2016-11-23, 02:52
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var har du kollat upp detta? Sekretessbrott från din sida?

Sekretesslagen:

Inte alls! Kolla i fupen, det har jag gjort.
Citera
2016-11-23, 02:55
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Är ifrån trakten och känner igen några av dessa invidiver. Detta är utvecklingsstörda/förståndshandikappade människor som borde blivit omyndigförklarade. JH har gått på särskola ända sen lekis. Förstår inte hur dessa kan fått vara fria i samhället som normala människor.
Citera
2016-11-23, 02:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Är ifrån trakten och känner igen några av dessa invidiver. Detta är utvecklingsstörda/förståndshandikappade människor som borde blivit omyndigförklarade. JH har gått på särskola ända sen lekis. Förstår inte hur dessa kan fått vara fria i samhället som normala människor.

Den uppfattningen har även jag fått som inte ens har träffat dem. Det är därför jag tycker fallet är lite mer komplext än vad det normalt skulle vara.
Citera
2016-11-23, 03:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban

Hmm... vissa av denna typ av klientel kanske skulle klara sig bättre med strikt katederundervisning?

www.expressen.se/ledare/vardbidraget-kan-bidra-till-adhd-okning/

Den typen är väl sällan farlig ändå, i normalfallet om man antar de har några lättare störningar. Men här har de dels samlatss i något slags kluster och verkat triggat varandras sämre sidor.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-23 kl. 03:15.
Citera
2016-11-23, 03:11
Bannlyst
2006 när man gick med här så var tråden Aktuella brott och kriminalfall roligast den man kollade in.

I dag så kollar man bara i fall någon dött i samma kommun eller i fall något är helt sjukt 476 inlägg
första gången jag kollar och det var som man trodde 11 gärningsmän hoppas dom fäller någon?

Är det ett gäng inavel eller vad är det för fel? Har faktiskt ALDRIG hört på maken tidigare.

Är det nåt med vattnet det bor inte så många i dalmaseland med det sker det ena konstiga mordet efter det andra?
Citera
2016-11-23, 04:15
Medlem
Kalroots avatar
är rättegången öppen för allmänheten? Har aldrig varit på någon förut. Kostar det pengar?
Citera
2016-11-23, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalroot
är rättegången öppen för allmänheten? Har aldrig varit på någon förut. Kostar det pengar?

Det kostar inget, och den är öppen för allmänheten. Dock verkar det - enligt vad jag läst hör - vara två salar, och de flesta som inte är personligen berörda (eller hör till media) får sitta i en andra sal med storbildsskärm.
Citera
2016-11-23, 04:48
Medlem
Citat:

Är öppen för alla. Är gratis, fast detta fall kan iofs kosta dig din tro på mänskligheten.

Edit: ibland kan vissa delar av rättegångar hållas bakom stängda dörrar.

2:a; kriminalen är också vaken, och alertare.
Senast redigerad av Rubar 2016-11-23 kl. 04:51.
Citera
2016-11-23, 05:01
Medlem
Kalroots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Det kostar inget, och den är öppen för allmänheten. Dock verkar det - enligt vad jag läst hör - vara två salar, och de flesta som inte är personligen berörda (eller hör till media) får sitta i en andra sal med storbildsskärm.

Tack! tänkte åka dit idag nämligen. Vilken jäkla soppa det här är! Har suttit sen 4 igår morse och läst förundersökningen noggrant! min hjärna är helt slutkörd!
Citera
2016-11-23, 06:24
Medlem
Kalroots avatar
tänkte på en sak. i Usa så väljer man ju vilken sida man ska sitta på i en rättsal. Hur är det med sånt i sverige? man vill ju inte backa upp dom misstänkta tänker jag?
Citera
2016-11-23, 07:13
Medlem
Citat:

Det enda du får stå för själv är popcorn. Dessa kan du köpa i kiosken i entrén i Tingsrätten.
Senast redigerad av Sommarmannen 2016-11-23 kl. 07:21. Anledning: Stavfel
Citera
2016-11-23, 07:20
Medlem
Citat:
tänkte på en sak. i Usa så väljer man ju vilken sida man ska sitta på i en rättsal. Hur är det med sånt i sverige? man vill ju inte backa upp dom misstänkta tänker jag?

Nej, här sitter man huller om buller, i salen bredvid finns två "dukar" som man kan sitta och titta på... en på var sida om salen..
I den stora salen där förhandlingar pågår sitter domarn/nämndemän rakt fram, åklagare och den advokat som är anlitad för dödsbots räkning på höger sida. på vänster sida sitter den som skall förhöras först närmast domaren, och en åtalad efter den, det är hästskoformat...
Sedan sitter de övriga 9 åtlade med ryggarna mot åhörarna... och dessa har då i sin tur, två väktare med sig, som sitter utefter väggarna, redo att hoppa upp och följa med på toa..
Halva salen upptas av alla dessa människor... sedan har 2 anhöriga per åtalad första ting, och media de som har förtur i förhandlingssalen...
Det är gratis..
Men ligger långt från kiosk, kafeteria affär etc.. så medtag gärna något att äta, tugga på, eller dricka...
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-23 kl. 07:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in