2016-11-23, 19:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja sant, MP har ju tränat Estland och kryssat mot San Marino.

Estland är marginellt bättre än San Marino. Vissa här verkar tro att det var Spanien Pehrsson tränade...
2016-11-23, 19:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Varför det när ni kan ha både och?

Annars låter det ju som ni typ gett upp er verksamhet om att maximera prestationer och mäta er med de bästa?

Låter rätt dystert om det där är din ultimata framtid för MFF. Investera i en spelartrupp som är så bra så tränarvalet är irrelevant.

Vilket är det bästa sättet att prioritera sina pengar för att nå framgång? Vad är viktigast, spelare eller tränare? Det är så klart spelare. Om vi i år köpt ut en dyr tränare kanske vi inte hade haft möjlighet att köpa Christiansen. Hade vi vunnit guld då? Kanske, kanske inte. Det är bättre att ha en bra trupp som är svårt att misslyckas med än ha att en trupp som en bättre tränare måste överprestera med.
Senast redigerad av mishima 2016-11-23 kl. 19:36.
2016-11-23, 19:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vilket är det bästa sättet att prioritera sina pengar för att nå framgång? Vad är viktigast, spelare eller tränare? Det är så klart spelare. Om vi i år köpt ut en dyr tränare kanske vi inte hade haft möjlighet att köpa Christiansen. Hade vi vunnit guld då? Kanske, kanske inte. Det är bättre att ha en bra trupp som är svårt att misslyckas med än att en trupp som en bättre tränare måste överprestera med.

Ju mer ni investerar i en överjävlig trupp och medioker tränare ökar glappet mellan spelarna underifrån och spelarna ni värvar in.

Men okej, du tycker si, jag tycker så.

Det finns inget mer att argumentera för direkt. Spännande infallsvinkel.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Estland är marginellt bättre än San Marino. Vissa här verkar tro att det var Spanien Pehrsson tränade...

Hittar bara en enstaka tränarinsats MP gjort som gör att han bör anses som bra eller ens "inte dålig" med tanke på hur usel han varit i Ålborg, DIF, GAIS och Estland.

Att få sparken från ett Estland som är just en blåbärsnation måste ju innebära att även de tyckte han var för dålig för dom trots extremt låga krav.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-23 kl. 19:31.
2016-11-23, 19:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Snacka om att missa poängen.
TFF:s tränare, eller att övertala Tom Prahl att se på matcherna från tränarstolen i stället för från vardagsrumsfåtöljen skulle förmodligen också vara billigare än MP. Eller något annat exempel. Du har fortfarande inte förklarat varför du gillar att MFF har rekryterat MP.

Nej, det är du som har missat min poäng. Jag har förklarat på flera sätt varför jag gillar rekryteringen.
2016-11-23, 19:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ju mer ni investerar i en överjävlig trupp och medioker tränare ökar glappet mellan spelarna underifrån och spelarna ni värvar in.

Men okej, du tycker si, jag tycker så.

Det finns inget mer att argumentera för direkt. Spännande infallsvinkel.

Hittar bara en enstaka tränarinsats MP gjort som gör att han bör anses som bra eller ens "inte dålig" med tanke på hur usel han varit i Ålborg, DIF, GAIS och Estland.

Att få sparken från ett Estland som är just en blåbärsnation måste ju innebära att även de tyckte han var för dålig för dom trots extremt låga krav.

Han fick sparken efter en usel start på VM-kvalet, jag har skrivit om EM-kvalet. Men, återigen, jag anser inte att Persson är en fantastisk tränare och det är möjligt att han får en väldigt kort MFF-karriär.
2016-11-23, 19:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ja sant, MP har ju tränat Estland och kryssat mot San Marino.

Förstår inte varför MPs erfarenheter som senior tränare skulle vara av godo när det varit så extremt stor majoritet negativa upplevelser och dåliga prestationer kontra t.ex då en ungdomstränare som är skolad i MFF:s tränarskola/organisation som flyttas upp och ska förvalta en väldigt bra och bred trupp.

