2016-11-23, 18:46
Avslutad
Blåvitt har väl ej råd med Jordan? Ska gren köra blåvitt till konkurs? 😝
2016-11-23, 18:52
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är övertygad om att vi kommer att ha den överlägset bästa truppen när säsongen drar igång. Lyckades vi vinna guld med Kuhn så ska väl Persson också lyckas med det. Vi vann ju guld för att vi hade den bästa truppen. Inte för att vi hade den bästa tränaren. Så har ju analysen låtit efteråt. Då kan den väl låta likadant inför nästa år.

Vi kommer att vinna guld igen, för att vi har den bästa truppen.

Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera. Vi försöker inte köpa ut Graham Potter för kanske 10 miljoner av samma anledning som att vi inte köper en allsvensk spelare för samma summa. Det är helt enkelt inte värt det. Priset blir för högt för att det är MFF som är köparen.
Så det du säger är att du gillar rekryteringen för att den inte kostade oss något och tror att vi återigen kommer jogga hem Allsvenskan utan någon vidare tränarkompetens?
Har du slutat ha krav på föreningen eller vad är det frågan om?

Skulle det vara några som helst problem att spendera 10 miljoner om man verkligen vill ha en bra och kvalificerad tränare inför nästa år? Med rätt tränare nästa år, dvs den som tar oss till guld och CL, så betalar vi av den lilla investeringen med råge.

Jag är så innerligt besviken och förbannad över MFFs resonemang att man kickar Kuhn för att man behöver ett nytt typ av ledarskap och sen tar in Magnus fucking Pehrsson. Det är ju Allan Kuhn 2.0 för helvete. Han har uträttat exakt noll i sin tränarkarriär och ska alltså leda oss in i en av den viktigaste säsongen någonsin. Det är i år vi ska dra ifrån övriga fotbolls-Sverige på riktigt med nytt guld och ytterligare CL/EL-miljoner på kontot och vad får vi framdukat på julbordet då? Djurgårdens största fiaskotränare i modern tid och Estlands sparkade förbundskapten.

Dra mig baklänges. Låt mig vakna upp ur denna mardrömmen snälla.
2016-11-23, 18:52
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jag gillar rekryteringen.
Du gillar rekryteringen för att den inte var dyr? Då kunde vi väl lika gärna ha befordrat Swidde till tränare.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad finns det att gilla med rekryteringen av MP?

Om det är att han är gratis som är det bästa kan ni ju lika gärna låta DA eller Rosenberg vara tränare.
För det finns ju ingenting i MP:s tränargärning man kan vara positiv till eller se som bra.
Precis, ingenting i inlägget var ett argument för varför han gillade rekryteringen. Materialaren Swidde är mitt förslag om "billig = bra".
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Till saken hör dock att Estland är en blåbärsnation inom fotbollsvärlden.
Inte jämfört med San Marino. Men visst, vi kan kolla på hans resultat enbart i ligaspel i stället:
148 matcher
45 vinster 30,4 %
48 oavgjorda 32,4 %
55 förluster 37,2 %

En vinstprocent på 30 % är inte bra för en tränare som ska leda MFF till guld och CL. I Estland klarade han inte heller av att spela cyniskt. Han klarade av att parkera bussen, men då tar man sig inte till CL.
2016-11-23, 18:53
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera.

Du gillar rekryteringen som gett 5 tränare på 7 säsonger?

Om Özkan blir klar för djurgården tror jag nog att Peter Gerhardsson tar över AFC, Jakob Michelsen verkar i det närmaste klart för Bajen, Nanne tar nog ledigt i väntan på ett nytt projekt som ska revolutionera fotbollen
2016-11-23, 18:57
Medlem
Samizdats avatar
Mer rolig statistik!

Om MP fortsätter som han hittills gjort i ligaspel skulle vi ta 37 poäng nästa år (183 poäng på 148 matcher = ~1,24 poäng/match).

Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Jag är så innerligt besviken och förbannad över MFFs resonemang att man kickar Kuhn för att man behöver ett nytt typ av ledarskap och sen tar in Magnus fucking Pehrsson. Det är ju Allan Kuhn 2.0 för helvete.
Ja, konstig stämning på presskonferensen när någon frågade hur MP skiljer sig från Kuhn (i och med att man resonerat så som du skriver) och Danne vägrar svara. "Jag vill inte göra några jämförelser"
2016-11-23, 18:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Du gillar rekryteringen för att den inte var dyr? Då kunde vi väl lika gärna ha befordrat Swidde till tränare.

Precis, ingenting i inlägget var ett argument för varför han gillade rekryteringen. Materialaren Swidde är mitt förslag om "billig = bra".

Inte jämfört med San Marino. Men visst, vi kan kolla på hans resultat enbart i ligaspel i stället:
148 matcher
45 vinster 30,4 %
48 oavgjorda 32,4 %
55 förluster 37,2 %

En vinstprocent på 30 % är inte bra för en tränare som ska leda MFF till guld och CL. I Estland klarade han inte heller av att spela cyniskt. Han klarade av att parkera bussen, men då tar man sig inte till CL.

Jag har aldrig påstått att Magnus Pehrsson är en fantastisk tränare, det enda jag säger är att han knappast kunde ha åstadkommit en bättre position med Estland i EM-kvalet än den han de facto åstadkom.
2016-11-23, 18:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera.

Rekrytera mediokra tränare från assisterande tränarjobb/sparkade situationer i blåbårsnationer som ska ta hand om spelarmaterial som man lagt CL-miljoner är hur du vill rekrytera tränare.

Jävligt skumt faktiskt med tanke på vilken hylla ni borde kunna plocka tränare från utan att för den sakens skull köpa ut en tränare för 10 miljoner.
2016-11-23, 19:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vad finns det att gilla med rekryteringen av MP?

Om det är att han är gratis som är det bästa kan ni ju lika gärna låta DA eller Rosenberg vara tränare.
För det finns ju ingenting i MP:s tränargärning man kan vara positiv till eller se som bra.

Han är antagligen hittills den sämste tränaren inom svensk fotboll någonsin typ.

Ja, tränarrollen är överskattad för resultatet när man har möjlighet att köpa ihop den bästa truppen. Man behöver inte tränare som måste överprestera med en trupp om man har den ekonomiska makten. Kan vi inte fynda en Graham Potter från ingenstans så ska vi satsa på en halvdan medioker tränare.

Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Så det du säger är att du gillar rekryteringen för att den inte kostade oss något och tror att vi återigen kommer jogga hem Allsvenskan utan någon vidare tränarkompetens?
Har du slutat ha krav på föreningen eller vad är det frågan om?

Skulle det vara några som helst problem att spendera 10 miljoner om man verkligen vill ha en bra och kvalificerad tränare inför nästa år? Med rätt tränare nästa år, dvs den som tar oss till guld och CL, så betalar vi av den lilla investeringen med råge.

Jag är så innerligt besviken och förbannad över MFFs resonemang att man kickar Kuhn för att man behöver ett nytt typ av ledarskap och sen tar in Magnus fucking Pehrsson. Det är ju Allan Kuhn 2.0 för helvete. Han har uträttat exakt noll i sin tränarkarriär och ska alltså leda oss in i en av den viktigaste säsongen någonsin. Det är i år vi ska dra ifrån övriga fotbolls-Sverige på riktigt med nytt guld och ytterligare CL/EL-miljoner på kontot och vad får vi framdukat på julbordet då? Djurgårdens största fiaskotränare i modern tid och Estlands sparkade förbundskapten.

Dra mig baklänges. Låt mig vakna upp ur denna mardrömmen snälla.

Jag tycker väl också att vi kunde haft kvar Kuhn, men det finns ingen anledning till att rekrytera en dyr stjärntränare. Mitt krav är att vi vinner guld och för att göra det måste vi investera smartast. Vi kan inte strö med pengarna. En billig tränare ger möjlighet att istället köpa en dyr viktig spelare. Det betalar sig bättre för resultatet. Det är väldigt svårt för en tränare att överprestera med MFF. Vi kan inte överprestera i serien för att vi kommer att ha den dyraste bästa truppen. Det skulle vara att gå till Champions League, men jag har inte riktigt de förväntningarna. Det är fortfarande en anomali.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

148 matcher
45 vinster 30,4 %
48 oavgjorda 32,4 %
55 förluster 37,2 %

Som jag skrivit till de andra. Vem vi har som tränare har minskat i betydelse i den situationen vi är i. De ekonomiska reglerna kommer att spela en större roll än vem vi har som tränare.
2016-11-23, 19:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ja, tränarrollen är överskattad för resultatet när man har möjlighet att köpa ihop den bästa truppen. Man behöver inte tränare som måste överprestera med en trupp om man har den ekonomiska makten. Kan vi inte fynda en Graham Potter från ingenstans så ska vi satsa på en halvdan medioker tränare.

