2016-11-22, 17:22
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Härligt att se att det rör sig uppåt för SD, synd bara att inte nyheteridags egen omröstning stämmer i opinionen det hade varit riktigt bra!

Instämmer!

Trots över 3000 röster och över 90% stöd för SD, brister nog slummässigheten och representativiteten av urvalet något - tyvärr...
2016-11-22, 17:26
Medlem
Glädjande och mina teser besannas. Men jag får justera det lite. Tidigare har jag hållit socialen för största parti men med avrundningar gör jag följande beräkningar, inte på magkänsla utan genom att hålla upp ett vått finger... ....och glöm inte att jag är seriös.

Tre stora partier: SD 22,5%----Socialbyrån 22,0%---Mods 21,5%....

Gläjdande, ingen Trumpeffekt utan en liten lätt bris då folk mer och mer förstår hur misskött migrationspolitiken var och fortfarande är, och hur kostsamma konsekvenserna blir. Hur osvenskt hela samhället blir. Som jag tidigare sagt, det glädjande blir reaktionerna på valnatten, tårar, tårar och åter tårar...

Som Agneta Fältskogh en gång sjöng: "Jag skulle äga miljoner om tårar var guld"
2016-11-22, 17:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Instämmer!

Trots över 3000 röster och över 90% stöd för SD, brister nog slummässigheten och representativiteten av urvalet något - tyvärr...
Däremot har varenda webbomröstning om artiklar där någon uttrycker sig om invandring, alltid minst 65-70 % övertag för den som är kritiska till invandring.
Oavsett om det är Expressen eller AB.
Totalt ovetenskapligt men ger en hint om att folk är trötta på invandringspolitiken.
2016-11-22, 18:11
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Däremot har varenda webbomröstning om artiklar där någon uttrycker sig om invandring, alltid minst 65-70 % övertag för den som är kritiska till invandring.
Oavsett om det är Expressen eller AB.
Totalt ovetenskapligt men ger en hint om att folk är trötta på invandringspolitiken.

Sannolikt helt korrekt, därför ökar även stödet för SD i mer eller mindre vetenskapliga OU!
2016-11-22, 18:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Sentio November

Moderaterna 20,5 (19,5)
“Liberalerna” 4,8 (5,9)
Centerpartiet 8,1 (8,7)
Kristdemokraterna 3,4 (4,1)

Socialdemokraterna 20,8 (23,5)
Vänsterpartiet 9,1 (9,7)
Miljöpartiet 3,0 (2,4)

Sverigedemokraterna 25,0 (21,7)

http://nyheteridag.se/nytt-bottenrekord-for-socialdemokraterna-sd-tokrusar-i-sentio/
Inte mig emot.
Då var det förmodligen bara brus i okt.
Sett över hela undersökningen tror jag vi ska dra av lite på V och C och lägga till det på S.
Men SD är helt klart största parti för 20e? gången.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-11-22 kl. 18:14.
2016-11-22, 18:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Sentio November

Moderaterna 20,5 (19,5)
“Liberalerna” 4,8 (5,9)
Centerpartiet 8,1 (8,7)

Vänsterpartiet 9,1 (9,7)
Miljöpartiet 3,0 (2,4)

http://nyheteridag.se/nytt-bottenrekord-for-socialdemokraterna-sd-tokrusar-i-sentio/

Extremt väntat, men alla dessa undersökningar är för små för att vara pålitliga. Att 700 personer svarat är alldeles för litet urval. Tveklöst ligger SD på minst 25%, men undersökningarna i sig säger inte så mycket. Det räcker med att en handfull personer svarar annorlunda för att ett parti skall sticka flera procentenheter.
2016-11-22, 18:45
Medlem
Citat:
Sentio November

Moderaterna 20,5 (19,5)
“Liberalerna” 4,8 (5,9)
Centerpartiet 8,1 (8,7)

Vänsterpartiet 9,1 (9,7)
Miljöpartiet 3,0 (2,4)

Trevliga siffror men det visar väl mer att det var ett tillfälligt "brus" förra månaden. En eventuell Trumpeffekt tror jag inte vi kommer få se ännu utan det brukar vara en viss fördröjning innan OI snappar upp stora händelser som kan påverka opinionen.
2016-11-22, 19:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men SD skulle rasa och lösas upp alldeles nyss pga dumma dumma Jimmie?
Hur skall ni ha det eg?
Samtidigt har M helt plötsligt lagt nytt avstånd mellan sig och S,hur en ny decemberöverenskommelse skall te sig blir allt mer svår att förstå.
Centern och KD lär få svårt att stödja M med ABK's avbön.

