2016-11-04, 13:06
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finalcountdown
Hon har ju visat mig någon överklagan på något papper från nån advokatbyrå. Det rörde sig om flera präster och hennes farsa och någon bror. Jag fotade det där för att kolla närmre. För trodde inte på henne innan. Och det verkar inte vara förfalskat det där. Inte vad jag kunde se.
Ni kan kolla själva och säga vad ni tror. Mën hur fan får jag in bilder här?

Vem som helst kan anmäla vem som helst för vad som helst.
En anmälan/överklagan säger inte ett skit. Ingen kan motbevisa anklagelserna mot hennes föräldrar så det handlar om Bernys trovärdighet, vilken är noll IMHO.
Citera
2016-11-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
FinalC:

Är Andreas lite av en toffel i förhållanden? Eller har han blivit sådan av att umgås med B?

Hälsa U att aldrig någonsin lita på Berny. Vad hon än säger eller gör. Bernys enda diagnos är Kronisk Kaoshäxa.

Hur fan får du tillgång till hennes dator? Har du hittat nåt roligt där ännu? Har hon sagt något om brotten hon begick nyligen?

Berny kommer anklaga dig för övergrepp efter att hon läst vad du skriver härinne.

A vågar fan inte ens gå ner i garaget utan att B ger tillstånd. Annars upplever jag inte a som toffel men med henne jo absolut. U vet nog redan det där och jag insåg det ju till sist. Först tyckte jag hon var rätt häftig. Rak och kul och generös. Men på er efter vad jag läst här så är hon så i början.
Jag är ofta hemma hos dom. Passar deras hund eller umgås med dem. Har ofta lånat hennes dator för att surfa. Det är inget konstigt. Ofta lämnar hon mail och annat öppet. Hon har alltid tusen fönster öppna.

Vilka brott syftar du på? Hon har skyddstillsyn, det vet jag nu. Den avslutas om två veckor eller något sådant. Men jag vet ju att hon sysslar med en hel del jävligt skumma grejjer. Jag fattade först inte var alla deras pengar kom ifrån. Visst har A bra lön men ändå. Hon håller på med bluffakturor rätt mycket vet jag. Pratar ibland i telefon med någon som sysslar med bilar som skippas till tyskland. Vet att hon utpressar den där läkaren som det skrivits om här. En gång föreslog hon att hon skulle kontakta en kille för att få problemet U ur vägen helt. Jag trodde hon skämtade.

Hittat en del i hennes dator. Eller snarare skumma grejjer. Läst en del mail mellan henne och hennes familj och jag blir fan inte klok på just det där. Jag lutar åt att hon ljuger om övergreppen och hon är vass på att förfalska papper. Annars har jag hittat rätt avancerade program. Konstiga dokument och mail angående bilar och bedrägerier osv. Ett helt register över flera hundra patienter med namn personnummer och diagnos. Vad är det liksom? Ja sen är det utkast till hennes bok och annat. Ljudklipp och ja en del. Funderar på att fråga om jag kan låna hennes dator några dagar.

Visst om hon läser så kan hon säkert räkna ut vem jag är. Men det finns tre personer som hon och A umgås tätt med, vad jag känner till. Jag skiter i vilket. Orkar knappt träffa henne längre, undviker det så mycket jag kan.

https://minfil.org/16M0p7b5bf/20161103_140639.jpg
https://minfil.org/2aM7p5b5b1/20161103_140648.jpg
https://minfil.org/35M3p2b5b8/20161103_140656.jpg
https://minfil.org/4dMap4b7b5/20161103_140708.jpg
Citera
2016-11-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hon inte bara läser här utan hon skriver här ibland.
Hon har historiskt brukat citera andra som säger en massa positiva saker om henne. I andra forum har hon även postat med fejkprofiler. Hon brukar strössla lite negativt med en hel del positivt om henne själv. Alltid med en dold agenda, manipulativ är bara förnamnet.
Så var försiktig med vem du lyssnar på.

