det möjligen tänkas att knivkastaren stått och tvekat ett litet ögonblick?
Var det ändå inte lite synd att bara kasta bort en kniv som kan ha kostat en hel del vid inköpet
och som var fullt funktionsduglig?
Är det nämligen något som värdesätts högt bland dessa missanpassade existenser
med hjärnor som degats sönder betänkligt av all kemisk stimulantia genom åren
så är det ju prylar. Både egna och andras som man olovligen tillskansat sig
såsom offrets tillhörigheter. Locktång, mobiltelefon, dator etc.
Liksom, vad är ett simpelt människoliv jämfört med en sprillans ny dammsugare?

Så utesluter inte möjligheten av en Peo som låter ivägkastandet föregås av några
några sekunders funderingar. "Verkligen göra sig av med? Den är ju hur vass och
bra som helst. Jävligt synd alltså."
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-23 kl. 21:38.
Citera
2016-11-23, 21:18
Medlem
Hur än bisarrt det låter, så har de indirekt ordnat boende åt sig själva en längre tid.
Oerhört tragiskt att det var på bekostnad på en människas liv.

Men det får mig att fundera om det på nåt vis är jordens gång?
Likväl som en bil som lämnas länge efter vägen, den blir sönderslagen, uppeldad, allt för att moder natur ska kunna göra sitt jobb snabbare.
Citera
2016-11-23, 21:18
Medlem
drunken-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär

Herrejesus, består Borlänge numera enbart av missfoster och somalier?

GHN732 är en XM, inte CX. XM är visserligen även den en "grand Citroën", men inte lika udda som en CX. Nåja, T*mas tycks ha bättre smak när det gäller bilar än när det gäller "kvinnor".

Allt som har med de här humanoiderna att göra är sjukt och kriminellt, så man får anta att det även gäller branden.

Bilen i fråga har stått på gården vid den nerbrunna stugan (90% säker, mörk Citroën kombi) bra länge, stod där i våras om jag lite minns helt fel, tillsammans med annan bil i visuellt skrotfärdigt skick vill jag minnas.
Citera
2016-11-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Mycket välskrivet!

Fortsätt gärna din rapportering. Jag tyckte du hade näsa för de finare nyanserna vad gäller situationen vid rättegången.

Tack, ja jag uttryckte det för den journalist jag pratade med om stämningen i den sal jag satt i, då journalisterna sitter i den sal där förhandlingarna pågår..
På nåt sätt hamnade jag mitt i livet, med ond bråd död, och människors smärta i detta på olika sätt, åtalades föräldrar, offrets vänner, och alla vill på något sätt försöka förstå det som hänt, och också förstå dessa människor på ett eller annat sätt, som utfört detta dåd..
Hur har de tänkt, hur har de känt, hur är detta möjligt.. Det måste vara nåt stort fel på dessa individer... det måste bara vara det, för annars gör man inte så här, som de har gjort...
Journalisterna rapporterar, så mycket som möjligt, det som sägs av åklagare, åtalade och advokater...
Men möten med människorna, som alla är offer på något sätt av dessa 11 individers agerande, är på något sätt det som händer utanför salarna.. och kanske där ett möte där smärtan är den samma oavsett vad man har för relation till offret och de åtalade...
Citera
2016-11-23, 21:35
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tack, ja jag uttryckte det för den journalist jag pratade med om stämningen i den sal jag satt i, då journalisterna sitter i den sal där förhandlingarna pågår..
På nåt sätt hamnade jag mitt i livet, med ond bråd död, och människors smärta i detta på olika sätt, åtalades föräldrar, offrets vänner, och alla vill på något sätt försöka förstå det som hänt, och också förstå dessa människor på ett eller annat sätt, som utfört detta dåd..
Hur har de tänkt, hur har de känt, hur är detta möjligt.. Det måste vara nåt stort fel på dessa individer... det måste bara vara det, för annars gör man inte så här, som de har gjort...
Journalisterna rapporterar, så mycket som möjligt, det som sägs av åklagare, åtalade och advokater...
Men möten med människorna, som alla är offer på något sätt av dessa 11 individers agerande, är på något sätt det som händer utanför salarna.. och kanske där ett möte där smärtan är den samma oavsett vad man har för relation till offret och de åtalade...

Är Maddes fd man Mats på rättegången? Eller fler av Maddes äldre vänner?
Citera
2016-11-23, 21:41
Medlem
Madeleine verkar minst sagt haft ett tragiskt livsöde. Och vilken jävla liga som genomförde det här... Man undrar hur många sådana typer det finns i vårt land? Lokala lodisar, som Leif GW sa, är ju ett understatement. Hoppas på hårda straff.
Citera
2016-11-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Är Maddes fd man Mats på rättegången? Eller fler av Maddes äldre vänner?

