2014-05-08, 11:51
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Lite källor hade varit otroligt intressant.

Som en start kan man med fördel läsa dessa böcker:

'Perfectibilsts - The 18th century Bavarian Order of the Illuminati' av Terry Melanson (bästa engelskspråkiga boken om Illuminati)

'The Rosicrucian Enlightenment' av Frances A. Yates (mest om RC, men en hel del om tiden och hur Illuminati fungerade i upplysningstiden)

'Mozart - A Life' av Maynard Salomon. Fantastisk biografi om Mozart med mycket information om Knigge, Illuminati och det esoteriska livet i Wien.
Citera
2016-11-23, 04:33
Medlem
Bergatroll1s avatar
Illuminati blev ju förföljda under 17-talets slut någon gång pga att det var kontroversiellt att ha en sådan organisation så pass öppen, under en väldigt kristen tid, dessutom. Tyskarna gick så långt så att Weishaupt tvingades att lägga ner sällskapet, tror med säkerhet inte att en sådan pass renodlad och genomtänkt organisation bara skulle lägga ner för att den är nerlagd officiellt. De har såklart levt vidare ända tills idag, då de marknadsför sig själva på detta sätt: www.illuminati.am , illuminati.org, varning för att ta det som står där för på allt mycket allvar, allt illuminati gör är att lura andra och sig själva.

De högre graderna av frimurarna har blivit indragna i olika konspirations teorier, vilket man inte blir utan anledning, t.ex Skull&Bones och Bohemian grove, där jag vet att den förstnämda använder samma symbol som frimurarna som de har samröre med och den sistnämnda snarare använder illuminaternas symbol, att dessa två organisationer har samröre är det dessutom ingen tvekan om.

Men 99% inom frimurarna har säkert ingen aning om den kabbalistiska dyrkan som blandar gud och djävul inom illuminatis religion. Om du inte tror mig så kan jag säga att jag lyckades få kontakt med en person vid namn ''Illuminati Gabhizou'' på facebook, som är fd.stormästare på Illuminati och som säger sig ligga bakom hemsidan jag länkade ovan, och inte vet jag om han kanske är en av de absolut inflytelserikaste?? Hur som helst så sade han att han är djävulsdyrkare, han var märkbart rädd för mina frågor som var ganska simpla och det var inte alls meningen att ställa han mot väggen.

Dessa kabbalistiska grejer har fått inflytande i de högsta frimurarväsendena vilket indikerar på att de har ett samröre med illuminati, med eller motvilligt.
Citera
2016-11-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Illuminati blev ju förföljda under 17-talets slut någon gång pga att det var kontroversiellt att ha en sådan organisation så pass öppen, under en väldigt kristen tid, dessutom. Tyskarna gick så långt så att Weishaupt tvingades att lägga ner sällskapet, tror med säkerhet inte att en sådan pass renodlad och genomtänkt organisation bara skulle lägga ner för att den är nerlagd officiellt. De har såklart levt vidare ända tills idag, då de marknadsför sig själva på detta sätt: www.illuminati.am , illuminati.org, varning för att ta det som står där för på allt mycket allvar, allt illuminati gör är att lura andra och sig själva.

De högre graderna av frimurarna har blivit indragna i olika konspirations teorier, vilket man inte blir utan anledning, t.ex Skull&Bones och Bohemian grove, där jag vet att den förstnämda använder samma symbol som frimurarna som de har samröre med och den sistnämnda snarare använder illuminaternas symbol, att dessa två organisationer har samröre är det dessutom ingen tvekan om.

Men 99% inom frimurarna har säkert ingen aning om den kabbalistiska dyrkan som blandar gud och djävul inom illuminatis religion. Om du inte tror mig så kan jag säga att jag lyckades få kontakt med en person vid namn ''Illuminati Gabhizou'' på facebook, som är fd.stormästare på Illuminati och som säger sig ligga bakom hemsidan jag länkade ovan, och inte vet jag om han kanske är en av de absolut inflytelserikaste?? Hur som helst så sade han att han är djävulsdyrkare, han var märkbart rädd för mina frågor som var ganska simpla och det var inte alls meningen att ställa han mot väggen.

Dessa kabbalistiska grejer har fått inflytande i de högsta frimurarväsendena vilket indikerar på att de har ett samröre med illuminati, med eller motvilligt.

