2016-11-23, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Det enda du får stå för själv är popcorn. Dessa kan du köpa i kiosken i entrén i Tingsrätten.
Jag skulle ta med mig en stor fet hamburgare och sätta den framför deras trynen. Få dom att förstå vad dom missar i framtiden. Vilka hemska hyddor dessa människor består av och förvåningen är stor över hur det ens fick plats 4 i den bilen? AnneLie 22 år väntar tredje ungen med ett stolpskott i klanen. Det finns 2 tragiska saker i denna fars och det är att Madde fick sätta livet till och att dom inavlade fetknopparna skaffar barn.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-23 kl. 07:30.
Citera
2016-11-23, 07:39
Medlem
Jag har också suttit fastklistrat och läst sida upp och sida ner med material från polisen. Skulle inte förvåna mig ett dugg om någon gör en långfilm om detta. Svårt att veta dock om den skulle liknas vid en komedi eller en version som folk kan ta på allvar.

Efter att ha gått igenom en av dom t.ex noggrant så bestod livet av följande.

1. Sprit
2. Öl
3. Knark
4. Cigg
5. Snus
6. Knulla
7. Äta på McDonalds
8. Titta på porrfilmer vid uppvaknandet samt lite då och då under resten av dagen.
9. Spela på dom kända nätspelen vad dom nu hette efter att ha tömt Maddes konto.

I fängelset kanske det blir andra rutiner och en grad av mognad uppstår?
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-23 kl. 07:45.
Citera
2016-11-23, 07:50
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Delbom ser väl ut som vilken kvinna som helst egentligen på samtliga bilder, förutom just på bröllopsbilden. Kanske att hennes överarm på bilden där hon sitter iförd svart klänning påminner mer om an mansarm.
Nja.
Det som jag noterar hakpartiet, halsen och hennes kroppshållning.
Det gäller samtliga bilder.
Citera
2016-11-23, 08:12
Medlem
Godmorgon alla flaschare...
Förbereder med frukost, krimkvarten och diverse kommentarer på flasch.
Nu är det dax, att lyssna på PO Höfflinger vad han har varit med om, och vad han minns av det hela..
Planering, vilka som sagt och gjort vad, i detta mest konstiga mordfall Sverige upplevt på länge, eller någonsin...

Efter gårdagens förhör med Benita, som visserligen berättade om vad som hänt, och vem som gjorde vad vid själva dådet, men till den största del inte längre mindes något, har jag fått en låt, som bara går som en slinga i mitt huvud, då jag tänker på denna Benita Hokkanen...

Sjuk humor kallas detta för, kanske ett måste för att orka lyssna och ta in deras story...

(Mitt namn är Lena Philipsson)

Mitt namn är Benita och jag tänker inte va' tyst
Jag tänker inte bara sitta här och vänta på att bli kysst
Så vill du ha ett litet våp får du gå nån annanstans
Det låter uppenbart men alltid retar det nån
Den du talar med är inte nån vanlig Söderberg eller Eriksson
Mitt namn är Benita Hokkanen...
Lena och Benita skall ju inte kopplas ihop på något sätt...
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-23 kl. 08:17.
Citera
2016-11-23, 08:23
Medlem
Doctors avatar
DT direktsänder som vanligt utanför domstolen nu innan de startar för dagen. Sändningen börjar 08:30

http://www.dt.se/blaljus/brott/tv-mordet-i-langshyttan-direktsandning-infor-tredje-rattegangsdagen
Citera
2016-11-23, 08:24
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det där med att sopsäckarna skulle användas till att slänga skräp i lär falla som en ren lögn så fort rätten får se bilder från deras bostäder, likaså har dom inte precis varit omtänksamma ang nedskräpning när dom eldat kläder mm. Man blir snarare förvånad att dom vet att man ska slänga skräp i påsar, troligtvis har dom googlat det.
Citera
2016-11-23, 08:33
Medlem
Det har inte varit så mycket diskussioner i tråden om själva åtalet och tankar kring vem/vilka som eventuellt kan/kommer att dömas för mord. Jag misstänker starkt att man inte kommer att kunna döma alla för mordet, men däremot för medhjälp, skyddande, förberedelse.
Har lite svårt med alla dessa förkortningar på de MT i härvan. Tänker att TR kanske kan döma alla som var med i bilen för mord (i samförstånd) trots att det egentligen var de två i skuffen som ströp BO med flagglinan med lite hjälp av BH (rättade till flagglinan så att den hamnade runt halsen på BO).

