Citat:
Det här helt fantastiskt och precis så som jag förväntat mig att utvecklingen skulle ske sedan presidentvalet då Trump vann. Jag såg Trump som ytterst tveksam i många avseenden och med sina löften. Tex hans katastrofala inställning till klimatpolitiken. Nu har han alltså ändrat sig även på den här punkten. Trump har alltså noll politisk erfarenhet och han har avgett diverse banala vallöften hit och dit. Vad som är det fina med detta är att Trump är FORMBAR. Han måste lära sig att navigera i ett politiskt landskap, där makt inte riktigt tar sig i samma uttryck som han kanske är van vid sedan innan. Det här är låter skrämmande, men det är i mina ögon bara bra! För vad detta innebär att USA får en ny frisk vind till president som utmanar tidigare rådande härskande vänsterkluster och dessutom finner sig till sans och lär sig lite sunt förnuft på samma gång. Trump kan alltså bli en utom ordentligt bra president för både USA och omvärlden, något som Clinton med all säkerhet inte skulle kommit med. Clinton hade inte varit bättre då hon inte varit ens en procent formbar och flexibel till skillnad från Trump. Därför ansåg jag från början och ännu nu idag att Trump var den bättre kandidaten att bli president i USA.
Trump gjorde som han själv skriver att man ska göra i The Art of the Deal: gick ut väldigt hårt i en massa frågor, och anpassar sig nu till vad som är realistiskt.
Scott Adams på dilbert.com fick helt rätt, inte bara i att Trump skulle vinna valet, som Adams var nästan ensam om att förutspå, utan även i hur Trump skulle agera efter valet.