Problemet med detta är att när man tvingade Illuminati att lägga ner så fick man tag på Illuminatis chiffer och skickade det till olika furstehus vilket gör att de som ledde utvecklingen av det svenska frimureriet hade det skyddet mot den infiltrationen.
Illuminati hade ett visst samröre med frimureriet under en kort tid med Von Knigge men när han lämnade Illuminati så dog det sammarbetet.
Dessutom så fick aldrig Illuminati lika stort popularitet som CBCS/RER på kontinenten.
Citera
2016-11-23, 11:02
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Problemet med detta är att när man tvingade Illuminati att lägga ner så fick man tag på Illuminatis chiffer och skickade det till olika furstehus vilket gör att de som ledde utvecklingen av det svenska frimureriet hade det skyddet mot den infiltrationen.
Illuminati hade ett visst samröre med frimureriet under en kort tid med Von Knigge men när han lämnade Illuminati så dog det sammarbetet.
Dessutom så fick aldrig Illuminati lika stort popularitet som CBCS/RER på kontinenten.

om det finns så mycket som pyttelite samröre så är det väldigt illa. sen vet man aldrig om ledarna är med.
Citera
2016-11-23, 11:23
Medlem
Citat:
om det finns så mycket som pyttelite samröre så är det väldigt illa. sen vet man aldrig om ledarna är med.

Märk väl att jag påpekade att det var en väldigt kort tid och för länge sedan och att man vid Illuminatis upplösande skickade ut deras chiffer till europeiska kungahus för att förhindra infiltration.
Med tanke på att det svenska kungahuset var djupt aktivt i det svenska frimureriet så var man därmed skyddad mot infiltration.
Dessutom, vilket jag även påpekade blev en helt annan rit populär som inte hade några influenser av Illuminati utan som härstammade från Frankrike.

Tl:dr Du läste mitt inlägg väldigt underligt och drog andra slutsatser än de som presenterades.
Citera
2016-11-23, 13:59
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Märk väl att jag påpekade att det var en väldigt kort tid och för länge sedan och att man vid Illuminatis upplösande skickade ut deras chiffer till europeiska kungahus för att förhindra infiltration.
Med tanke på att det svenska kungahuset var djupt aktivt i det svenska frimureriet så var man därmed skyddad mot infiltration.
Dessutom, vilket jag även påpekade blev en helt annan rit populär som inte hade några influenser av Illuminati utan som härstammade från Frankrike.

Tl:dr Du läste mitt inlägg väldigt underligt och drog andra slutsatser än de som presenterades.

Jodå men bara det att de har haft samröre en gång i tiden utesluter inte att dem då fortfarande kan ha inflytande i frimureriet. Man kan inte lita på nåt man läser bara så och vem vet om kungahusen över världen verkligen har tagit avstånd ifrån detta i realiteten. Illuminati är inte bara en liten rit, det är dem som sitter på makten. Det är ingen oskyldig liten organisation.

Du kan ha rätt när det gäller Sverige, men i allmänhet är jag personligen säker på att Illuminati har kopplingar med frimureriet idag. Så vad är din åsikt när det gäller Sverige kontra andra länder?

Läs gärna mina länkar också.
Citera
2016-11-23, 14:54
Medlem
Citat:
Jodå men bara det att de har haft samröre en gång i tiden utesluter inte att dem då fortfarande kan ha inflytande i frimureriet. Man kan inte lita på nåt man läser bara så och vem vet om kungahusen över världen verkligen har tagit avstånd ifrån detta i realiteten. Illuminati är inte bara en liten rit, det är dem som sitter på makten. Det är ingen oskyldig liten organisation.

Du kan ha rätt när det gäller Sverige, men i allmänhet är jag personligen säker på att Illuminati har kopplingar med frimureriet idag. Så vad är din åsikt när det gäller Sverige kontra andra länder?

Efterom "Illuminati" kan syfta till minst ett tiotal olika saker, innan vi går vidare är det ju bra att förstå vilken definition du har. Vilka är det alltså du kallar "Illuminati" och har du något exempel på personer som är med?
Citera
2016-11-23, 17:16
Moderator
Citat:
https://timetowakeupnews.files.wordpress.com/2013/10/upsidedown.jpg

denna e rätt intressant.

Lägg märke till att G.W.B var medlem i Skull and bones som har samröre till frimurarna, och de upp o nedvända stjärnorna är ju satans tecken, eller rättare sagt ''Bafometens'', sak samma. Hursomhelst, dessa tecken, tsm, med ugglan och frimurar märket, finns att hitta som mönster över Washingtons gator. Ytterligare ett starkt tecken på samröre.
Citerar detta inlägg för att fixa länken så den blir klickbar, det går inte att visa bilder direkt i forumet.