BH och killarna i skuffen har i mina ögon varit drivande under själva mordet samt paketering och dumpning av kroppen. Dessa bör mao åka dit för mord. Chauffören har ju också haft en avgörande roll i och med att han kört bilen, vilket borde leda till medhjälp i alla fall, liksom för de övriga som befann sig i bilen under strypningen av BO.

Resten av gänget som kördes från grillplatsen i första vändan kan KANSKE bli dömda för skyddande.

Det blir även med stor sannolikhet överklaganden till HR, så visst är det långt kvar innan vi vet - tror dock att några av de 11 kan bli friade.

Glömde bort att flera är också misstänkta för grovt bedrägeri som de kan bli fällda för (om inte annat)
Senast redigerad av KSP 2016-11-23 kl. 08:36.
Citera
2016-11-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Som redan nämnt så känns Mats H som ser mest normal ut, mest efterbliven. Något är ju uppenbarligen fel när man i hans ålder hänger med dessa WT-idioter. Dock har väl hela gänget blandade åldrar, men han känns så missplacerad. Gillar han ens "gänget"? Han verkar inte fatta någonting.

Hoppas hela detta hjärndöda gäng får ordentliga straff. Ofattbart hur man kan ha så lågt IQ men ändå tro att man är kapabel att begå "det perfekta mordet". Det hänger väl kanske ihop men...

Tyckte också det där med sommarstugebranden lät suspekt.

Bara en tanke: Kanske Benita haft sex ("blivit utnyttjad") med Mats som minderårig, eftersom hon hade honom "i ett koppel" som de säger. Hon kanske hade något bevis för detta. Exempelvis film eller dylikt, och hotade med att anmäla om han inte gjorde som hon sa?
Citera
2016-11-23, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramspuss
Vem menar du när du skriver MD? Har rätt bra koll men dubbelkollade i galleriet och hittar inte de initialerna.

Menar Madde, hon bodde hos MB och hans fd flickvän 2015 men det var problem eftersom det inte var bra med någon som dricker boende hos sig när man vill ha hem sitt omhändertagna barn denna flickvän säger också att MB började låna pengar av Madde redan 2014.
Citera
2016-11-23, 09:16
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det har inte varit så mycket diskussioner i tråden om själva åtalet och tankar kring vem/vilka som eventuellt kan/kommer att dömas för mord. Jag misstänker starkt att man inte kommer att kunna döma alla för mordet, men däremot för medhjälp, skyddande, förberedelse.

Glömde bort att flera är också misstänkta för grovt bedrägeri som de kan bli fällda för (om inte annat)

Mycket medial uppmärksamhet brukar ju ligga de åtalade i fatet. Men min känsla är att mordet har skett i samförstånd av de flesta, då spelar det inte så "stor roll" vem som höll flagglinan, vem som plastade in eller dumpade. Alltså det behövs ingen fysisk kontakt. Alla i bilen ska ha minst medhjälp till mord, även chauffören som körde även om han inte "passar" in i gänget på något sätt. Han körde bilen, det har inte undgått honom att Madde stryps i baksätet, har han varit helt ovetande om planerna? Nja, don't think so.
Citera
2016-11-23, 09:41
Medlem
Doctors avatar
Ljudklipp med Peo:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846
Citera
2016-11-23, 09:44
Medlem
Doctors avatar
"46-åringen begär en kort paus för att prata med sin försvarsadvokat, Catharina Wikner. De går ut ur salen."

Det blev jobbigt för Peo nu. Ur hans synvinkel så vore det väl lika bra att sluta svara på frågor, åklagaren får ju bara honom att sätta sig hårdare intrasslad än vad han redan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in