2016-11-23, 20:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så det blev MP alltså. Som jag skrev tidigare är man helt oförstående till värvningen och att Magnus ens hålls bland en del som en bra tränare trots att hans facit bevisar raka motsatsen är bara komiskt.

Vad exakt är det han har som Allan Kuhn brast i? Antar att målsättningen är CL-spel + SM-guld, skulle lägga en bra slant på att detta inte sker.

Fråga mishima. Han gillar rekryteringen.
2016-11-23, 20:09
Medlem
Steff83s avatar
Jag står fast vid att man inte anställer Magnus Pehrsson om man sparkar en guldtränare...Och sen sker det. Vad sysslar MFF med? Trodde inte kunde ske.

Inte för att MP är dålig i sig..men han har inte "det". Men vad fan vet man som utomstående.
2016-11-23, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han är medioker. Det är bra.

Edit

Gerhardsson till HIF? Trodde det jobbet var vigt åt Nanne.

Jävla tränarkarusell i Sverige just nu.

Nog skönt att vi inte är med och åker i den med tanke på vad man kan lyckas få för napp på sin krok som MFF bevisade idag.

Ytterligare ett vansinnigt beslut av HIF i sådana fall. Jag kan inte skriva det tillräckligt många gånger, Gerhardsson är en utav dom mest överskattade tränarna i Sverige som underpresterat i stort sett alla år på sin post. Vi har haft tillräckligt bra trupper för att åtminstone vara bland dom fem bästa varje år, jag håller även han ansvarig för att vi inte tog guldet 2012.

Att vi sedan vann ett cupguld under Gerhardsson var ju självklart roligt men bryter man ned bedriften så var det faktiskt inte så märkvärdigt:

En lätt grupp där Gefle var största motståndaren. Kvartsfinal mot superettanlaget HBK. Sedan var det visserligen en ganska tuff match borta mot Bajen men det är kanske en match vi bör vinna runt varannan gång. Avslutningsvis hade vi flyt i finalen mot MFF, där vi endast hade 15 bra minuter på hela matchen efter Lewickis och Kuhns hjärnsläpp, för att därefter vinna straffläggningen på ett mirakulöst vis.

Om HIF väljer PG så får dom vara nöjda med att spela i superettan under den tiden.
2016-11-23, 20:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag står fast vid att man inte anställer Magnus Pehrsson om man sparkar en guldtränare...Och sen sker det. Vad sysslar MFF med? Trodde inte kunde ske.

Inte för att MP är dålig i sig..men han har inte "det". Men vad fan vet man som utomstående.

Ta det för vad det är, rykten. Det stämmer dock med vad andra har spekulerat om i tråden.

Danne äventyrar sin status i MFF och att han börjar tro att han kan bli större än klubben. Det var något som inte ens "Hövdingen" blev, fast Eric eftersträvade inte det.
2016-11-23, 20:46
Medlem
bagarn29s avatar
Poängsnitt för Magnus Pehrsson:

GAIS: 1,28
Aalborg: 1,22
DIF: 1,42
Estland:1,21

Han lyckades tydligen allra bäst i DIF. Hur var hans trupp under den tiden?
2016-11-23, 20:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Poängsnitt för Magnus Pehrsson:

GAIS: 1,28
Aalborg: 1,22
DIF: 1,42
Estland:1,21

Extremt varierande, är det någon som gillar att rotera i truppen är det MP.
2016-11-23, 21:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är det som är lite poängen. Han tillhör absolut inte toppskiktet svenska tränare, men behöver vi en sådan huvudtränare? Det är det jag hävdar att vi inte gör. Vi behöver ingen tränare som måste överprestera med truppen för att vinna guld.

Det finns journalister som säger att -15 truppen var bättre än årets men det blev ändå bara en 5:e plats. Sett från deras håll så lyckades Allan bättre än Åge med en på pappret sämre trupp.

Vem vill du ha bort ur truppen och vem vill du ha in i truppen inför 2017?
2016-11-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Vad ska man säga? Samtidigt, in Daniel Andersson we trust.

Åge Hareide pratade alla om att han var för trött och omodern
Allan Kuhn pratade alla om att han var för omogen
MP får också skit.

Norling och Nilsson var heller inte hyllade direkt heller.