Kvar verkar hemska hemska Jimmie sitta i hörnet.

SD kommer normaliseras ytterligare av ABK's utspel.

Du citerar mig och du undrar jag stilla om också syftar på mig?

Du förefaller vara oreserverat positiv till allt SD gör, vilket får mig att misstänka att du kanske har koppling till toppen. I annat fall är du lika hjärntvättad som de betongsossar som röstar på S trots att deras företrädare kör Bentley och bygger herrgårdar eller gammelmoderater som än idag röstar M trots att partiet inte längre är konservativt utan extremliberalt genom HBQT, nerlagt försvar, feminism, fri kravlös invandring, bidrag till icke medborgare, abdikerandet av statens våldsmonopol osv.

Befogad kritik mot de som ber om att få min röst måste man väl ändå tåla. Om alla väljare med jämna mellanrum omprövade huruvida det parti man lagt sin röst på senast stämmer överens med mina värderingar, åsikter och förväntningar skulle Sverige inte hamnat i det läge vi befinner oss i idag.

SD är hittills förhoppningsvis det minst dåliga partiet att rösta på. De är bitvis svajiga och de kunde hanterat åtskilliga frågor väsentligt bättre. De och definitivt JÅ har hamnat ofta på defensiven. Han har accepterat/tillåtit att PK enbart får skjuta straffsparkar och han ställer sig då ofta på hälarna i skottögonblicket. Han sa själv att sista månaderna till september 2014 var han utarbetad. Det är ingen skam, karln har varit under omänsklig press. Jag tyckte JÅ reaktion när knivhugget Skavlan utdelade i sitt eget program med samma namn gav en indikation att JÅ kanske inte var förberedd för come back.

Tycker du att det är knepigt att man kan tycka SD är det bästa eller minst dåliga alternativet av de åtta partier som står till buds och samtidigt vara kritisk till hur de bitvis och stundtals sköter sina uppdrag?
2016-11-22, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Trevliga siffror men det visar väl mer att det var ett tillfälligt "brus" förra månaden. En eventuell Trumpeffekt tror jag inte vi kommer få se ännu utan det brukar vara en viss fördröjning innan OI snappar upp stora händelser som kan påverka opinionen.

Trump effekt kommer och da har SD 35 % plus

kommer nagon ihag namnet pa han som skrev att sd minskade hela tiden?? Vill gärna läsa hans gamla poster
Senast redigerad av HRStudent 2016-11-22 kl. 20:15.
2016-11-22, 20:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRStudent
Trump effekt kommer och da har SD 35 % plus

kommer nagon ihag namnet pa han som skrev att sd minskade hela tiden?? Vill gärna läsa hans gamla poster
Den gode Rejdar.

Enligt hans prognoser borde ju SD vara långt utanför riksdagen vid det här laget.

Hursomhelst tror jag att Vänsterpartie´och Centerns starka siffror kommer minska i valet då de kommer rösta MP/S samt M.

Jag hoppas ju innerligt att vattenmelonerna åker ur riksdagen men tror inte det. Däremot kan det nog vara kört för KD på riktigt nu.
2016-11-22, 20:46
Medlem
MonaSvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E

Nya tider härliga tider. Nu är siffrorna återställda att glädjas rejält åt. Visst kan Trump ge en viss effekt att folk mera vågar ta ställning för verklighetens politik = SD. Folk ser och hör att det inte är farligt att gilla SD längre.

Nu går ju till och med Batra ut och floslklar i AB och påstår att hon ändrat sig Skulle inte tro det va...tror mera på att hon ser op-siffror ge sig iväg åt fel håll för henne

Detta mina vänner bådar verkligen gott inför valet 2018 men vi har ju lite annat smågodis att smaka på fram till dess...Österike, Holland, Tyskland och inte minst när Le Pen vinner i det Franska riket

Ha det gott så ses vi i valstugorna 2018 när Jimmie skall bli statsminister
2016-11-22, 20:51
Medlem
Citat:
Sentio November

Moderaterna 20,5 (19,5)
“Liberalerna” 4,8 (5,9)
Centerpartiet 8,1 (8,7)

Vänsterpartiet 9,1 (9,7)
Miljöpartiet 3,0 (2,4)

Vänta nu!!! Sentio......är det inte DNs opinionsinstitut? Vad fan händer? Har DN också publicerat dessa siffror?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in