Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-22, 22:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Det här helt fantastiskt och precis så som jag förväntat mig att utvecklingen skulle ske sedan presidentvalet då Trump vann. Jag såg Trump som ytterst tveksam i många avseenden och med sina löften. Tex hans katastrofala inställning till klimatpolitiken. Nu har han alltså ändrat sig även på den här punkten. Trump har alltså noll politisk erfarenhet och han har avgett diverse banala vallöften hit och dit. Vad som är det fina med detta är att Trump är FORMBAR. Han måste lära sig att navigera i ett politiskt landskap, där makt inte riktigt tar sig i samma uttryck som han kanske är van vid sedan innan. Det här är låter skrämmande, men det är i mina ögon bara bra! För vad detta innebär att USA får en ny frisk vind till president som utmanar tidigare rådande härskande vänsterkluster och dessutom finner sig till sans och lär sig lite sunt förnuft på samma gång. Trump kan alltså bli en utom ordentligt bra president för både USA och omvärlden, något som Clinton med all säkerhet inte skulle kommit med. Clinton hade inte varit bättre då hon inte varit ens en procent formbar och flexibel till skillnad från Trump. Därför ansåg jag från början och ännu nu idag att Trump var den bättre kandidaten att bli president i USA.

Trump gjorde som han själv skriver att man ska göra i The Art of the Deal: gick ut väldigt hårt i en massa frågor, och anpassar sig nu till vad som är realistiskt.

Scott Adams på dilbert.com fick helt rätt, inte bara i att Trump skulle vinna valet, som Adams var nästan ensam om att förutspå, utan även i hur Trump skulle agera efter valet.
2016-11-22, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Man blir ju så förbannad. Han har grundlurat folk på en helt ny nivå.

Medans han omringar sig själv med judebankirer och neocons.

Vilket jävla skämt allt är alltså.

Putin is the last man standing nu, den enda människan som verkligen har sparkat ut Rothchilds och NWO ur sitt land.
Nja, var nog egentligen ytterst få som verkligen trodde på att han skulle genomföra sina mer extrema vallöften.

Samma sorts idioter som fortfarande tror att Putin representerar någon annan än sig själv.
2016-11-22, 22:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Lol! "jävligt svår" att blåsa bondläppar. Det räcker ju med att ha hört ett kampanjtal ifrån Trump, för att förstå det. Typ " Tro mig, Det kommer att komma 120 miljoner flyktingar i veckan, tänk er det!"
2016-11-22, 22:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Helt sjukt vad börserna tokrusar nu när man vet att Trump ska bli president. Dow Jones All Time high:

http://www.foxbusiness.com/markets/2016/11/22/trump-momentum-powers-wall-street-to-fresh-records-dow-trades-above-19k.html

Citat:
Trump Momentum Powers Wall Street to Fresh Records, Dow Trades Above 19K

Wall Street has cheered the prospects of a round of infrastructure spending, renegotiated global trade deals, and a drawdown in regulation.

Det är helt sjukt vad börsen ser att en Trump-regering kommer vara bra för ekonomin. Nysatsningar i infrastruktur, avregleringar, omförhandlingar av galna handelsavtal. Bara att lyfta på hatten för hur bra Wall Street kan förutspå sådant här!
2016-11-22, 22:25
Medlem
Hegernatarens avatar
Kallas realpolitik, bara idioter som blir förvånade och direkt tappar tilltron.
2016-11-22, 22:27
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt sjukt vad börserna tokrusar nu när man vet att Trump ska bli president. Dow Jones All Time high:

http://www.foxbusiness.com/markets/2016/11/22/trump-momentum-powers-wall-street-to-fresh-records-dow-trades-above-19k.html

Citat:
Trump Momentum Powers Wall Street to Fresh Records, Dow Trades Above 19K

Wall Street has cheered the prospects of a round of infrastructure spending, renegotiated global trade deals, and a drawdown in regulation.

Det är helt sjukt vad börsen ser att en Trump-regering kommer vara bra för ekonomin. Nysatsningar i infrastruktur, avregleringar, omförhandlingar av galna handelsavtal. Bara att lyfta på hatten för hur bra Wall Street kan förutspå sådant här!

Globalisterna och bankerna är inte riktigt lika glada dock.

Vanliga investerare går det fint för nu dock
2016-11-22, 22:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trump gjorde som han själv skriver att man ska göra i The Art of the Deal: gick ut väldigt hårt i en massa frågor, och anpassar sig nu till vad som är realistiskt.

Scott Adams på dilbert.com fick helt rätt, inte bara i att Trump skulle vinna valet, som Adams var nästan ensam om att förutspå, utan även i hur Trump skulle agera efter valet.
Nu och fram till han tillträder, är målet att vinna över så många som möjligt av Hillaryröstarna och, framför allt, hemmasittarna. Det går utmärkt. Redan nu, bara han säger att han har ett "öppet sinne" kring klimatavtalet, har han NYT ätandes ur hans hand. Tvivlare känner sig lite nöjda. Egentligen säger han ingenting om någonting - läs hans svar.