Men Danne kan sitt jobb
Har han inte mest en större budget än de andra? Får ni verkligen Bang for the buck. Var Kuhn en bra rekrytering om han får gå efter tagit guld första året?
2016-11-23, 21:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ytterligare ett vansinnigt beslut av HIF i sådana fall. Jag kan inte skriva det tillräckligt många gånger, Gerhardsson är en utav dom mest överskattade tränarna i Sverige som underpresterat i stort sett alla år på sin post. Vi har haft tillräckligt bra trupper för att åtminstone vara bland dom fem bästa varje år, jag håller även han ansvarig för att vi inte tog guldet 2012.

Att vi sedan vann ett cupguld under Gerhardsson var ju självklart roligt men bryter man ned bedriften så var det faktiskt inte så märkvärdigt:

En lätt grupp där Gefle var största motståndaren. Kvartsfinal mot superettanlaget HBK. Sedan var det visserligen en ganska tuff match borta mot Bajen men det är kanske en match vi bör vinna runt varannan gång. Avslutningsvis hade vi flyt i finalen mot MFF, där vi endast hade 15 bra minuter på hela matchen efter Lewickis och Kuhns hjärnsläpp, för att därefter vinna straffläggningen på ett mirakulöst vis.

Om HIF väljer PG så får dom vara nöjda med att spela i superettan under den tiden.
Inget fel på Gerhardssons kunnande i sig, men karln saknar helt vinnarskalle! Filosofin går helt före resultatet. Han hade aldrig fått hållas så länge i en klubb med större tryck kring sig än Häcken. En andraplats och ett cupguld, resten mer eller mindre intetsägande mittenplaceringar på åtta säsonger är alldeles för magert sett till satsningen i klubben. Och att han inte alls har varit intresserad av eller kanske kunnat sätta ett försvarsspel ringer ju också varningsklockor.

Att han trots har varit något av en mediafavorit ändå uppenbarligen inte verkar vara övedrivet attraktiv på marknaden säger en del. Och att Häcken till slut inte ville förlänga, och istället anställde Stahre som får sägas vara lite av motsats säger också en del.
Senast redigerad av Steff83 2016-11-23 kl. 21:29.
2016-11-23, 21:29
Medlem
Citat:

Skräp, och det var han själv som var ansvarig för värvningar. Kasper Jensen är en legendarisk usel värvning. Förmodligen den sämsta målvakten jag sett i DIF och MP både hyllade och vägrade bänka honom. Fler exempel finns.

Att han själv slipper scouta och värva talar väl för att det kan gå bättre för honom i MFF, för spelaröga har han inte.
2016-11-23, 21:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det finns journalister som säger att -15 truppen var bättre än årets men det blev ändå bara en 5:e plats. Sett från deras håll så lyckades Allan bättre än Åge med en på pappret sämre trupp.

Vem vill du ha bort ur truppen och vem vill du ha in i truppen inför 2017?

Jag vill bli av med Sana, Carvalho och Johansson. De är utfyllnad. Av nyförvärv vill jag ha en komplett spelskicklig mittback. Bengtsson ofta skadad, Arnason är bra på det han kan men begränsad och då finns endast Brorson kvar. Jag vill ha en försvarare likt Jansson när han som bäst i MFF. Jag kan tyvärr inte komma på något perfekt namn just nu.

I övrigt vill jag mest behålla den truppen vi har idag.
2016-11-23, 21:34
Medlem
321js avatar
Alla MFF:are kan vara lugna. Nannskog garanterar det. Han brukar alltid ha rätt.

http://www.svt.se/sport/fotboll/nannskog-om-mp/

"Kommer Magnus Pehrsson att lyckas? Han tar över ett guldlag.

– Det tror jag ändå att Magnus kommer att göra. Dels har han en väldigt bra och kunnig stab runt sig med Olof Persson, Jens Fjellström och Daniel Andersson. Plus en spelartrupp som är väldigt bra, och som kommer bli ännu bättre när man köper in lite spelare i januari. Jag tror att det kommer gå bra för Magnus Pehrsson i Malmö FF."

http://www.svt.se/sport/fotboll/nannskogs-tippning/
Senast redigerad av 321j 2016-11-23 kl. 21:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in