Citat:
Ursprungligen postat av
yoloswagetc
Jag tror att det är Benita som även använder just det faktum att Madeleine har talat om att hon vill dö som ett argument för att deras påföljder bör förmildras. Dessutom läste jag i ett förhör med någon av de åtalade att hen kände att Madeleine inte gjorde något motstånd, att hon nästan ville dö.
Så du och förövarna resonerar iallafall lite likadant!
Jag tycker det är lite magstarkt att anvönda ett argument om vad de flesta önskar eller inte... de flesta män lägger sig inte på operationsbordet och skär av snorren. Det har Mats gjort, therefore: he was a she
Osvuret är väl bäst beträffande vad Madelene faktiskt sagt till Benita. Men faktum kvarstår att transexuella drabbas värre av psykisk ohälsa än vad "de flesta" gör, värre än många andra socialt utsatta tydligt identifierade grupper. Det är fakta och inget "karaktärsmord", detta kan utgöra förklaring till att Madelene umgås med dessa och ev. då även fått återfall i alkoholmissbruk. Hon är inte särskilt högutbildad själv heller, utan det är lite komvux och amskurser vad jag kan se på hemsidan. Så utöver åldersskillnaden så verkar nu inte distansen till gänget vara extrem om man ska vara ärlig.