2016-11-12, 10:11
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okian
Hallåja, helt ny här så måste tyvärr vara så färsk och fråga vad NP står för, känns som om det är nödvändigt

Till musik, Tardigrada - Emotionale Ödnis, vad tycker folk dom den? Tycker det är en fruktansvärt bra skiva rakt igenom och fånga allt jag är ute efter när det kommer till BM, sången tycker jag är så ångestladdad och trummorna manglar på så jävla gött. Helt underbart.
Favoritlåt är Die Wand.

http://records.eisenton.de/album/emotionale-dnis

Tardigrada lät helt klart intressant. Påminner en del om Ethereal shroud tycker jag. Dock inte lika bra då ES grep tag fullständigt och knockade mig totalt. Ska dock lyssna mer på Tardi, kanske växer....

Angående The synarchy of molten bones så är den ju helt klart en värdig stig att vandra för DsO. Sista tre-fyra minuterna av Onward where Most with Ravin i may meet kan vara det mäktigaste bandet spelat in.
Blev så tagen att jag kände mig tvungen att lyssna igenom Kénôse och Fas igen, var ett tag sedan. Hade helt klart glömt hur jävla magisk framförallt Kénôse är.
Det enda trista med The synarchy.... är dess korta speltid.

NP Abigor - Opus IV (Kvalitet)
Citera
2016-11-14, 22:11
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Angående The Synarchy of Molten Bones, jag satt igång den igen via Youtube för en stund sedan för att ge den en chans till i hörlurarna medan jag gjorde annat. Och det var lika gnisslande som tidigare men efter en bra stund blev det väldigt mycket bättre! Anledningen visade sig att skivan var slut och Youtubes autoplay hade dragit igång Ulcerate - Shrines of Paralysis istället. Ruskigt bra skiva!
Citera
2016-11-15, 23:34
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Herregud ja.

Jag kör på med Anaal Nathrakhs nya som jag tycker är nästintill briljant. Börjar känna mig som en gammal stofil när man fortfarande lyssnar på band som man följt i 15 år. Som en gammal farbror på en AC/DC-spelning, ett band som jag för övrigt hatar.

NP: Anaal Nathrakh - ...So we can die happy

Ingen kan påstå att det inte är fart och fläkt i den här jäveln iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Ja dra åt helvete vad den plattan är bra, helt skruvad.. Inne på andra lyssningen nu. Kan vara det bästa de spytt ur sig till dags dato. Kul med något som skiljer sig ur mängden på ett positivt sätt.

Jag tycker det är lite dålig aktivitet i tråden, och vill därför passa på att meddela att trots min skepsis efter deras... samtliga skivor jag har hört förutom de två första, så har jag lyssnat på den här skivan ett 10-15 gånger de senaste dagarna. We Will Fucking Kill You och ...So We Can Die Happy är ena jävla stänkare och övriga låtar är inte alls dumma de heller!
Citera
2016-11-16, 10:59
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Angående The Synarchy of Molten Bones, jag satt igång den igen via Youtube för en stund sedan för att ge den en chans till i hörlurarna medan jag gjorde annat. Och det var lika gnisslande som tidigare men efter en bra stund blev det väldigt mycket bättre! Anledningen visade sig att skivan var slut och Youtubes autoplay hade dragit igång Ulcerate - Shrines of Paralysis istället. Ruskigt bra skiva!

För det första lyssnar man inte på musik ifrån youtube.
För det andra är Ulcerates nya skiven piss jämfört med DsO.

Så är det.
Citera
2016-11-16, 16:52
Medlem
Texas Hippie Coalition

Lite Metallica över dom, verkar bra. Jag har beställt två CD, som kommer att spelas i bilen. Naturligtvis Marshall, vad annars?
Citera
2016-11-16, 18:13
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Texas Hippie Coalition

Lite Metallica över dom, verkar bra. Jag har beställt två CD, som kommer att spelas i bilen. Naturligtvis Marshall, vad annars?

Fel tråd för helvete!
Här diskuteras döds och black med djup, mörker och ondska. Så lägg ner för fan.
Nu liras Arkhon Infaustus och deras Perdition Insanabilis. Vilket såklart har ihjäl alla hippies!
Citera
2016-11-16, 18:48
Medlem
Glantons avatar
Eller gick jag i en trollfälla igen...?
Citera
2016-11-17, 12:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Eller gick jag i en trollfälla igen...?

Jag hoppas det. För jag drog igång en låt med "Texas Hippie Coalition" och nu vill jag tortera någon. Jävlar i min lilla lilla låda vad dåligt det var. Som du säkert redan listat ut är det inte heller "lite Metallica över dem". Eller ja jag hörde en ny låt av Metallica iofs. Det var lite Nickelback över dem.

Själv lyssnar jag på Ethereal Shroud och undrar när han ska släppa nåt nytt.
Citera
2016-11-17, 20:49
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag hoppas det. För jag drog igång en låt med "Texas Hippie Coalition" och nu vill jag tortera någon. Jävlar i min lilla lilla låda vad dåligt det var. Som du säkert redan listat ut är det inte heller "lite Metallica över dem". Eller ja jag hörde en ny låt av Metallica iofs. Det var lite Nickelback över dem.

Själv lyssnar jag på Ethereal Shroud och undrar när han ska släppa nåt nytt.
Metallica är ju LITE black metal i alla fall. Kolla in den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=tUVr2xnGIEo Regisserad av Jonas Åkerlund, så det är ju Bathory-cred också. Och nog fan har han lyckats fånga Euronymous och Dead jääävligt bra?

Bästa Metallica-plattan på 25 år har de lyckats skriva också.
Senast redigerad av LVX156 2016-11-17 kl. 20:52.
Citera
2016-11-17, 22:11
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Metallica är ju LITE black metal i alla fall. Kolla in den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=tUVr2xnGIEo Regisserad av Jonas Åkerlund, så det är ju Bathory-cred också. Och nog fan har han lyckats fånga Euronymous och Dead jääävligt bra?

Nej som fan eller att det är lite black metal. Sedan känns det ju bara äckligt att dom ska försöka rida på andras verk för vara lite häftiga.

Något betydligt roligare än den skiten är dock Murgs nya singel som låter utmärkt och det ser ut som vi kommer få två bra svenska plattor nu med Murg och Panphage.

np: Nasum
Citera
2016-11-20, 12:45
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Lägg av förfan. Generiskt skit är vad det är, precis i vanlig ordning.

Från en sak till en annan.. är det någon som tatt sig an "Condemnation" ännu och har något utlåtande? Jag väntar tills vinylen trillar in och är ju ganska spänd förstås. Det är ändå Antaeus vi pratar om här!

Så?

np: Neurosis - Through silver in blood
Albumet som innehåller mer mörker än 98% av hela avskrädet till black metal-genren.
Citera
2016-11-20, 22:58
Medlem
Citat:

Haha, det där är ärligt talat mer likt hip-hop än black metal.

Fan vad bra Moonsorrow är förresten, vet inte hur detta har kunnat undgå mig tidigare. Senaste albumet kan nog vara det bästa som gjorts i år, oavsett genre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in