Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-22, 19:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Ni som uppenbarligen gillar Trump. Vad tycker ni egentligen om att det inte ens tar två veckor innan han visat samma korruption som han beskyllt andra politiker för? Redan nu har #DrainTheSwamp blivit #FillTheSwamp. (FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Vad snackar du för goja? Han vill stoppa en stor, ful och onödig vindkraftpark. Vari ligger korruptionen?

Förstår faktiskt inte alls vad du gnäller om. Har du ens läst länkarna i inlägget?
2016-11-22, 19:50
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Dow Jones crosses 19,000 points for the first time ever

Trodde världen skulle brinna efter att Trump blev president.
Jämför det med ett par år tillbaka så ser du att det inte är så imponerande.

Börsen har nästan alltid varit "högre än någonsin". I nuläget så ligger det fortfarande under den normala utvecklingen. Men det är nästan normalt. Bara strax under.

Själv så har jag investerat en del. Jag kommer att börja sälja mina halva hans period är över då han föresprpkar en kortsiktig politik. Tror han kommer kasta in all ved i elden på en gång.

Jag förutspår att det kommer att bli en snabb uppgång när hans förslag börjar presenteras. Det blir en hype (jag är ändå förvånad att hypen är så låg som den är i nuläget), och sedan börjar folk klaga på såna saker som att deras dricksvatten inte längre går att dricka på grund av omfattande fracking och andra problem av de minskade regulationerna. Och när andra länder börjar stämma amerikanska företag. Då är det nog dags att sälja. Jag gissar på efter 2 år i bästa fall
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-22 kl. 20:03.
2016-11-22, 19:54
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Ni som uppenbarligen gillar Trump. Vad tycker ni egentligen om att det inte ens tar två veckor innan han visat samma korruption som han beskyllt andra politiker för? Redan nu har #DrainTheSwamp blivit #FillTheSwamp. (FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Därför att det inte spelar nån roll vilken nickedocka det är! Ska det va så svårt att ta in?

https://www.youtube.com/watch?v=HeMGqTwWA6U

Tror ni Trump är speciell,vänta bara.
2016-11-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
"Nu har Trump fått Farage att gå med på att hjälpa Trump med en privat twist i Skottland" - gör Farage detta? Nej, uppenbarligen inte. Farage är inte någon favorit i Skottland. Och hur skulle kan kunna göra det om han var Storbritanniens ambassadör i USA vilket trump föreslog? Det hela faller på sin orimlighet.

Vad gäller Argentina så måste man förstå sig på politik. Varför har Trumps bygge stoppats? Av politiska skäl. De som agerar "korrupt" där är Argentina. Och alla vet att Argentina är ett korrupt land. Till och med liberalerna i den här tråden.

Har du fler funderingar om saker och ting så kan du ta dem med mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad snackar du för goja? Han vill stoppa en stor, ful och onödig vindkraftpark. Vari ligger korruptionen?

Förstår faktiskt inte alls vad du gnäller om. Har du ens läst länkarna i inlägget?
Om ni inte förstår hur hans beteende kring Farage och Argentina är korrupt så är det ingen idé att diskutera med er. Jag säger det igen: han utnyttjar sin politiska makt för att skaffa privata fördelar. SOLKLAR korruption. Exakt detta står i mina länkar.

Han fortsätter för övrigt sitt segertåg. I detta nu öppnar han för att klimatförändringar troligtvis ändå orsakas av människan och att han överväger att stanna i klimatavtalet. Med de orden så har han grävt sig en grop han inte kan klättra ur:
-Om han nu ändå drar sig ur klimatavtalet och satsar på kolindustrin så kommer han få skit för att han medvetet sabbar jorden. Medan han officiellt inte trodde på klimatförändringar så kunde han skylla på det, det kan han inte från och med nu.
-Om han stannar i klimatavtalet och inte satsar på kolgruvorna så bryter han ytterligare ett i raden av många vallöften. (Edit: det har gått två veckor sen valet, han är inte president än på 2 månader, och han har redan brutit många vallöften. Imponerande!)

http://omni.se/trump-viss-koppling-mellan-oss-och-klimatet/a/v2lww

Mr. Trump kommer bli ihågkommen som årtusendets största pajas och oskickligaste ledare.

Nog med FB för ikväll, förvänta er inga fler svar.
Senast redigerad av zorigo 2016-11-22 kl. 19:59.
2016-11-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jämför det med ett par år tillbaka så ser du att det inte är så imponerande.

Börsen har nästan alltid varit "högre än någonsin". I nuläget så ligger det fortfarande under den normala utvecklingen. Men det är nästan normalt. Bara strax under.

Själv så har jag investerat en del. Jag kommer att börja sälja mina halva hans period är över då han föresprpkar en kortsiktig politik. Tror han kommer kasta in all ved i elden på en gång.

Jag förutspår att det kommer att bli en snabb uppgång när hans förslag börjar presenteras. Det blir en hype (jag är ändå förvånad att hypen är så låg som den är i nuläget), och sedan börjar folk klaga på såna saker som att deras dricksvatten inte längre går att dricka på grund av omfattande fracking och andra problem av de minskade regulationerna. Och när andra länder börjar stämma amerikanska företag. Då är det nog dags att sälja. Jag gissar på efter 2 år

Är ju två saker man ska vänta med att se:

1) Hur regerar Trump på sin första kris attack på USA osv.

