2016-11-21, 01:50
Medlem
Hundlejons avatar
Hallå, frågade i en annan gammal tråd men ställer även frågan här då jag misstänker att jag får snabbare svar.

Har Funeral Mists "Maranatha" getts ut på CD och vinyl eller enbart CD? Talade med ett visst svenskt bolag som hävdade att det var CD som gällde för hela katalogen, då det andra är ur tryck. Eller out of print, fan, jag vet inte. Finns det?
Citera
2016-11-21, 01:53
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Metallica är ju LITE black metal i alla fall. Kolla in den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=tUVr2xnGIEo Regisserad av Jonas Åkerlund, så det är ju Bathory-cred också. Och nog fan har han lyckats fånga Euronymous och Dead jääävligt bra?

Bästa Metallica-plattan på 25 år har de lyckats skriva också.

Haha, kul att trummisen har Blasphemy-linne. Hoppas skitnödiga töntar ondgör sig över den här videon.
Citera
2016-11-21, 15:43
Medlem
Glantons avatar
Såg att Nicole Sabounè blivit värvad av Century media. På något sätt känns det helt logiskt att hon delar bolag med Tribulation, Watain, Moonsorrow etc.

Nya videon nedan. Äckelbra såklart.

https://www.youtube.com/watch?v=hq1WhjpKonE

Har annars lyssnat massor på Panphages nya Drengskapr. Den känns......sådär. Vet fan inte vad jag ska tycka. Långt ifrån dålig men än så länge känns Gothalandom och flera demos bättre. Drangey till exempel från nya plattan känns fan inte ok. Eller så har jag en dålig dag, eller så var mina förhoppningar astronomiska. Kommer nog ändra åsikt vad det lider. Vi får se......

Antaeus nya platta har jag inte riktigt trängt in i än, måste lyssna mer, men nog känns den krossande bra såhär till en början!
Senast redigerad av Glanton 2016-11-21 kl. 15:45.
Citera
2016-11-21, 16:42
Medlem
Glantons avatar
Fel av mig.
Utlagr är inte ok! Drangey är det inget fel på alls.
Citera
2016-11-21, 20:09
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Cult of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान är jävligt bra. Hur är deras andra skivor?
Citera
2016-11-22, 01:32
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Cult of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान är jävligt bra. Hur är deras andra skivor?

Triumvirat är precis lika bra även om den är lite annorlunda och saknar direkta hitlåtar som den du nämnde. Mer än så har jag inte grävt ner mig men det är ett fint band absolut.
Citera
2016-11-22, 04:57
Medlem
Nibiruans avatar
Heimdalls Wacht's Geisterseher är ute nu, rätt bra:

https://youtu.be/W6YEFfr_a5I

(Några år så här efter alla andra verkar dom upptäckt baktakten!)
Senast redigerad av Nibiruan 2016-11-22 kl. 05:02.
Citera
2016-11-22, 08:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Hallå, frågade i en annan gammal tråd men ställer även frågan här då jag misstänker att jag får snabbare svar.

Har Funeral Mists "Maranatha" getts ut på CD och vinyl eller enbart CD? Talade med ett visst svenskt bolag som hävdade att det var CD som gällde för hela katalogen, då det andra är ur tryck. Eller out of print, fan, jag vet inte. Finns det?

Maranatha finns utgiven på både cd, vinyl och ännu en nyare vinylpress vilken ingår i boxen "Trisagion".
Just Maranatha är även den billigare av FM's vinyler och är heller inte så svår att få fatt i, som t.ex Salvation är. Både snordyr och omöjlig att hitta i jäkligt fint skick MED postern. Hittar man den så är det discogs där fantasipriser hägrar.

Mitt tips är att du ger dig ut på jakt efter boxen. En snyggare box finns inte! Inte bättre heller för den delen.
Citera
2016-11-22, 21:34
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Maranatha finns utgiven på både cd, vinyl och ännu en nyare vinylpress vilken ingår i boxen "Trisagion".
Just Maranatha är även den billigare av FM's vinyler och är heller inte så svår att få fatt i, som t.ex Salvation är. Både snordyr och omöjlig att hitta i jäkligt fint skick MED postern. Hittar man den så är det discogs där fantasipriser hägrar.

Mitt tips är att du ger dig ut på jakt efter boxen. En snyggare box finns inte! Inte bättre heller för den delen.

Bra och utförligt svar, det gillas.

Såg igår boxen och bestämde mig att köpa den från Discogs efter att ha sett vad Salvation går för där, den är dubbelt så dyr som hela boxen. Förstapressar osv är jag inte så mån om, men synd på postern såklart. Vad är det för motiv på den?

En inte överdrivet dyr men däremot ganska sällsynt en är fan Antichrist Blasphemies, den säljs helt enkelt för sällan.
Citera
2016-11-23, 10:36
Medlem
Batushka - Litourgiya: https://open.spotify.com/artist/15LsRgSmN0t8VLcsUFYW5J
http://www.metal-archives.com/bands/Batushka/3540404077
Senast redigerad av Himlavis 2016-11-23 kl. 11:17.
Citera
2016-11-23, 17:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Bra och utförligt svar, det gillas.

Såg igår boxen och bestämde mig att köpa den från Discogs efter att ha sett vad Salvation går för där, den är dubbelt så dyr som hela boxen. Förstapressar osv är jag inte så mån om, men synd på postern såklart. Vad är det för motiv på den?

En inte överdrivet dyr men däremot ganska sällsynt en är fan Antichrist Blasphemies, den säljs helt enkelt för sällan.

Funeral mist är husdjävulen här så dom har jag koll på.
Hörrudu..googla det. Jag blandar ihop den med postern till Devilry. Du får ju med en poster i Boxen också, skitstor jäkel som är otroligt tjusig. Även en patch.

Grattis till ett bra köp!

Antichrist blasphemies finns givetvis i hyllan, alla med förnuft bör ha den.

Np: Cult of luna - Vertikal
Fortf bättre än 98% alla kategorier i musiksverige.
Citera
2016-11-23, 17:31
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Np: Cult of luna - Vertikal
Fortf bättre än 98% alla kategorier i musiksverige.

Stort medhåll! Enligt mig är Cult of Luna bättre än Neurosis alla dagar i veckan! Eller hur?😎😎

Angående Condemnation så håller jag den jävligt högt. Antaeus kan mycket väl gjort årets platta! Störde mig en del på den torra ljudbilden i början, men när man väl vant sig så fattar man att det passar som handen i handsken. Brutalt ultravåld med tanke och själ på det rätta stället. Trumspelet är så löjligt bra att hälften vore nog. Bandet har lånat in Nightbringer-batteristen, vilket såklart är genialt.
I nuläget ligger Condemnation före The synarchy of molten bones enligt mig. Det trodde jag faktiskt inte!

NP. Antaeus - Condemnation
Senast redigerad av Glanton 2016-11-23 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in