Jag tycker väl också att vi kunde haft kvar Kuhn, men det finns ingen anledning till att rekrytera en dyr stjärntränare. Mitt krav är att vi vinner guld och för att göra det måste vi investera smartast. Vi kan inte strö med pengarna. En billig tränare ger möjlighet att istället köpa en dyr viktig spelare. Det betalar sig bättre för resultatet. Det är väldigt svårt för en tränare att överprestera med MFF. Vi kan inte överprestera i serien för att vi kommer att ha den dyraste bästa truppen. Det skulle vara att gå till Champions League, men jag har inte riktigt de förväntningarna. Det är fortfarande en anomali.

Som jag skrivit till de andra. Vem vi har som tränare har minskat i betydelse i den situationen vi är i. De ekonomiska reglerna kommer att spela en större roll än vem vi har som tränare.

Du är medveten om att ta er till CL i år/nästa år, kan cementera er ekonomiska status i allsvensk/svensk fotboll i typ 50 år framöver va? Efter 2017 ändras ju reglerna och det fönstret är mer eller mindre helt stängt för svenska lag från och med då.

Att då välja att INTE ta en tränare som antingen är dyrare och med ett bättre CV eller åtminstone låta tränaren som redan tagit sig dit få fortsatt förtroende måste ju bara ses som helt jävla sjukt.

Men jag tackar och tar emot.

Det du fortfarande egentligen säger är ju dock att du gillar rekryteringen för att den är billig. Det är ännu billigare att inte ha en tränare alls om det bara är det ekonomiska du tänker på.
2016-11-23, 19:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Vem vi har som tränare har minskat i betydelse i den situationen vi är i. De ekonomiska reglerna kommer att spela en större roll än vem vi har som tränare.
Så kan det mycket väl vara, men det är inte ett argument för att gilla rekryteringen av MP. Det vore ännu billigare att ta in Azinovic som allmän glädjespridare i en tränarroll. Eller Swidde. Eller Registre. Och så vidare.
2016-11-23, 19:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Rekrytera mediokra tränare från assisterande tränarjobb/sparkade situationer i blåbårsnationer som ska ta hand om spelarmaterial som man lagt CL-miljoner är hur du vill rekrytera tränare.

Jävligt skumt faktiskt med tanke på vilken hylla ni borde kunna plocka tränare från utan att för den sakens skull köpa ut en tränare för 10 miljoner.

Japp! Ge mig en anledning till varför vi ska rekrytera en dyr tränare från en högre hylla. Det är slöseri med pengar när vi istället kan bygga en superbra trupp ingen kan misslyckas med. Varför ska vi chansa med att ha en tränare som måste överprestera med truppen?
2016-11-23, 19:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Japp! Ge mig en anledning till varför vi ska rekrytera en dyr tränare från en högre hylla. Det är slöseri med pengar när vi istället kan bygga en superbra trupp ingen kan misslyckas med. Varför ska vi chansa med att ha en tränare som måste överprestera med truppen?

Vilket sjukt sätt att se på sin verksamhet och förening.

Så slutmålet är typ att ha en trupp som ni sedan då kan avsätta hela tränarstaben runt omkring för de är så bra att det inte går att förlora? Tillsätta en apa om 10 år när ni har så sjukt bra trupp att ingen kan misslyckas? Det känns som enorm försvarsmekanism eller ett genialiskt nytt sätt att se på fotboll och hur man bygger en klubb.

Du tror inte en BÄTTRE tränare kan vara en fördel att ha för att t.ex få fram unga spelare, nå långt i Europa eller vara taktiskt innovativ då ju fotbollen kan förändras på sikt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in