Vad menar du? Att jag ska vara rädd för henne ?
Citera
2016-11-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vem som helst kan anmäla vem som helst för vad som helst.
En anmälan/överklagan säger inte ett skit. Ingen kan motbevisa anklagelserna mot hennes föräldrar så det handlar om Bernys trovärdighet, vilken är noll IMHO.

Sant. Jag fattar inte ens varför jag bryr mig. Men har aldrig stött på en människa som är så sjukt märklig.
Citera
2016-11-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBaraKeso
Det är för lång tid att vänta i Bernys värld. Bättre att försöka få vårdnaden om ett barn som redan är fött (av någon annan) och är förbi spädbarnstiden som dessutom skulle kunna passera som hennes egna.

Är det här planer som Andreas gladeligen delar? Är han ens villig att ha full vårdnad till barnet han lämnade innan det ens var fött? Känns som ett väldigt tvärt ryck, från att inte ha deltagit alls i närmre två år till att kämpa för egen vårdnad... och är det som du säger att det mest är Berny som engagerar sig så känns det inte som detta kan sluta lyckligt.

Att ta hand om någon annans barn ett par timmar i veckan ger inte riktigt en rättvis bild av föräldraskap och allt det innebär... Och för vem görs dom här anmälningarna fram och tillbaka? Är det verkligen för Os bästa eller är det ett egositiskt drag mellan B och U för att de hatar varandra och vill pissa revir? Målet för de båda borde väl för fan ändå vara att kunna ge det här barnet ett tryggt och stabilt hem, inte dra in ett helt oskyldigt barn i vuxendrama? Eller har jag missförstått hela grejen pga "har inte hela bilden"?

A säger inte mycket. Han bryr sig inte om sina andra barn. Två barn bor en timme bort och han får träffa men gör det inte. Tror han gillar att vara pappa men orkar inte hela vägen. B tycker nog egentligen om O men samtidigt gör hon ju saker som kan leda till att U får hela vårdnaden. O kanske inte passar in i hennes bild av sin värld, vem vet. Och B har nog insett att A aldrig kommer finnas för deras barn heller. Hon vågar inte chansa och stå där själv med en unge. Alltså en sak som jag upplever är att B inser ibland hur hon är. Att något saknas hos henne. Men hon väljer att inte tänka på det.
Citera
2016-11-12, 15:36
Medlem
Citat:
A säger inte mycket. Han bryr sig inte om sina andra barn. Två barn bor en timme bort och han får träffa men gör det inte. Tror han gillar att vara pappa men orkar inte hela vägen. B tycker nog egentligen om O men samtidigt gör hon ju saker som kan leda till att U får hela vårdnaden. O kanske inte passar in i hennes bild av sin värld, vem vet. Och B har nog insett att A aldrig kommer finnas för deras barn heller. Hon vågar inte chansa och stå där själv med en unge. Alltså en sak som jag upplever är att B inser ibland hur hon är. Att något saknas hos henne. Men hon väljer att inte tänka på det.

Trevligt med mer skvaller!

Tänkte bara fråga om du skulle kunna lägga upp en bild där du skrivit flashback på armen där Berny har tatueringar och ärr för att utesluta att hon är tillbaka i tråden. Menar inget illa men hon har ju dykt upp här till och från under olika användarnamn och försökt ändra sitt språk.

Några små positiva saker har du ju skrivit om henne... ;-) Dessutom är väl all uppmärksamhet bra uppmärksamhet för henne. Hon har ju en öppen Instagram nu, suget kanske blev för stort.
Citera
2016-11-13, 20:30
Medlem
William Hainess avatar
Hur i helvete lyckas hon fortfarande kaosa runt?

Hon blir värre för varje år, men av någon anledning så tror vissa att hon bara har "problem". Nej, tjejen är åtminstone en sociopat. Sluta gulla med henne.
Citera
2016-11-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasicFuckingBitch
Trevligt med mer skvaller!

