2016-11-22, 23:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon hade bytt kön så i lagens mening fullvärdig kvinna, sedan förminskar ni längden, hon var 175cm så inte så kortväxt, men ser tanig och smal ut. Total kontrast till tjejerna i gänget både vad gäller kläd-stil och utseende.
Hennes ex-man verkade mycket ledsen. En bra beskrivning av henne i programmet ikväll.
Nyanserad beskrivning av en annorlunda människa.
Enligt rättsläkarens protokoll var hon 165 cm, 65 kilo.
Citera
2016-11-22, 23:07
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett par hade väl jobb, men det finns den typen av folk som hamnat bredvid samhället och som pga av arv och uppväxt inte har någon större förmåga eller ens vilja att faktiskt leva ett ordnat liv.
Kaka söker maka och man blir som man umgås är två talesätt om stämmer väl in.

Hade 1-3 st i gänget bytts ut mot ett par normalbegåvade och lite viljestarka individer så hade varken mordet skett eller de övriga levt livet på det sätt de gjorde. Dvs boende, kläder, mathållning, attityder, droger mm.

Jag förstår vad du menar. Det är väl bara så att normalbegåvade människor hade stuckit direkt. Om vi kollar på dem, omhändertagna barn, kan inte sköta ekonomi/god man, missbruk, behöva stjäla en locktång istället för att köpa en osv, osv.. i all oändlighet. Den ende som jag på rak arm minns hade jobb var Daniel W. Sedan var kanske någon av dem ute i någon sysselsättning någon timme om dagen.
Nu minns jag inte vem av dem som kom upp i en inkomst i 100k-kronors klassen. Men det var tack vare en stabil inkomst från FK. Jo, det var nog Peo, han lånade ju också ut massa pengar till de andra och lånade sedan i sin tur av Madde. Han var den ekonomiskt starka i gruppen. Då fattar man hur illa det är.

De bodde lite hur som helst. Köpa kläder ansågs uppenbarligen vara en lyx som vi inte kan föreställa oss. Det var något av det första de gjorde när de fått tag i Maddes kort.
Lägger vi ihop allt detta så är frågan, är detta verkligen människor som ansågs klara sig utan hjälp från samhället. Då menar jag konkret praktisk hjälp. Som du själv skriver "kaka söker maka" absolut, en helt vanlig "Svensson" skulle inte platsa där av lätt insedda skäl.

Dessutom undrar jag fortfarande vad detta vårdbidrag är, haha!
Citera
2016-11-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja det håller jag med om- så hon har kämpat, och alla jobb och tycks haft och faktiskt inte ha varit bidragsberoende. Egna firmor både som man och kvinna.
Dock dålig kontakt med barnen, men kanske hade hon rättat till det om hon fått chans.

De flesta av barnen hade föräldrarnas relationer tagit slut redan när barnen var spädbarn, i vissa fall fanns det inte ens någon relation utan det hade bara råkat bli en graviditet efter något enstaka möte. Var var väl bara 2 av barben som haft någon relation alls med henne.
Citera
2016-11-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Enligt rättsläkarens protokoll var hon 165 cm, 65 kilo.
Eller hur? Dessutom en väldigt passande vikt och längd för en kvinna. Dom fetlagda mördarna såg mer ut som "karlarna" och det var nästan svårt att se skillnaden på vem som var vem. Gemensam nämnare var i alla fall att dom var fula som stryk allihop och såg mindre begåvade ut. Madde däremot var jättefin.
Citera
2016-11-22, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tyckte dom beskrev henne ganska bra. Det framgick ju att hon haft problem av olika slag och även med alkohol. Vad tycker du dom skulle skriva mer då?

Jämfört med trashankarna så verkade hon både intelligent och vacker.

Detta var ändå missbruksmiljö. Där brukar det sluta med dåligheter förr eller senare. Madde var den mest sympatiska och kloka av dem. På en rättvis planet hade någon av de andra varit den som blev tagen av daga (om någon nu måste bli det).
Citera
2016-11-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag förstår vad du menar. Det är väl bara så att normalbegåvade människor hade stuckit direkt. Om vi kollar på dem, omhändertagna barn, kan inte sköta ekonomi/god man, missbruk, behöva stjäla en locktång istället för att köpa en osv, osv.. i all oändlighet. Den ende som jag på rak arm minns hade jobb var Daniel W. Sedan var kanske någon av dem ute i någon sysselsättning någon timme om dagen.
Nu minns jag inte vem av dem som kom upp i en inkomst i 100k-kronors klassen. Men det var tack vare en stabil inkomst från FK. Jo, det var nog Peo, han lånade ju också ut massa pengar till de andra och lånade sedan i sin tur av Madde. Han var den ekonomiskt starka i gruppen. Då fattar man hur illa det är.

