2016-11-23, 09:45
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Godmorgon alla flaschare...
Förbereder med frukost, krimkvarten och diverse kommentarer på flasch.
Nu är det dax, att lyssna på PO Höfflinger vad han har varit med om, och vad han minns av det hela..
Planering, vilka som sagt och gjort vad, i detta mest konstiga mordfall Sverige upplevt på länge, eller någonsin...

Efter gårdagens förhör med Benita, som visserligen berättade om vad som hänt, och vem som gjorde vad vid själva dådet, men till den största del inte längre mindes något, har jag fått en låt, som bara går som en slinga i mitt huvud, då jag tänker på denna Benita Hokkanen...

Sjuk humor kallas detta för, kanske ett måste för att orka lyssna och ta in deras story...

(Mitt namn är Lena Philipsson)

Mitt namn är Benita och jag tänker inte va' tyst
Jag tänker inte bara sitta här och vänta på att bli kysst
Så vill du ha ett litet våp får du gå nån annanstans
Det låter uppenbart men alltid retar det nån
Den du talar med är inte nån vanlig Söderberg eller Eriksson
Mitt namn är Benita Hokkanen...
Lena och Benita skall ju inte kopplas ihop på något sätt...

Ursäkta men vad är krimkvarten?
Citera
2016-11-23, 09:46
Medlem
whaks avatar
Nu börjar det bli tungt för Karlsson på taket aka PO

46-åringen begär en kort paus för att prata med sin försvarsadvokat, Catharina Wikner. De går ut ur salen.
09:42, 23 November 2016

46-åringen får nu frågor om de sökningar som gjorts på datorn som tagits i beslag från hans hem - sökningar på ord som "det perfekta mordet".
46-åringen säger att han inte kan svara på frågorna.

09:41, 23 November 2016
Citera
2016-11-23, 09:57
Medlem
Doctors avatar
Nu börjar medierna själva ha svårt att hålla isär vem som är vem.

dt.se
46-åringen ska ha fått ett SMS "nu har vi henne i bilen, jippi blod, kram", som 46-åringen tror är från den 30-åriga kvinnan, som också är avsändare.

sr.se
46-åringen får frågor om ett sms från den 21-åriga medåtalade kvinnan, med innebörden att den 62-åriga kvinnan finns i bilen. Han vet inte varför han får det sms:et.
Citera
2016-11-23, 10:00
Medlem
otroligt att det är så många inblandade och ingen avslöjar mordplanerna 11 st och alla fullföljer planen. Sedan att utföra mordet under en grillkväll med alkohol i blodet kanske inte är så genomtänkt, lätt att slarva. Tacksamt för poliserna och utredarna.
Citera
2016-11-23, 10:02
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nu börjar det bli tungt för Karlsson på taket aka PO

46-åringen begär en kort paus för att prata med sin försvarsadvokat, Catharina Wikner. De går ut ur salen.
09:42, 23 November 2016

Tänk om man fick höra vad som sades! "Buhu det här är jobbigt".

Finns ju inget advokaten kan tipsa om i försvaret som ger någon förmildrande påverkan. Han motsäger ju sig själv, de skulle ha trevligt på grillplatsen, men han erkänner att flagglinan inköptes för att binda Madde. Sen är ju många minnesbilder suddiga, pga fylla, stress och droger.

Går det ens som domare och nämndeman att se på detta patrask objektivt? Hur många insides-suckningar drar dom denna rättegång?
Citera
2016-11-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Tänk om man fick höra vad som sades! "Buhu det här är jobbigt".

Finns ju inget advokaten kan tipsa om i försvaret som ger någon förmildrande påverkan. Han motsäger ju sig själv, de skulle ha trevligt på grillplatsen, men han erkänner att flagglinan inköptes för att binda Madde. Sen är ju många minnesbilder suddiga, pga fylla, stress och droger.

Går det ens som domare och nämndeman att se på detta patrask objektivt? Hur många insides-suckningar drar dom denna rättegång?

Funderar jag också på. Hur sjutton gör de för att inte bli påverkad av detta patrask?
Citera
2016-11-23, 10:27
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Funderar jag också på. Hur sjutton gör de för att inte bli påverkad av detta patrask?

Ingen direkt rapportering av Expressen idag? Någon annan tidning som rapporterar direkt från rättegången?
Citera
2016-11-23, 10:29
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Ingen direkt rapportering av Expressen idag? Någon annan tidning som rapporterar direkt från rättegången?

http://www.dt.se/blaljus/brott/langshyttemordet-rattegangen-dag-1
Citera
2016-11-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Nu börjar medierna själva ha svårt att hålla isär vem som är vem.

dt.se
46-åringen ska ha fått ett SMS "nu har vi henne i bilen, jippi blod, kram", som 46-åringen tror är från den 30-åriga kvinnan, som också är avsändare.

sr.se
46-åringen får frågor om ett sms från den 21-åriga medåtalade kvinnan, med innebörden att den 62-åriga kvinnan finns i bilen. Han vet inte varför han får det sms:et.
SR rapportering är sämre!! dt mer detaljerat.
Citera
2016-11-23, 10:41
Medlem
Att PO kräks 1-2 ggr där vid gruvhålet, ska det vara påtalat som ett bevis på hur dåligt han mådde pga
mordet?
Han kan ju lika gärna ha kräkts pga fyllan?
Citera
2016-11-23, 10:45
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Att PO kräks 1-2 ggr där vid gruvhålet, ska det vara påtalat som ett bevis på hur dåligt han mådde pga
mordet?
Han kan ju lika gärna ha kräkts pga fyllan?

Tror inte någon i det gänget någonsin kräks upp alkohol. För dyrt!

Nej du, det där är ren skräckupplevelse som kulminerar.

Stackarn satt ju och höll för öronen i bilen när madde ströps.
Citera
2016-11-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Tror inte någon i det gänget någonsin kräks upp alkohol. För dyrt!

Nej du, det där är ren skräckupplevelse som kulminerar.

Stackarn satt ju och höll för öronen i bilen när madde ströps.

Jodå, det är ju nån av tjejerna som är rejält packad och spyr och spyr vid nåt tillfälle efter mordet.
Det kan man läsa om i sms eller om det är utskrivet mobilsamtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in