Tänkte bara fråga om du skulle kunna lägga upp en bild där du skrivit flashback på armen där Berny har tatueringar och ärr för att utesluta att hon är tillbaka i tråden. Menar inget illa men hon har ju dykt upp här till och från under olika användarnamn och försökt ändra sitt språk.

Några små positiva saker har du ju skrivit om henne... ;-) Dessutom är väl all uppmärksamhet bra uppmärksamhet för henne. Hon har ju en öppen Instagram nu, suget kanske blev för stort.

Fattar din tanke. Men har själv gaddningar. Inte så att jag är rädd för henne men behöver kanske inte fläka ut exakt vem jag är här, eller hur? Någon annan idé för att bevisa att jag inte är Berny? Har väl egentligen inte skrivit postiva saker om henne. Mer varit ganska tydlig med att jag insåg efter ett tag vem människan verkligen är. Men jag har ingen möjlighet att lägga ut bilder på mina armar, som ni säkert fattar. Skrivit tillräckligt avslöjande som det är.
Citera
2016-11-16, 00:58
Medlem
Citat:
Fattar din tanke. Men har själv gaddningar. Inte så att jag är rädd för henne men behöver kanske inte fläka ut exakt vem jag är här, eller hur? Någon annan idé för att bevisa att jag inte är Berny? Har väl egentligen inte skrivit postiva saker om henne. Mer varit ganska tydlig med att jag insåg efter ett tag vem människan verkligen är. Men jag har ingen möjlighet att lägga ut bilder på mina armar, som ni säkert fattar. Skrivit tillräckligt avslöjande som det är.

Förstår att du inte vill och kommer inte på något bättre men kom gärna med mer skvaller om något dyker upp... :-)
Citera
2016-11-16, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasicFuckingBitch
Förstår att du inte vill och kommer inte på något bättre men kom gärna med mer skvaller om något dyker upp... :-)

Har hennes dator under dagen. Vi bor rätt nära. Får nu god tid att gå igenom. Något särskilt ni vill att jag ska leta efter? Dessutom har hon lyckats få bilen som Andreas fick av henne genom att blåsa en vän som alltså betala över hundratusen och efter det lånat henne cirka hundratusen till. Vad gäller U så har hon stoppat AB umgänge med yngsta barnet helt
Citera
2016-11-16, 07:23
Medlem
Citat:
Har hennes dator under dagen. Vi bor rätt nära. Får nu god tid att gå igenom. Något särskilt ni vill att jag ska leta efter? Dessutom har hon lyckats få bilen som Andreas fick av henne genom att blåsa en vän som alltså betala över hundratusen och efter det lånat henne cirka hundratusen till. Vad gäller U så har hon stoppat AB umgänge med yngsta barnet helt

Jag har det mesta. Kan hennes lösen och det lagras dessutom i hennes dator om man vet var man ska titta. Och en sak kan jag bekräfta för er helt. Berny har inte någon form av autism. Men hon har något som verkar vara fotografiskt minne. Hon övningskör ju just nu. Hon kan manipulera vem som helst och hon vet exakt hur hon ska använda systemet för att få som hon vill .A har riktigt bra kontakt med hennes familj. Dessutom gillar dom honom. När dom var uppe i Stockholm i somras så träffade han alla syskonen och föräldrarna samt Bernys syskonbarn. Förutom den brodern som B anmälde. Vid middagen som dom gick på i föräldrarnas hem så ramlade pappan plötsligt av stolen (super tydligen mycket). Den ena systern ville ringa abulans men Berny gick fram till pappan. Tog puls och hävdade att ambulans inte behövdes. Hon följde sin pappa till soffan och satt och pratade med honom tills hon bedömde att han skulle klara sig. Och en av hennes syskonbarn som betydde mest av alla syskonbarnen tog hon ett snack med. Detta syskonbarn älskade sin moster när hon var barn, innan Berny försvann och har tydligen en del psykiska problem. Tar efter Berny. Nu håller Berny kontakten och försöker få henne att välja en annan väg än den hon själv tog. Hon har något sjukt band till sin pappa, det är A val av ord.
Men hon har själv sagt rakt ut till mig att om man växer upp inom psykiatrin och minns det man läser. Så är det inte svårt. När försäkringskassan ville ha ett nytt intyg om hennes autism så fick hon läkaren att skriva ett intyg. Om det var sex eller utpressning har jag ingen aning om. Men min halvbror lider av en mildrare form av autism, så jag är övertygas om att B inte har något av det Hon har flera kartonger med journaler hon beställt från Landsarkivet. Nu råkar det vara så att jag har nyckel till det förrådet efersom jag bevarar en hel del eget där.