2) Hur ska Trump betala allt med, vågar han utmana Asien när det kommer till tillverkning.
2016-11-22, 20:06
Medlem
Citat:
1) Hur regerar Trump på sin första kris attack på USA osv.

Vad pratar vi om här? Har Obama haft någon sådan kris?

Citat:
2) Hur ska Trump betala allt med, vågar han utmana Asien när det kommer till tillverkning.

Med tanke på att USA sitter på alla korten i leken så kan han göra i princip vad han vill gällande Asien. Precis som med Europa och Mellanöstern. "Betala för..." nej, nej, nej. Det finns biljonbesparingar att göra.
2016-11-22, 20:10
Medlem
Citat:

Med tanke på att USA sitter på alla korten i leken så kan han göra i princip vad han vill gällande Asien. Precis som med Europa och Mellanöstern. "Betala för..." nej, nej, nej. Det finns biljonbesparingar att göra.

Allt kan hända Bush fick ju en fin present efter bara några månader som förstörde all hans politik.

Asien kommer inte ge sig utan en fight, allt handlar om vem som tar över Europa handel mellan USA och Kina.
2016-11-22, 20:27
Medlem
Citat:
Allt kan hända Bush fick ju en fin present efter bara några månader som förstörde all hans politik.

Allt kan hända. Och inget kan hända. Till skillnad från Bush är Trump seriös med att förhindra terrorism. Som du själv skriver så hade Obama ingen liknande kris så att prata om "första attack" på USA duger helt enkelt inte.

Citat:
Asien kommer inte ge sig utan en fight, allt handlar om vem som tar över Europa handel mellan USA och Kina.

Har jag straight flush så förlorar du om du sitter med tvåpar. Det spelar ingen roll hur mycket du "fightas".
2016-11-22, 20:33
Medlem
Mia-Rovys avatar
Nu blev jag glad! Trump vänder om nu klimatfrågorna.

Han tar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal.

Från att tidigare ha varit antivetenskaplig och förnekat människans påverkan på klimatet så verkar han nu kunna acceptera delar av verkligheten. Kommer han snart att komma ut med att han trots allt tror på evolutionsteorin? Vi får se. Vi kanske inte ska hoppas för mycket?

Citat:
Enligt reportern Mike Grynbaum fick Trump en fråga om ifall han tror att mänskligt agerande har någon koppling till klimatförändringar:

– Jag tror det kan finnas en viss koppling, ska han ha svarat.

Den tillträdande presidenten öppnade dessutom för att behålla de klimatavtal han under valkampanjen lovat att riva upp.
http://www.svd.se/trump-vander-i-klimatfragan-viss-koppling/om/usas-nye-president

Det tråkiga är bara att där dök mina nya investeringar i olja och gas. Men det är värt det.

Kanske är han inte antivetenskaplig, utan bara extremt, extremt korkad/oblidad och nu fått saker och ting förklarade för sig? Eller var allt bara ett spel för att locka till sig hans primära målgrupp, de totalt urblåsta idioterna?

Min respekt för honom är i alla fall nu något högre. Forfarande låg, men den är högre. Om han erkänner att evolutionen är på riktigt så kommer min respekt för hans intellekt nästan att uppgå till en normalbegåvad individs.

Vad säger ni Trumpsupportar som i tråden har förnekat mänsklighetens påverkan på klimatet efter att Den Stora Ledaren förnekat det? Nu när Den Stora Ledaren tror på accepterar dessa delar av verkligheten så kanske ni också gör det?

Jag tittar på dig, Commufi!
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-22 kl. 20:46.
2016-11-22, 20:36
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Ehm, nope. USA sitter inte på alla korten och kan göra vad de vill i Asien för du glömmer att Kina äger 21% av USA over-seas skulder, (11.701195 biljoner SEK )
Citat:
China, which owned an estimated $1.268 biljoner in U.S. Treasuries, is the number-one investor among foreign governments, according to the June 2014 figures released by the U.S. Treasury. This amounts to over 21% of the U.S. debt held overseas and about 7.2% of the United States’ total debt load.
Om Trumpen börjar jävlas med kineserna så kommer de att påminna denne vem som äger vems skulder.

Edit: det ska givetvis vara biljoner inte trilioner..
Senast redigerad av squeaky 2016-11-22 kl. 20:54.
2016-11-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Ehm, nope. USA sitter inte på alla korten och kan göra vad de vill i Asien för du glömmer att Kina äger 21% av USA over-seas skulder, (11.701195 trillioner SEK )

Kina sitter alltså på pottan vad gäller det.

Menar du inte biljoner förresten?

Citat:
Om Trumpen börjar jävlas med kineserna så kommer de att påminna denne vem som äger vems skulder.

Och vad ska de göra? Ingenting. Vad kan de göra? Ingenting. De får sitta och hoppas på det bästa. Till att börja med kan de plocka bort fetknoppen Kim i Korea.
2016-11-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ehm, nope. USA sitter inte på alla korten och kan göra vad de vill i Asien för du glömmer att Kina äger 21% av USA over-seas skulder, (11.701195 trillioner SEK )

USA kan börja tillverka sakerna själva. Inget Kina skapat själva utan rika Amerikaner som fixat det på bekostnad av landet för att fylla sina egna fickor.

Börjar USA tillverka saker själva och Kina går ner på 2-3% tillväxt så kommer det bli kris med att föda 1.3 miljarder människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in