2016-11-21, 12:54
Medlem
Om man, som de misstänkta, lever ett liv som består av öl, sprit, knark, skräpmat, göra barn som omhändertas samt ett oändligt tittande på slaskiga filmer och TV-kanaler (mordkanalerna t ex) så har man nog en ganska skev uppfattning om världen.
Citera
2016-11-21, 12:56
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusten86
Lunchen brukar vara fem kvart lång, alltså 1 timme och 15 minuter.

Okey, det förklarar att det tog över en timme.
Man verkar vara på gång nu (13:00)
Citera
2016-11-21, 12:56
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
de andra hånade honom när han trodde att flagglinan skulle användas för att binda Madde i skogen så att hon skulle bli rädd och sluta kräva sina pengar.
Just den biten är ju något POH själv påstår i förhöret, det tror jag är konstruerat, nog fan visste han vad de skulle ha repet till. Han försöker bara spela ned sig egen inblandning.

Men nog fan verkar han lågbegåvad, surfa runt lite på hans namn och kolla på hans profiler i olika sociala nätverk så får ni se en 46-åring som knappt kan stava. Att han hänger med folk han kunde varit pappa till talar ju också något om hans mognadsnivå.
Citera
2016-11-21, 13:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Jag tror att det är Benita som även använder just det faktum att Madeleine har talat om att hon vill dö som ett argument för att deras påföljder bör förmildras. Dessutom läste jag i ett förhör med någon av de åtalade att hen kände att Madeleine inte gjorde något motstånd, att hon nästan ville dö.

Så du och förövarna resonerar iallafall lite likadant!

Jag tycker det är lite magstarkt att anvönda ett argument om vad de flesta önskar eller inte... de flesta män lägger sig inte på operationsbordet och skär av snorren. Det har Mats gjort, therefore: he was a she
Osvuret är väl bäst beträffande vad Madelene faktiskt sagt till Benita. Men faktum kvarstår att transexuella drabbas värre av psykisk ohälsa än vad "de flesta" gör, värre än många andra socialt utsatta tydligt identifierade grupper. Det är fakta och inget "karaktärsmord", detta kan utgöra förklaring till att Madelene umgås med dessa och ev. då även fått återfall i alkoholmissbruk. Hon är inte särskilt högutbildad själv heller, utan det är lite komvux och amskurser vad jag kan se på hemsidan. Så utöver åldersskillnaden så verkar nu inte distansen till gänget vara extrem om man ska vara ärlig.
Citera
2016-11-21, 13:04
Medlem
http://www.dt.se/blaljus/brott/langshyttemordet-rattegangen-dag-1
Citera
2016-11-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Just den biten är ju något POH själv påstår i förhöret, det tror jag är konstruerat, nog fan visste han vad de skulle ha repet till. Han försöker bara spela ned sig egen inblandning.

Men nog fan verkar han lågbegåvad, surfa runt lite på hans namn och kolla på hans profiler i olika sociala nätverk så får ni se en 46-åring som knappt kan stava. Att han hänger med folk han kunde varit pappa till talar ju också något om hans mognadsnivå.

Det fanns eller finns gamla FB profiler där han pratar om flytt till LSS-boende och en massa skriverier till RIA-personal.
Citera
2016-11-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Ja att myndigheterna benämner det som att ha umgänge, fine. Men att en mamma inte i stället säger: -Träffa barnen eller pussa på ungarna eller något liknande. Det var mest det jag reagerade på, det låter så känslokallt. .."ha umgänge"

Jag har läst på flera stället i fupn att hon var gravid igen, har också läst att hon fick missfall, strax innan dom åkte in...

1: AL är gravid
2: Det är inte MB som är pappa enligt rykten
3: Barnen bor i olika familjer (olika fäder)
Senast redigerad av jojo1986 2016-11-21 kl. 13:46.
Citera
2016-11-21, 13:21
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
👌

Kollade aftonbladet, men de rapporterar inte online.

det gör dt om någon nu missat det..
http://www.dt.se/blaljus/brott/misstanken-mordad-for-att-hon-kravde-tillbaka-skulder-aklagaren-smasummor
Citera
2016-11-21, 13:32
Medlem
Om man förnekar brott, men bevisen talar för att du begått det, får man hårdare straff då?? Än om man skulle ta på sig skulden??
Citera
2016-11-21, 13:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Om man förnekar brott, men bevisen talar för att du begått det, får man hårdare straff då?? Än om man skulle ta på sig skulden??

Nej i Sverige tillämpar man inte "tjallarrabatt" eller "plea bargain" som man gör i t.ex. USA.

Tvärtom är det din fulla rätt att inte yppa ett andetag under hela utredningen och rättegång om du så önskar. Dock blir man ju då utelämnat till att rätten bedömer efter den bevisning som läggs fram utan att du bemött den med din inlaga.
Citera
2016-11-21, 13:40
Medlem
Doctors avatar
Citat:

Nej, i svensk domstol så får du heller inte mildare straff om du erkänner. Så det finns inget att förlora på att neka.
Citera
2016-11-21, 13:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Nej. Om du gör något som hjälper polis och åklagare att utreda brottet så kan det srs som förmildrande. Men ett blankt erkännande är inte sådant, och hjälpen bör ju komma innan de hämtar dig till förhör.
Men vi har inte samma typ av "plea guilty" arrangemang som finns exempel på i en del stater i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in