Sen fick det google dokument som hon delade med någon Bengt från Hjärneken. Hon har förutom att polisanmäla honom även anmält honom till IVO. Numera är hans privata mottagning stängd. Han skrev ut medikenet och ritalin till patienter som inte ens var testade. När han granskades som mest så betalade han patienter för att dom inte skulle gå vidare. Han gjorde olika tester, patienterna ingick i hans forskning. Det finns också en del mail mellan Berny och Bengts fru.Plus ljudfiler som är lite skumma. Mail till Bernys familjemedlemmar. Gamla vårdare. Lss handläggaren. Mellan målsägandebiträde och en hel del falska kvitton och fakturor. Och en hel massa annat. Media angående det där Opus dei. Hennes utkast till nya boken. En hel del sparad konversation mellan henne och en vän som nu är död. Ja det finns en hel del. Plus tillgång till andra patienters journaler. Hittat en del i hennes fejjan också.

Men vad gäller det här med autism så är det fullständigt teater. ADHD kan jag nog köpa. Och ptsd samt flera personlighetsstörningar. Jag har gjort lite efterforskningar. Hennes mammas kusin var Leif Peters, Handenmorden. Hennes mamma satt under lång tid på Lillehagens rättspsykiatriska klinik. Vad jag fått fram via olika mail så dödade hon sin halvsyster. Tror det här var femtiotalet. Hela hennes familj är tydligen adlig från början och vid ett tillfälle när B pratade i telefon med sin mamma så lät det som att B egentliga pappa är hennes morfar. Tycker nog att hon är ganska lik sin pappa. Men hon skiljer sig från syskonen i utseende. Alla andra har blå ögon och blont hår. Jag frågade henne rakt ut hur hon kan äta middag med sin pappa efter vad hon berättat. Hon svarade bara hon förstår lite mer om honom nu. A har berättat att hon hatar sin pappa men ändå är sjukligt fästad vid honom.
Jag känner inte till mycket om katolska kyrkan eller det här Opus dei. Men hon visade mig sina lår som hade märkliga ärr. Tydligen kom det från något slags spikband hon bar runt låren.

Men ta det inte som att jag försvarar eller tycker synd om henne. Kanske var hon med om en hel del skit. Men hon har ju blivit lika sjuk själv. Jag är inte så mycket för religion och tror inte att man alltid har ett fritt val. Men det har hon. Nu lever hon ett liv som jag och många avundas. Hon har skrivandet och en man som älskar henne. Dom ska flytta till hus efter att bröllopet. A går och sliter med fysiskt tungt arbete medan hon skriver några timmar. Hennes familj funderar på att överta skulderna i vår så att dom båda blir skuldfria. För filmatiseringen Daniel Fridell kommer göra av hennes böcker så kommer hon få mellan femhundratusen och åttahundratusen.
Citera
2016-11-16, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hur i helvete lyckas hon fortfarande kaosa runt?

Hon blir värre för varje år, men av någon anledning så tror vissa att hon bara har "problem". Nej, tjejen är åtminstone en sociopat. Sluta gulla med henne.

Jo men jag tror nog att en del är sant. Men det är skitsamma. Hon har ett bra liv nu som sagt och har alla möjligheter att vara en bättre människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in