2016-11-22, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den gode Rejdar.

Enligt hans prognoser borde ju SD vara långt utanför riksdagen vid det här laget.

Hursomhelst tror jag att Vänsterpartie´och Centerns starka siffror kommer minska i valet då de kommer rösta MP/S samt M.

Jag hoppas ju innerligt att vattenmelonerna åker ur riksdagen men tror inte det. Däremot kan det nog vara kört för KD på riktigt nu.

ja just det han menade jag gick väl rykten om att hen var anställd av typ expo eller ngt för att skriva inlägg här.

KD e nog rökta att de som kristet parti verkat för en islamisering av sverige e ju näst intill absurt.

om sd kommer upp i över 35 % till 2018 kommer s och m bada vara under 20% kanske nära 15 %. kommer jimmie bli statsminister da? eller gar s och m ihop? kommer man kräva omval?? hur manga procent behöver sd för att ensamma kunna styra landet? om man ponerar att vissa mindre partier e under 4 % dessutom
2016-11-22, 20:56
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vänta nu!!! Sentio......är det inte DNs opinionsinstitut? Vad fan händer? Har DN också publicerat dessa siffror?

Nej, Sentio har Nyheter Idag som uppdragsgivare. DN har Ipsos.
2016-11-22, 21:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Nej, Sentio har Nyheter Idag som uppdragsgivare. DN har Ipsos.

Har Sentio samma trovärdighet när Nyheter Idag är uppdragsgivare som när andra är det?
2016-11-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har Sentio samma trovärdighet när Nyheter Idag är uppdragsgivare som när andra är det?
Man kan nog räkna med att Nyheter Idag inte har tvingat Sentio att byta metodik sedan de började finansiera institutet.
2016-11-22, 21:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test132
Man kan nog räkna med att Nyheter Idag inte har tvingat Sentio att byta metodik sedan de började finansiera institutet.

Vilken tidning hade Sentio förut som uppdragsgivare? Nuförtiden verkar det bara vara Nyheter Idag. Inte ens Avpixlat publicerar Nyheter Idag/Sentio, men dom gör det med alla andra opinionsundersökningar.
2016-11-22, 21:39
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Vilken tidning hade Sentio förut som uppdragsgivare?
Vill minnas att det var DN.
2016-11-22, 21:51
Medlem
Citat:
Vilken tidning hade Sentio förut som uppdragsgivare? Nuförtiden verkar det bara vara Nyheter Idag. Inte ens Avpixlat publicerar Nyheter Idag/Sentio, men dom gör det med alla andra opinionsundersökningar.

Avpixlat publicerar Sentio så det lär dyka upp där inom kort.
2016-11-22, 22:29
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Avpixlat publicerar Sentio så det lär dyka upp där inom kort.

Haha det är så pinsamt att det bara är alternativ media (hatsajter för att citera etablissemanget) som publicerar de korrekta opinionssiffrorna för SD. De stora medierna vill helt enkelt inte det. Bluff och båg rätt igenom. Allt är en sån otrolig fars och folket borde genomskåda det här snart
Senast redigerad av catforwardpower 2016-11-22 kl. 22:31.
2016-11-22, 22:34
Medlem
Sperssons avatar
.
Det är den så kallade TRUMP-effekten som nu får genomslag i opinionen för Sverigedemokraterna.

Vi ser liknande mönster över hela Europa.
2016-11-22, 22:41
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Nya tider härliga tider. Nu är siffrorna återställda att glädjas rejält åt. Visst kan Trump ge en viss effekt att folk mera vågar ta ställning för verklighetens politik = SD. Folk ser och hör att det inte är farligt att gilla SD längre.

Nu går ju till och med Batra ut och floslklar i AB och påstår att hon ändrat sig Skulle inte tro det va...tror mera på att hon ser op-siffror ge sig iväg åt fel håll för henne

Detta mina vänner bådar verkligen gott inför valet 2018 men vi har ju lite annat smågodis att smaka på fram till dess...Österike, Holland, Tyskland och inte minst när Le Pen vinner i det Franska riket

Ha det gott så ses vi i valstugorna 2018 när Jimmie skall bli statsminister

Din sista mening, ja det känns numera inom en klar rimlighet att Åkesson blir statsminister 2018. Känslan säger också att SD i själva verket inte har minskat någonting sista året utan att det mest är ett spel för galleriet med enorm korruption och maktfullkomlighet av en minoritet med stort inflytande som ligger bakom. SD växer och följer man sociala medier så ser man hur tongångarna går, jag har väldigt svårt å se hur f.a regeringen ska vända på sitt hopplösa läge fram till valet.
2016-11-22, 23:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du citerar mig och du undrar jag stilla om också syftar på mig?

