Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Fina emojis, skriv något givande istället

Det är svårt att skriva något givande när du har sådana enorma problem att ta in inläggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Jo du skrev att konventionella ubåtar i högsjö inte var något att ha och att Danmark därför inte behöver det...
Japp, och det hela baserades på vilka länder de i sådana fall skulle samverka med.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Du har blivit motbevisad av många här i tråden men fortsätter fäkta med armarna och försöka förminska andra som har rätt i sak men enligt dig fel i åsikt...
Jag erkänner gärna mina prekära misstag - mycket slarv här bakom tangentbordet faktiskt, men du klarar inte av att erkänna när du satt din sista vettiga potatis.
För att vara en grisig nasseofficer med ryskt pansarnamn är du ute på djupt vatten....

Jag är inte officer i Försvarsmakten.
Jag har blivit ifrågasatt av dig, och Sonnenwende. Två totalt faktaresistenta människor utan vidare koll på hur sjöstrid bedrivs.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Missade ju att avslöja ännu ett av dina halmgubbeargument.
Nu skall tydligen ubåtarna operera tillsammans med ytstridsfartyg med högre uthållighet också?
Självklart. Det är, främst, amerikanska och brittiska övervattensfartyg och ubåtar som man samverkar med i norra delen av Atlanten om man är en NATO-nation som opererar där.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Svenska ubåtar opererar självständigt och det gör de flesta andra som inte tillhör en stridsgrupp som t.ex de amerikanska hangarfartygsgrupperna som Gotland ju som sagt smiskade. När såg du senast en ubåt följa en svensk rbb ut på attackuppdrag i 40 knop?
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Att de amerikanska hangarfartygen skulle operera oavbrutet i 30+ kts är dessutom helt orealistiskt då inga av eskort eller stödfartygen klarar av den farten, speciellt inte om dom skall ha någon som helst uthållighet.
Du famlar i mörkret

När och var har jag påstått att amerikanska hangarfartygsstridsgrupper opererar oavbrutet i plus 30 knop?
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Edit: Du sa ju att dom norska ubåtarna lurpassade i fjordarna. Hur skall du ha det?
Ja, det är det jag påstått hela tiden, och det är det den norska marinen påstår också. Deras ubåtar är i allt annat än undantagsfall till för att användas i kustnära områden.