De bodde lite hur som helst. Köpa kläder ansågs uppenbarligen vara en lyx som vi inte kan föreställa oss. Det var något av det första de gjorde när de fått tag i Maddes kort.
Lägger vi ihop allt detta så är frågan, är detta verkligen människor som ansågs klara sig utan hjälp från samhället. Då menar jag konkret praktisk hjälp. Som du själv skriver "kaka söker maka" absolut, en helt vanlig "Svensson" skulle inte platsa där av lätt insedda skäl.

Dessutom undrar jag fortfarande vad detta vårdbidrag är, haha!

Någon hade sjukersättning, någon hade vårdbidrag tidigare, vårdbidrag är bidrag man kan ansöka om när man tar hand om sitt barn med funktionshinder.
Citera
2016-11-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De flesta av barnen hade föräldrarnas relationer tagit slut redan när barnen var spädbarn, i vissa fall fanns det inte ens någon relation utan det hade bara råkat bli en graviditet efter något enstaka möte. Var var väl bara 2 av barben som haft någon relation alls med henne.
Och dessa individer som sitter där nu, hur gick det med deras avkommor? Är det inte fosterhem och liknande? Kanske dom också ska strypas, knivhuggas och paketeras i en plastsäck? Du skriver så djävla dumt som om du tycker Madde gjorde skäl för att mördas?
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-22 kl. 23:18.
Citera
2016-11-22, 23:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Och dessa individer som sitter där nu, hur gick det med deras avkommor? Är det inte fosterhem och liknande? Kanske dom också ska strypas, knivhuggas och paketeras i en plastsäck? Du skriver så djävla dumt som om du tycker Madde gjorde skäl för att mördas?
Problemet är väl idag att samhället gör sitt yttersta för att även folk med begåvningshandikapp eller asociala beteenden i stort skall ha umgängesrätt med sina biologiska barn. Detta trots att barnen knappast mår bättre av att ha kontakt med den typen av helt olämpliga föräldrar och förebilder. I vissa fall utsätts barnen för något som snarast kan liknas vid psykisk tortyr p.g.a av ren vanskötsel, brist på stimulans mm.

Det bästa vore om barnen för alltid adopterades bort till normalbegåvade och skötsamma individer.
Citera
2016-11-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseKnopp
Står i FUP att hen är född som man, och har barn som man.

Edit: Det står i huvudprotokollet sid 383 i förhör med målsägande dvs dottern.
M.D har genomgått könsbyte. Hon var en trans-sexuell person. Opererad till kvinna.

Inte någon transa som en del skriver- en transa är någon som bara klär ut sig i kvinnokläder ibland, men som fortsätter att vara man.
OM offrets väg från Mats till Madeleine kan du läsa här i tråden. EN tidningsartikel som beskrev hennes liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Leif hävdade att samtliga av gärningsmännen är överbegåvade
Nä, han sa att dom verkligen inte var överbegåvade nån av dom!!
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Någon hade sjukersättning, någon hade vårdbidrag tidigare, vårdbidrag är bidrag man kan ansöka om när man tar hand om sitt barn med funktionshinder.

Ja, men vad det verkligen ett sådant vårdbidrag de hade för att ta hand om sitt barn med funktionshinder? Vem var det som fick behålla sitt eget barn? De kunde ju inte ta hand om sig själva, skulle någon av de anförtros att ta hand om ett barn med speciella behov?

Minns jag rätt läste jag att två stycken hade sådana vårdbidrag, det känns overkligt att det är som du skriver. Men jag påstår däremot inte att du har fel, för det vet jag inte. När jag får tid ska jag kolla vem som har/hade det..
Citera
2016-11-22, 23:23
Moderator
OYs avatar
Hur ser kopplingen mellan MH och BH ut egentligen, MH är vän med en drös Hokkar på Facebook, även någon som verkar vara ett barn, är MH vän till familjen H?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in