Nu blev jag glad! Trump vänder om nu klimatfrågorna.
Han tar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal.
Från att tidigare ha varit antivetenskaplig och förnekat människans påverkan på klimatet så verkar han nu kunna acceptera delar av verkligheten. Kommer han snart att komma ut med att han trots allt tror på evolutionsteorin? Vi får se. Vi kanske inte ska hoppas för mycket?
Citat:
Enligt reportern Mike Grynbaum fick Trump en fråga om ifall han tror att mänskligt agerande har någon koppling till klimatförändringar:
– Jag tror det kan finnas en viss koppling, ska han ha svarat.
Den tillträdande presidenten öppnade dessutom för att behålla de klimatavtal han under valkampanjen lovat att riva upp.
http://www.svd.se/trump-vander-i-klimatfragan-viss-koppling/om/usas-nye-president
Det tråkiga är bara att där dök mina nya investeringar i olja och gas. Men det är värt det.
Kanske är han inte antivetenskaplig, utan bara extremt, extremt korkad/oblidad och nu fått saker och ting förklarade för sig? Eller var allt bara ett spel för att locka till sig hans primära målgrupp, de totalt urblåsta idioterna?
Min respekt för honom är i alla fall nu något högre. Forfarande låg, men den är högre. Om han erkänner att evolutionen är på riktigt så kommer min respekt för hans intellekt
nästan att uppgå till en normalbegåvad individs.
Vad säger ni Trumpsupportar som i tråden har förnekat mänsklighetens påverkan på klimatet efter att Den Stora Ledaren förnekat det? Nu när Den Stora Ledaren tror på accepterar dessa delar av verkligheten så kanske ni också gör det?
Jag tittar på dig,
Commufi!