2016-11-23, 18:11
Medlem
rotfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är detta för något? P12 och alla ska få spela.

Inför 2017 är MFF:s kravbild att vinna allsvenskan, ta sig till CL-gruppspel och ta sig till sv.-cupens gruppspel 2018.
Det kanske inte infrias men har man inte detta som mål så kan lika bra sluta med sin elitverksamhet.

Vilka får gå och vilka tror DA tar in?
Citatet är taget ur sitt sammanhang. På presskonferensen var de tydliga med att deras mål var att ta sig till CL-gruppspel.
2016-11-23, 18:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Undrar om ryktet om att DIF ska göra klart med en tränare idag/ikväll samtidigt som Henke avgår från HIF har ett samband eller bara är tillfälligheter.

Annars verkar det mesta luta åt att det blir Özcan som tar över tränarjobbet i DIF.

Svårt att sia om, känns väl rätt spännande, kan ytterst lite om honom.

Angående Henke måste han ju verkligen prestera vid sitt nästa arbete, annars kan nog hans tränarkarriär vara typ över.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-23 kl. 18:20.
2016-11-23, 18:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Lite tränarstatistik, MP alltså:
178 matcher
57 vinster 32 %
53 oavgjorda 29,8 %
68 förluster 38,2 %
Mål: 216-247 (-31)

Du får tänka på vilket spelarmaterial han haft tillgång till och vilka motståndare hans lag mött under dessa matcher.
2016-11-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Undrar om ryktet om att DIF ska göra klart med en tränare idag/ikväll samtidigt som Henke avgår från HIF har ett samband eller bara är tillfälligheter.

Annars verkar det mesta luta åt att det blir Özcan som tar över tränarjobbet i DIF.

Svårt att sia om, känns väl rätt spännande, kan ytterst lite om honom.

Angående Henke måste han ju verkligen prestera vid sitt nästa arbete, annars kan nog hans tränarkarriär vara typ över.

Min uppfattning om honom är väl rätt positiv, han verkar vara ganska kunnig och ganska sympatisk. Lite förvånande tycker jag att han ändå inte fått chansen på riktigt ännu, fast han kanske inte är så intresserad av kneg utanför länet.
2016-11-23, 18:31
Medlem
Ramaskriets avatar
Helt sanslöst uselt tränarval av MFF. Jag förstår verkligen inte att Magnus Pehrsson fortfarande kan få anställning, än mindre i svenska mästarna. Har hört en hel del illa om honom från spelare i en klubb han tidigare tränat, främst att han fokuserade alldeles för mycket på skit runtomkring istället för spelet. Att han inte ens medverkade på träningar och så vidare. Kan i och för sig varit så att spelarna var lite salty då resultaten under MP var usla. Å andra sidan verkar det vara något av en tendens för lag som tränas av honom.

Det här måste ändå vara sista chansen för honom att visa att han trots allt är en kompetent fotbollstränare. Att göra dåligt ifrån sig i Estlands landslag är ingen katastrof, men att göra det i Malmö FF - i det här läget - är det. Ska bli spännande att följa, och se om han kan motbevisa mig och många andra.
2016-11-23, 18:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Helt sanslöst uselt tränarval av MFF. Jag förstår verkligen inte att Magnus Pehrsson fortfarande kan få anställning, än mindre i svenska mästarna. Har hört en hel del illa om honom från spelare i en klubb han tidigare tränat, främst att han fokuserade alldeles för mycket på skit runtomkring istället för spelet. Att han inte ens medverkade på träningar och så vidare. Kan i och för sig varit så att spelarna var lite salty då resultaten under MP var usla. Å andra sidan verkar det vara något av en tendens för lag som tränas av honom.

Det här måste ändå vara sista chansen för honom att visa att han trots allt är en kompetent fotbollstränare. Att göra dåligt ifrån sig i Estlands landslag är ingen katastrof, men att göra det i Malmö FF - i det här läget - är det. Ska bli spännande att följa, och se om han kan motbevisa mig och många andra.