"Största respekt för NYT"... Och de tror på honom för de får känna sig speciella.

Hans uttalanden om alt-right är ju komiska, med tanke på valet av Bannon. Dessutom - vad är alt-right, egentligen? Att han tar avstånd från ett nazimöte är ju knappast förvånande.

Han är en mästare.
2016-11-22, 22:30
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Väldigt smart spelat och jag är som sagt beredd att ge Mr Trump en ärlig chans de kommande 4 åren. Han blir en slags kompromiss mellan Clinton och radikal motsatt förändring. En rätt så sund framtid, kan jag tycka.
2016-11-22, 22:31
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Drain the Swamp kommer fortsätta, lobbyister kickas ut, presidenten, utan av åklagare och så vidare.

Oh the contrary!

Michael Korbey
Citat:
The man put in charge of staffing for the Social Security Administration, Michael Korbey, is a former lobbyist who led President George W. Bush's effort to privatize America's retirement system. Trump campaigned on keeping Social Security within the federal government.

David Malpass
Citat:
ho is overseeing the Treasury Department transition, was Bear Stearns' chief economist in the years before the firm's 2008 collapse. A few months before the recession began, Malpass wrote a Wall Street Journal op-ed titled "Don't Panic About the Credit Market

Cindy Hayden
Citat:
a former congressional staffer who is now the top lobbyist for Altria, the parent company of cigarette-maker Philip Morris, is overseeing the transition for the Homeland Security Department

Steven Hart
Citat:
Lobbyist Steven Hart, who focuses on tax and employee benefits, is leading the transition team for the Labor Department.

Jag tror att du förstår poängen så jag behöver inte fortsätta. Om du tror att Trump kommer att kicka ut lobbyister så har du fel för han anställer dem i sin transition administration istället
Citat:
Donald Trump elicited wild cheers on the campaign trail by pledging to "drain the swamp" in Washington, but the president-elect's transition team is populated largely with creatures of the capital, including former federal bureaucrats, think-tank academics, corporate lawyers and special-interest lobbyists.

Slagordet "drain the swamp" har gått över till "Fill the swamp"
http://abcnews.go.com/Politics/wireStory/trump-transition-packed-washington-insiders-lobbyists-43486143

Ledsen om jag förstör din världsbild men Trumpen har blåst dig.
2016-11-22, 22:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Oh the contrary!

Michael Korbey

David Malpass

Cindy Hayden

Steven Hart

Jag tror att du förstår poängen så jag behöver inte fortsätta. Om du tror att Trump kommer att kicka ut lobbyister så har du fel för han anställer dem i sin transition administration istället

Slagordet "drain the swamp" har gått över till "Fill the swamp"
http://abcnews.go.com/Politics/wireStory/trump-transition-packed-washington-insiders-lobbyists-43486143

Ledsen om jag förstör din världsbild men Trumpen har blåst dig.

Det avgörande blir hur han agerar i utrikespolitiken, och där står han tydligen fast vid det han sagt i valrörelsen.
2016-11-22, 22:37
Bannlyst
Men vad tror ni.

Han hetsar mot Iran som en dåre..

Sist jag kollade var det Amerika som skapade Al qaeda och ISIS och Iran är dom som försöker utrota dessa.

Men det vågar man ju inte ta upp.

Mitt Romney som secretary of state, det är ju som grädden på tårtan när man pratar om Drain The Swamp.

Romney är ju en outsider. /s
2016-11-22, 22:41
Medlem
Citat:
Men vad tror ni.

Han hetsar mot Iran som en dåre..

Skrev du detta vänd mot Mecka? Om inte så radera och gör om.

Citat:
Sist jag kollade var det Amerika som skapade Al qaeda och ISIS och Iran är dom som försöker utrota dessa.

Men det vågar man ju inte ta upp.

Inte? Du gör ju det. Varför skulle Trump ta upp det om det ens vore sant? Det finns inget skäl.

Citat:
Mitt Romney som secretary of state, det är ju som grädden på tårtan när man pratar om Drain The Swamp.

Du vet inte vad Drain the Swamp betyder. Låt mig hjälpa dig... hur kommer det sig att Trump förlorade Virginia trots att han ledde mer några procent när väldigt många röster var räknade? Fundera på det ett tag du.

Romney bor inte i Washington. Romney som SoS ser jag inga större problem med. Hade föredragit Bolton.

Lite kort nu: En viktig skillnad mellan dig och Trump är att han ska bli president, du däremot får psykbryt på nätet varannan timme. Vem har man mer tilltro till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in