Nej, jag har inte sett honom... Tomas som han heter.
Såg idag ett vittne, som kommer att bli kallad så småningom, som jag haft kontakt med.
Därigenom, jag visste ganska tidigt vad som hände runt sökandet av Madde när Tomas ammälde henne försvunnen..
Annars har det varit mycket ungdomar, och gårdagens åtalade som var under förhör, mamman..
Men det kommer nog att bli lite blandat av människor beroende på vem som vittnar, kan jag tänka mig...
Citera
2016-11-23, 22:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Släpp av en a-lagare i valfritt samhälle, inom loppet av ett dygn har hen hittat gänget, det är inget mysterium, och ålder har absolut ingen betydelse, det är sprit och pengar till sprit som betyder något.
MH drack aldrig och är undantaget bland de 11 och är ett "mysterium".
Citera
2016-11-23, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
MH drack aldrig och är undantaget bland de 11 och är ett "mysterium".
Är det inte han som påstås bo hos BH pappa? Kopplingen finns i så fall där.

Jag frågade om just detta häromdagen, MH är vän med ett antal Hokkar på Facebook, kan han ha känt BH och hennes familj under många år?
Citera
2016-11-23, 22:27
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu undrar åklagaren vad som hände vid grillplatsen vid Myggtjärn.
- Vi pratar men om vad kommer jag inte ihåg, säger 46-åringen som också berättar att stämningen förändrats från trevlig till otrevlig efter att den 62-åriga kvinnan sagt något som den 26-årige mordmisstänkte mannen reagerat på.

46-åringen säger att 26-åringen blev allt argare och började dricka mer alkohol.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846

Den här mannen verkar onekligen vara lättretad av sig. Har uppenbara problem med humöret.

Om det nu är med sanningen överensstämmande det som hävdas ovan, att det blivande
mordoffret förargat genom något som sagts, i då synnerhet Hesslinggrabben, så kan det
då bara än mer ha motiverat densamme till att genomföra det som var planerat att ske
under utflykten i junikvällen.
Vid fas nr 2, knivandet ute i det fria, omvittnas ett påtagligt raseri hos JH.
Det är som om han besitter ett starkt personligt hat till den varelse som han håller på att släcka
ut livet på. Kan det möjligen ha att göra med att han vid ett tillfälle tillät sig lite
köttsligt umgänge med vederbörande, den transsexuella Madde? Att han kommit att
skämmas så förskräckligt över det faktumet sedermera och låter skylla på henne, att
hon "förledde honom"?
Att befria sig slutgiltigt från henne är att samtidigt befria sig från skammen som han
går och bär på för vad som skett i sänghalmen den gången eller vart umgänget nu
ägde rum någonstans? Bara ren spekulation förstås.

Sen noteras vidare från den tredje rättegångsdagen att Höcklinger, 46-åringen alltså,
upplevde sig som så pressad att han fick riktigt ont i bröstet.
Bäst att ha ordentlig koll på honom framöver så han inte går och stupar i någon
hjärtrelaterad historia mitt i alltihop.

Hoppas förresten att han så småningom får tillbaka sina dyrbara byxor från SKL, byxor
som han är så bekymrad över bevisligen. Byxor som han fått av sin bror.

Var det inte förresten denne Höcklinger som anförtroddes uppgiften att göra sig av med
mordvapnet, kniven? Den skulle skickas ner i det mörka vattendjupet och där hamnade
den så bra så att det ställt sig omöjligt att återfinna den. Liksom man letat förgäves
efter någon flagglina, också central för caset.
Kan det möjligen tänkas att knivkastaren stått och tvekat ett litet ögonblick?
Var det ändå inte lite synd att bara kasta bort en kniv som kan ha kostat en hel del vid inköpet
och som var fullt funktionsduglig?
Är det nämligen något som värdesätts högt bland dessa missanpassade existenser
med hjärnor som degats sönder betänkligt av all kemisk stimulantia genom åren
så är det ju prylar. Både egna och andras som man olovligen tillskansat sig
såsom offrets tillhörigheter. Locktång, mobiltelefon, dator etc.
Liksom, vad är ett simpelt människoliv jämfört med en sprillans ny dammsugare?

Så utesluter inte möjligheten av en Peo som låter ivägkastandet föregås av några
några sekunders funderingar. "Verkligen göra sig av med? Den är ju hur vass och
bra som helst. Jävligt synd alltså."

Det som han blev arg över var att Madde någon gång under grillningen hade kallat flickvännen MJ för en hora. MJ var inte där just då så hon hörde det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in