Andra länkposter raderade, läs avnittet om länkar i klistrade tråden: (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

/Moderator
Citera
2016-11-23, 18:06
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Efterom "Illuminati" kan syfta till minst ett tiotal olika saker, innan vi går vidare är det ju bra att förstå vilken definition du har. Vilka är det alltså du kallar "Illuminati" och har du något exempel på personer som är med?

Nej det är just det som är grejen, Illuminati visar sig inte som en organisation för det visade sig inte funka förr, dock så är de tillbaka igen med kommersiella jipposidor som illuminati.am. Detta ett litet steg ut i det officiella när människor är dumma nog att gå på deras marknadsföring. Man kan säga att olika ordersällskap som står över frimurarna är delar av ''Illuminati'' det behöver nödvändigtvis inte finnas en organisation som på riktigt kallar sig för detta, men det är iaf vad dessa personer marknadsför utåt genom ockulta utövningar, hemliga koder och små gester som man kan se överallt om du bara lägger märke till det. Och eftersom du kan se det överallt så är det en indikation på att de som har med denna paraplyorganisation att göra, är väldigt mäktiga personer och inga man kan peka ut med bevis, trots att det finns otaliga med såna för den som söker. Säkert hälften av alla kändisar du kan komma på dina två händer, är förmodligen med i detta sällskap på ett eller annat sätt, med eller motvilligt (oftast det sistnämnda)

fick ett meddelande att jag inte fick spamma med länkar men hoppas det är okej i samband med textinlägg, kolla gärna denna sida: www.donaldmarshall.proboards.com , du kan också kolla på www.donaldmarshallrevolution.com samt http://astral7ight.blogspot.se/, allt som du ser på youtube och inte fattar ett dyft om (konspirationer) länkas samman till en enda person som säger sig vara slav under Illuminati. Om du frågar om denne mans validitet så kan jag säga varför det bör finnas anledning att ta in det som denne man säger som fakta, eller åtminstone delar av den sanning som sker, oavsett hur svårt det kan vara att ta in det för den allmänna människan.
Senast redigerad av Bergatroll1 2016-11-23 kl. 18:10.
Citera
2016-11-23, 19:14
Medlem
Citat:

Innan jag fortsätter så vill jag påpeka att frimureriet inte är en homogen orden utan flera hundra ordnar där vissa godkänner vissa och anser att vissa andra inte är godkända alls.
Frimureriet och världen såg annorlunda ut vid tiden då illuminati existerade så bara för att saker och ting sågs på ett visst sätt så behöver det inte fortsätta vara så.

1) När illuminati krossades i tyskland så skickades det runt material till olika kungahus, däribland det svenska för att förhindra att illuminati infiltrerade samhället. Det svenska frimureriet har haft många kungliga stormästare vilket gör att tillgång till detta material har funnits i det svenska frimureriet och därmed så har möligheterna varit små att illuminati skulle kunna styra.
Med tanke på att även adliga har varit stormästare i andra frimurarordnar så får man anta att dessa också hade tillgång till det materialet och då dessa gruppers intresse var det rent motsatta illuminati så hade de inte tjänat på att tillhöra illuminati.

2) När kontakt fanns så var det när Adolph Von Knigge var med men efter att han lämnade illuminati i vredesmod efter bara 4 års medlemskap så saknande man den naturliga kontakten med frimureriet i det som då kallades den strikta observansen. Lägg till att CBCS/RER som tog över efter det stod i många fall emot vad illuminati trodde på då man härstammade från en väldigt religös tradition som kom i från frankrike. Man kan faktiskt säga att illuminati aldrig hade något starkt fäste alls eftersom om de hade haft det så hade de kunnat undvika att strikta observansen ens splittrades och dels att CBCS blev dess arvtagare.

Jag ger inte mycket för dina länkar då dessa sidor sprids runt och mest fungerar som scams för att lura folk på pengar. Att man dessutom inte har med illuminatis faktiskt mest använda symbol (en uggla) påvisar att dessa grupper saknar historisk koppling.
Citera
2016-11-23, 19:16
Medlem
Dessutom, om man betänker att Von Knigge faktiskt lämnade illuminati i vredesmod efter personliga konflikter med Weishaupt är ju inte det så svårt att tänka sig att han baktalade illuminati ganska grundligt hos sina kontakter.
Citera
2016-11-23, 19:44
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Dessutom, om man betänker att Von Knigge faktiskt lämnade illuminati i vredesmod efter personliga konflikter med Weishaupt är ju inte det så svårt att tänka sig att han baktalade illuminati ganska grundligt hos sina kontakter.
Är det 100% säkert att han lämnade i vredesmod och inte som ett första planerat steg för att sprida sällskapets inflytande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in