Ser liksom fortfarande inte vad som är BRA med MP som du säger förutom just att det är billigt. Det är många tränare som kan vara sjukt mycket billigare än MP.

Det är det som är lite poängen. Han tillhör absolut inte toppskiktet svenska tränare, men behöver vi en sådan huvudtränare? Det är det jag hävdar att vi inte gör. Vi behöver ingen tränare som måste överprestera med truppen för att vinna guld.
2016-11-23, 19:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det är det som är lite poängen. Han tillhör absolut inte toppskiktet svenska tränare, men behöver vi en sådan huvudtränare? Det är det jag hävdar att vi inte gör. Vi behöver ingen tränare som måste överprestera med truppen för att vinna guld.

Vad exakt av det jag precis skrev kan vara av godo för en tränare man rekryterar?

Så för att nånstans fatta dig i detta, du gillar rekryteringen för ni har anställt en dålig/medioker samt billig tränare för att ni därigenom kan lägga de pengarna på spelartruppen istället?

Får bli sista inläggen i den här soppan, orkar inte spåra ur, hamna off-topic eller att det ska bli sida efter sida där ingen av oss två gör något annat än hamrar in samma inlägg om och om.
2016-11-23, 19:44
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jag har förklarat på flera sätt varför jag gillar rekryteringen.
Du gillar rekryteringen för att den inte var dyr. Du anser att tränarrollen är överskattad. Du skriver att vi borde lägga våra pengar på spelare i stället för tränare. Ingenting av det är argument för rekryteringen av just Magnus Pehrsson. Men whatever.

Jag minns kritiken mot Kuhn efter den tafatta inledningen i våras. Den lär inte vara någonting i jämförelse mot kritiken som DA & MP kommer få utstå om resultaten haltar.
2016-11-23, 19:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vad exakt av det jag precis skrev kan vara av godo för en tränare man rekryterar?

Så för att nånstans fatta dig i detta, du gillar rekryteringen för ni har anställt en dålig/medioker samt billig tränare för att ni därigenom kan lägga de pengarna på spelartruppen istället?

Japp, och det tycker jag borde vara filosofin överlag vid tränarrekryteringar. Vi överskattar huvudtränarens betydelse och påverkan för resultatet. Det är egentligen få fall där lagen överpresterar eller underpresterar stort i förhållande till ekonomisk styrka. Det kommer också att bli svårare och svårare.
Senast redigerad av mishima 2016-11-23 kl. 19:48.
2016-11-23, 19:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Du gillar rekryteringen för att den inte var dyr. Du anser att tränarrollen är överskattad. Du skriver att vi borde lägga våra pengar på spelare i stället för tränare. Ingenting av det är argument för rekryteringen av just Magnus Pehrsson. Men whatever.

Jag minns kritiken mot Kuhn efter den tafatta inledningen i våras. Den lär inte vara någonting i jämförelse mot kritiken som DA & MP kommer få utstå om resultaten haltar.

Han är medioker. Det är bra.

Edit

Gerhardsson till HIF? Trodde det jobbet var vigt åt Nanne.

Jävla tränarkarusell i Sverige just nu.

Nog skönt att vi inte är med och åker i den med tanke på vad man kan lyckas få för napp på sin krok som MFF bevisade idag.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-23 kl. 19:47.
2016-11-23, 19:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Märkligt resonemang. Siktar man på att vara storklubb nr 1 så ska man naturligtvis också ha bästa tränaren. MFF tappade cupfinalen just p.g.a. uselt ledarskap, hur mycket kostade inte det, både ekonomiskt och sportsligt? Det är oacceptabelt att klappa ihop på det där sättet p.g.a. en utvisning.
2016-11-23, 19:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Så det blev MP alltså. Som jag skrev tidigare är man helt oförstående till värvningen och att Magnus ens hålls bland en del som en bra tränare trots att hans facit bevisar raka motsatsen är bara komiskt.

Vad exakt är det han har som Allan Kuhn brast i? Antar att målsättningen är CL-spel + SM-guld, skulle lägga en bra slant på att detta inte sker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in