Du förefaller vara oreserverat positiv till allt SD gör, vilket får mig att misstänka att du kanske har koppling till toppen. I annat fall är du lika hjärntvättad som de betongsossar som röstar på S trots att deras företrädare kör Bentley och bygger herrgårdar eller gammelmoderater som än idag röstar M trots att partiet inte längre är konservativt utan extremliberalt genom HBQT, nerlagt försvar, feminism, fri kravlös invandring, bidrag till icke medborgare, abdikerandet av statens våldsmonopol osv.

Befogad kritik mot de som ber om att få min röst måste man väl ändå tåla. Om alla väljare med jämna mellanrum omprövade huruvida det parti man lagt sin röst på senast stämmer överens med mina värderingar, åsikter och förväntningar skulle Sverige inte hamnat i det läge vi befinner oss i idag.

SD är hittills förhoppningsvis det minst dåliga partiet att rösta på. De är bitvis svajiga och de kunde hanterat åtskilliga frågor väsentligt bättre. De och definitivt JÅ har hamnat ofta på defensiven. Han har accepterat/tillåtit att PK enbart får skjuta straffsparkar och han ställer sig då ofta på hälarna i skottögonblicket. Han sa själv att sista månaderna till september 2014 var han utarbetad. Det är ingen skam, karln har varit under omänsklig press. Jag tyckte JÅ reaktion när knivhugget Skavlan utdelade i sitt eget program med samma namn gav en indikation att JÅ kanske inte var förberedd för come back.

Tycker du att det är knepigt att man kan tycka SD är det bästa eller minst dåliga alternativet av de åtta partier som står till buds och samtidigt vara kritisk till hur de bitvis och stundtals sköter sina uppdrag?
Nog kan man vara kritisk och rätteligen så. Men när kritik övergår i kverulans och tuggande om alternativ som inte existerar så blir det hela rätt märkligt.
Alternativ till SD idag finns inte, det kommer säkerligen när väl SD sitter i en regering och tvingas kompromissa, men nu är det tomt.

Men uppenbarligen så verkar den kritiken som framfördes så högljutt så sent som igår helt plötsligt lagt sig efter en positiv mätning.

Titta på hur trenderna sett ut, SD haft uppåt 14-15 mån med perioder tidigare där man inte rört sig ett smack i status.st´s sammanställningar, men sedan börjat marschera snabbt upp till en ny platå.
Några egentliga sakskäl/händelser har inte funnits som motiverat det snabbt ökande stödet efter ett långt idisslande, om vi bortser från hösten 2015.
Vi är inne i samma magiska period återigen.

Tidigare satt Rejdar och andra här och gapade och skrek, men senaste tiden har vissa påstådda Sverigevänner gapat och fått med sig andra.

Jag har sagt det förr och säger det igen, SD kommer att etablera sig på 25 % under 2017, om det syns i mätningarnas snitt är tveksamt, men SD´s nästa steg blir runt 30 % lagom till september 2018.
Det kommer visa sig på samma sätt som tidigare, SD kommer på några månader dra iväg som en raket och helt plötsligt ligga betydligt högre än förr.
Dagens utspel av AKB, ändrar inget, det spelar SD rakt i händerna, rasistkortet börjar vridas ur 7 klöverns händer, nästa fas i SD´s normalisering har inletts.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-11-22 kl. 23:40.
2016-11-22, 23:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det är den så kallade TRUMP-effekten som nu får genomslag i opinionen för Sverigedemokraterna.

Vi ser liknande mönster över hela Europa.
Nej, SD har byggt momentum sedan hösten 2015, SD fortsätter bygga momentum så länge som regeringen och låtsasoppositionen egentligen inte vidtar de nödvändiga åtgärderna för att stoppa Sveriges sammanbrott i ultrarapid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in