Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Ja, jag skrattade faktiskt när han sa det. När tråden skapades i somras tyckte jag att några här var lite mer frispråkiga.. T ex om det faktiskt gick att döma dem till fängelse? Är inte majoriteten i gruppen vad man kallar för lindrigt utvecklingsstörda, eller är det att gå för långt?
Varför ville man till varje pris ha med Daniel W i mordsammanhanget det förstår jag inte.. Läser man i fupen var han ganska ny i sammanhanget och det var först de två sista månaderna han hade börjat umgås med dem, och då främst JH.
Sedan skulle jag vara tacksam om någon förklarade vad det är för bidrag några får. Vårdbidrag, vad innebär det?
Det verkar finnas ganska många i gänget som har barn, är det någon av dem som har vårdnaden?
Lodisar, arbetslösa och kriminella tycker jag inte sätter fingret på det hela, de är marginaliserade på ett sätt jag aldrig tidigare har upplevt varken i verkligheten eller i fup-sammanhang. Alltså efter att ha dödat Madde så snor de hennes locktång och dammsugare... Fullständigt obegripligt för normala människor.
Ett par hade väl jobb, men det finns den typen av folk som hamnat bredvid samhället och som pga av arv och uppväxt inte har någon större förmåga eller ens vilja att faktiskt leva ett ordnat liv.
Kaka söker maka och man blir som man umgås är två talesätt om stämmer väl in.
Hade 1-3 st i gänget bytts ut mot ett par normalbegåvade och lite viljestarka individer så hade varken mordet skett eller de övriga levt livet på det sätt de gjorde. Dvs boende, kläder, mathållning, attityder, droger mm.