Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Jag är övertygad om att vi kommer att ha den överlägset bästa truppen när säsongen drar igång. Lyckades vi vinna guld med Kuhn så ska väl Persson också lyckas med det. Vi vann ju guld för att vi hade den bästa truppen. Inte för att vi hade den bästa tränaren. Så har ju analysen låtit efteråt. Då kan den väl låta likadant inför nästa år.
Vi kommer att vinna guld igen, för att vi har den bästa truppen.
Jag gillar rekryteringen. Återigen har vi inte gått all in på något dyrt stjärnnamn som måste lösas ut dyrt från någon annan klubb. Senast vi gjorde så var när vi tog Roland Nilsson. Norling från Assyriska och Kuhn som assisterande från Ålborg var inga större kostnader. Det är så jag vill rekrytera. Vi försöker inte köpa ut Graham Potter för kanske 10 miljoner av samma anledning som att vi inte köper en allsvensk spelare för samma summa. Det är helt enkelt inte värt det. Priset blir för högt för att det är MFF som är köparen.
Vad finns det att gilla med rekryteringen av MP?
Om det är att han är gratis som är det bästa kan ni ju lika gärna låta DA eller Rosenberg vara tränare.
För det finns ju ingenting i MP:s tränargärning man kan vara positiv till eller se som bra.
Han är antagligen hittills den sämste tränaren inom svensk fotboll någonsin typ.