Citat:
Ursprungligen postat av
finalcountdown
Har hennes dator under dagen. Vi bor rätt nära. Får nu god tid att gå igenom. Något särskilt ni vill att jag ska leta efter? Dessutom har hon lyckats få bilen som Andreas fick av henne genom att blåsa en vän som alltså betala över hundratusen och efter det lånat henne cirka hundratusen till. Vad gäller U så har hon stoppat AB umgänge med yngsta barnet helt
Jag har det mesta. Kan hennes lösen och det lagras dessutom i hennes dator om man vet var man ska titta. Och en sak kan jag bekräfta för er helt. Berny har inte någon form av autism. Men hon har något som verkar vara fotografiskt minne. Hon övningskör ju just nu. Hon kan manipulera vem som helst och hon vet exakt hur hon ska använda systemet för att få som hon vill .A har riktigt bra kontakt med hennes familj. Dessutom gillar dom honom. När dom var uppe i Stockholm i somras så träffade han alla syskonen och föräldrarna samt Bernys syskonbarn. Förutom den brodern som B anmälde. Vid middagen som dom gick på i föräldrarnas hem så ramlade pappan plötsligt av stolen (super tydligen mycket). Den ena systern ville ringa abulans men Berny gick fram till pappan. Tog puls och hävdade att ambulans inte behövdes. Hon följde sin pappa till soffan och satt och pratade med honom tills hon bedömde att han skulle klara sig. Och en av hennes syskonbarn som betydde mest av alla syskonbarnen tog hon ett snack med. Detta syskonbarn älskade sin moster när hon var barn, innan Berny försvann och har tydligen en del psykiska problem. Tar efter Berny. Nu håller Berny kontakten och försöker få henne att välja en annan väg än den hon själv tog. Hon har något sjukt band till sin pappa, det är A val av ord.
Men hon har själv sagt rakt ut till mig att om man växer upp inom psykiatrin och minns det man läser. Så är det inte svårt. När försäkringskassan ville ha ett nytt intyg om hennes autism så fick hon läkaren att skriva ett intyg. Om det var sex eller utpressning har jag ingen aning om. Men min halvbror lider av en mildrare form av autism, så jag är övertygas om att B inte har något av det Hon har flera kartonger med journaler hon beställt från Landsarkivet. Nu råkar det vara så att jag har nyckel till det förrådet efersom jag bevarar en hel del eget där.
Sen fick det google dokument som hon delade med någon Bengt från Hjärneken. Hon har förutom att polisanmäla honom även anmält honom till IVO. Numera är hans privata mottagning stängd. Han skrev ut medikenet och ritalin till patienter som inte ens var testade. När han granskades som mest så betalade han patienter för att dom inte skulle gå vidare. Han gjorde olika tester, patienterna ingick i hans forskning. Det finns också en del mail mellan Berny och Bengts fru.Plus ljudfiler som är lite skumma. Mail till Bernys familjemedlemmar. Gamla vårdare. Lss handläggaren. Mellan målsägandebiträde och en hel del falska kvitton och fakturor. Och en hel massa annat. Media angående det där Opus dei. Hennes utkast till nya boken. En hel del sparad konversation mellan henne och en vän som nu är död. Ja det finns en hel del. Plus tillgång till andra patienters journaler. Hittat en del i hennes fejjan också.
Men vad gäller det här med autism så är det fullständigt teater. ADHD kan jag nog köpa. Och ptsd samt flera personlighetsstörningar. Jag har gjort lite efterforskningar. Hennes mammas kusin var Leif Peters, Handenmorden. Hennes mamma satt under lång tid på Lillehagens rättspsykiatriska klinik. Vad jag fått fram via olika mail så dödade hon sin halvsyster. Tror det här var femtiotalet. Hela hennes familj är tydligen adlig från början och vid ett tillfälle när B pratade i telefon med sin mamma så lät det som att B egentliga pappa är hennes morfar. Tycker nog att hon är ganska lik sin pappa. Men hon skiljer sig från syskonen i utseende. Alla andra har blå ögon och blont hår. Jag frågade henne rakt ut hur hon kan äta middag med sin pappa efter vad hon berättat. Hon svarade bara hon förstår lite mer om honom nu. A har berättat att hon hatar sin pappa men ändå är sjukligt fästad vid honom.
Jag känner inte till mycket om katolska kyrkan eller det här Opus dei. Men hon visade mig sina lår som hade märkliga ärr. Tydligen kom det från något slags spikband hon bar runt låren.
Men ta det inte som att jag försvarar eller tycker synd om henne. Kanske var hon med om en hel del skit. Men hon har ju blivit lika sjuk själv. Jag är inte så mycket för religion och tror inte att man alltid har ett fritt val. Men det har hon. Nu lever hon ett liv som jag och många avundas. Hon har skrivandet och en man som älskar henne. Dom ska flytta till hus efter att bröllopet. A går och sliter med fysiskt tungt arbete medan hon skriver några timmar. Hennes familj funderar på att överta skulderna i vår så att dom båda blir skuldfria. För filmatiseringen Daniel Fridell kommer göra av hennes böcker så kommer hon få mellan femhundratusen och åttahundratusen.