Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Nog kan man vara kritisk och rätteligen så. Men när kritik övergår i kverulans och tuggande om alternativ som inte existerar så blir det hela rätt märkligt.
Alternativ till SD idag finns inte, det kommer säkerligen när väl SD sitter i en regering och tvingas kompromissa, men nu är det tomt.
Men uppenbarligen så verkar den kritiken som framfördes så högljutt så sent som igår helt plötsligt lagt sig efter en positiv mätning.
Titta på hur trenderna sett ut, SD haft uppåt 14-15 mån med perioder tidigare där man inte rört sig ett smack i status.st´s sammanställningar, men sedan börjat marschera snabbt upp till en ny platå.
Några egentliga sakskäl/händelser har inte funnits som motiverat det snabbt ökande stödet efter ett långt idisslande, om vi bortser från hösten 2015.
Vi är inne i samma magiska period återigen.
Tidigare satt Rejdar och andra här och gapade och skrek, men senaste tiden har vissa påstådda Sverigevänner gapat och fått med sig andra.
Jag har sagt det förr och säger det igen, SD kommer att etablera sig på 25 % under 2017, om det syns i mätningarnas snitt är tveksamt, men SD´s nästa steg blir runt 30 % lagom till september 2018.
Det kommer visa sig på samma sätt som tidigare, SD kommer på några månader dra iväg som en raket och helt plötsligt ligga betydligt högre än förr.
Dagens utspel av AKB, ändrar inget, det spelar SD rakt i händerna, rasistkortet börjar vridas ur 7 klöverns händer, nästa fas i SD´s normalisering har inletts.
Förväxlar du mina inlägg med Rejdars?! Vilka alternativ som inte fungerar tycker du jag idisslar?
Jag har nyligen medgivit att jag kanske är en smula otålig som medborgaren/väljaren. Du menar att SDs fenomenala fingertopskänsla i att hantera media och göra sina utspel är orsaken till att de idag befinner sig på 20-25%, eller? Jag håller inte med riktigt. De skötte sig bra fram till vintern/våren 2015 när MK lismade för Expo och de fyra fockade SDU och mer specifikt Kasselstrand och Hahne. Min uppfattning är att det är verkligheten i vardagen som driver folk till det enda parti som uttryckligen inte vill ha mer invandring. Hade ND uppstått idag och inte på 90-talet hade de mycket sannolikt haft samma eller högre stöd som SD. Jag köper inte rakt av att SD idag är bättre än ND á la 90-talet eftersom demografin, brottsligheten, MSM och samhällsklimatet är helt olika.
Jag röstade på M ända till 2010 så jag kan inte kalla mig upplyst precis, men detta är väl ändå tämligen unikt. Ett parti skapas ur tomma intet och 9,5 månader senare sitter de i riksdagen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ny_demokrati
Citat:
Partiet bildades som ett skämt. 1990 fick skivproducenten Bert Karlsson frågan från damtidningen Hänt i Veckan om vilka personer han skulle sätta i en regering om han själv fick välja fritt. Som statsminister satte han greven Ian Wachtmeister, som han aldrig hade träffat, men som han kände till som deltagare i lobbygruppen Den Nya Välfärden.[7] Snart träffades paret och skrev därefter en debattartikel med titeln "Här är vårt partiprogram" i Dagens Nyheter den 25 november 1990. Den 4 februari 1991 bildades partiet vid ett möte i Skara.
1994 bodde jag inte ens i Sverige men inte förrän långt senare fattade jag hur illa det var ställt i Sverige och jag tror inte jag var unik. Jag plöjde DN, SvD, DI och följde slaviskt Aktuellt, Rapport osv så fort jag kom tillbaka. Det stora hotet var sosseriet, skattepolitiken och den våta filt som sossarna lagt över hela myndighetssverige. Invandringen var för mig då en marginell fråga. När Alliansen vann 2006 tyckte jag det blev lättare att andas, men det var ju ingen lycka som varade.
Jag vidhåller att jag tycker SD kunde kapitaliserat bättre på senaste årens utveckling än de gjort. Lyckan står den djärve bi! Allra mest i dessa tider.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Åker kådis och Mp ut så är ett SD på 32-33 % största block.
SD blir garanterat största parti i nästa val.
Även L får nog förbereda sig på att köpa flyttkartonger och beställa flyttstädning.