Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Jag är övertygad om att vi kommer att ha den överlägset bästa truppen när säsongen drar igång. Lyckades vi vinna guld med Kuhn så ska väl Persson också lyckas med det. Vi vann ju guld för att vi hade den bästa truppen. Inte för att vi hade den bästa tränaren. Så har ju analysen låtit efteråt. Då kan den väl låta likadant inför nästa år.
Vi kommer att vinna guld igen, för att vi har den bästa truppen.
Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera. Vi försöker inte köpa ut Graham Potter för kanske 10 miljoner av samma anledning som att vi inte köper en allsvensk spelare för samma summa. Det är helt enkelt inte värt det. Priset blir för högt för att det är MFF som är köparen.
Så det du säger är att du gillar rekryteringen för att den inte kostade oss något och tror att vi återigen kommer jogga hem Allsvenskan utan någon vidare tränarkompetens?
Har du slutat ha krav på föreningen eller vad är det frågan om?
Skulle det vara några som helst problem att spendera 10 miljoner om man verkligen vill ha en bra och kvalificerad tränare inför nästa år? Med rätt tränare nästa år, dvs den som tar oss till guld och CL, så betalar vi av den lilla investeringen med råge.
Jag är så innerligt besviken och förbannad över MFFs resonemang att man kickar Kuhn för att man behöver ett nytt typ av ledarskap och sen tar in Magnus fucking Pehrsson. Det är ju Allan Kuhn 2.0 för helvete. Han har uträttat exakt noll i sin tränarkarriär och ska alltså leda oss in i en av den viktigaste säsongen någonsin. Det är i år vi ska dra ifrån övriga fotbolls-Sverige på riktigt med nytt guld och ytterligare CL/EL-miljoner på kontot och vad får vi framdukat på julbordet då? Djurgårdens största fiaskotränare i modern tid och Estlands sparkade förbundskapten.
Dra mig baklänges. Låt mig vakna upp ur denna mardrömmen snälla.