Så dåligt gick det inte för Estland i det senaste EM-kvalet.
2016-11-23, 18:36
Medlem
mishimas avatar
Jag är övertygad om att vi kommer att ha den överlägset bästa truppen när säsongen drar igång. Lyckades vi vinna guld med Kuhn så ska väl Persson också lyckas med det. Vi vann ju guld för att vi hade den bästa truppen. Inte för att vi hade den bästa tränaren. Så har ju analysen låtit efteråt. Då kan den väl låta likadant inför nästa år.

Vi kommer att vinna guld igen, för att vi har den bästa truppen.

Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera. Vi försöker inte köpa ut Graham Potter för kanske 10 miljoner av samma anledning som att vi inte köper en allsvensk spelare för samma summa. Det är helt enkelt inte värt det. Priset blir för högt för att det är MFF som är köparen.
2016-11-23, 18:40
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag uttryckte mig rätt klumpigt. Vad jag menade var vilka förväntningar man bör ha på sig som tränare för Estlands landslag jämfört med Malmö FF.
2016-11-23, 18:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är övertygad om att vi kommer att ha den överlägset bästa truppen när säsongen drar igång. Lyckades vi vinna guld med Kuhn så ska väl Persson också lyckas med det. Vi vann ju guld för att vi hade den bästa truppen. Inte för att vi hade den bästa tränaren. Så har ju analysen låtit efteråt. Då kan den väl låta likadant inför nästa år.

Vi kommer att vinna guld igen, för att vi har den bästa truppen.

Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera. Vi försöker inte köpa ut Graham Potter för kanske 10 miljoner av samma anledning som att vi inte köper en allsvensk spelare för samma summa. Det är helt enkelt inte värt det. Priset blir för högt för att det är MFF som är köparen.

Vad finns det att gilla med rekryteringen av MP?

Om det är att han är gratis som är det bästa kan ni ju lika gärna låta DA eller Rosenberg vara tränare.
För det finns ju ingenting i MP:s tränargärning man kan vara positiv till eller se som bra.

Han är antagligen hittills den sämste tränaren inom svensk fotboll någonsin typ.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-23 kl. 18:47.
2016-11-23, 18:42
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Du får tänka på vilket spelarmaterial han haft tillgång till och vilka motståndare hans lag mött under dessa matcher.
Visst, men det är fortfarande uselt för en tränare som ska ta över MFF. I Estland mötte han San Marino 2 gånger = 4 poäng och målskillnad 2-0. Pinsamt. Sedan spelade man 1-1 mot Malta någon vecka innan han blev sparkad.
Citat:
Nja. 4-9 på 10 matcher är ju helt OK defensivt, men de flesta kan spela helt OK defensivt när man inte gör några mål alls. 2 av målen kom hemma mot San Marino. Man spelade 0-0 mot San Marino borta. San Marino har ungefär (orkar inte kolla upp exakta siffrorna) 0 2 23 2-104 senaste 25 (tävlings)matcherna. Tävling inom parentes då jag inte är säker på om det är enbart tävlingsmatcher eller totalt.
2016-11-23, 18:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Visst, men det är fortfarande uselt för en tränare som ska ta över MFF. I Estland mötte han San Marino 2 gånger = 4 poäng och målskillnad 2-0. Pinsamt. Sedan spelade man 1-1 mot Malta någon vecka innan han blev sparkad.

Nja. 4-9 på 10 matcher är ju helt OK defensivt, men de flesta kan spela helt OK defensivt när man inte gör några mål alls. 2 av målen kom hemma mot San Marino, och man spelade 0-0 mot San Marino borta.

Till saken hör dock att Estland är en blåbärsnation inom fotbollsvärlden.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-11-23 kl. 18:47.
2016-11-23, 18:45
Medlem
rotfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet

Även detta förklarades bra under presskonferensen. MP nämnde att han tidigare fått mer ansvarsområden än han velat ha. Därför såg han fram emot uppdraget i Malmö där han kan fokusera på tränaryrket. Jag tycker att det låter bra detta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in