2016-11-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har fått intrycket att BH var dirigenten, själva navet i gänget och den som samordnade allting före, under och efter mordet, fler som har samma uppfattning?

Jag uppfattar Benita som den socialt sammanhållande kraften i gruppen, ständigt kommunicerande. Förvisso manipulativ men vanligt hos missbrukare. Ser inte att hon drivit dem till mord. Tror nog vi ska söka den drivande bland de som deltog i förberedelserna.
Citera
2016-11-22, 14:36
Medlem
Dom är ju tydligen 81 support. Vad är det för drägg Nik*as Gustaf*son hänger med?
Skämmigt!
En gång i tiden var det kvalité inte kvantitet som gällde i Hells Angels.
Citera
2016-11-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superman81
Dom är ju tydligen 81 support. Vad är det för drägg Nik*as Gustaf*son hänger med?
Skämmigt!
En gång i tiden var det kvalité inte kvantitet som gällde i Hells Angels.

Gäller att vårda sina kunder.
Citera
2016-11-22, 14:38
Medlem
PeterNosters avatar
Från SR live:

Citat:
- Har du och de andra pratat om vad ni ska säga om mordet? frågar åklagaren?
- Nej, säger 20-åringen.

Men står det inte i FUP att de har diskuterat det? Borde inte åklagaren påpeka det?

Benita verka benhård. Inget psykbryt ens.
Senast redigerad av PeterNoster 2016-11-22 kl. 14:43.
Citera
2016-11-22, 14:45
Medlem
Doctors avatar
"Den 21-årige mordmisstänkte mannens advokat ställer frågor till den 20-åriga kvinnan. Hon bekräftar att 21-åringen ofta sitter i bagageutrymmet när de åker tillsammans i bilen."

Jag antar att han senare ska hävda att DW inte åkte i skuffen just för att kunna strypa Madeleine, det hände regelbundet. Alltså så var det inte planerat.
Citera
2016-11-22, 14:46
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Från SR live:

Men står det inte i FUP att de har diskuterat det? Borde inte åklagaren påpeka det?

Benita verka benhård. Inget psykbryt ens.

Enligt DT så började hon grina idag.

Edit

"När hon tittade upp för att svara på frågan stod det klart att 20-åringen grät.

Hon berättade att snaran som två män ska ha lagt om offrets hals och att hon rättade till den.

– Jag hade panik. Jag fattade inte vad som hände, sa 20-åringen mellan snyftningarna. "
Citera
2016-11-22, 14:57
Medlem
BH verkar skydda MH. Han var hennes chaufför, säger hon, men hon vet inte hur hon ska placera honom i sällskapet. Han brukar inte delta i samtal och det verkar inte som att han brukade lyssna.
Citera
2016-11-22, 15:10
Medlem
Märkligt.

"Jennie-Lie Kjörnsberg, reporter:
- Är det ingen av er som pratat om att lösa problemet på annat sätt än att beröva en person livet för skulder? frågar advokat Jannica Jansdotter.
- Nej, inte vad jag kan minnas, svarar den 20-åriga kvinnan.
"

Det hela har hittills mest handlat om att skulderna var motivet snarare än möjligheten att komma över mer pengar. Hmm, undrar jag...
Citera
2016-11-22, 15:13
Medlem
Grandiosos avatar
Är det ingen av er som pratat om att lösa problemet på annat sätt än att beröva en person livet för skulder? frågar advokat Jannica Jansdotter.

Nej, varför försöka lösa det hela på annat vis än genom ett litet mord?
Det kunde ju vara kul att pröva på någon gång och nu har man sannerligen fått pröva
på det också.

Men på direkt fråga svarar den misstänkta kvinnan att hon hade en Hells Angels-bild på sin Facebooksida. Skälet till det var att hon känner personer som är med, svarar 20-åringen.

Så det var hon som hade kontakter i de där kretsarna? Inte mordoffret?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-22 kl. 15:22.
Citera
2016-11-22, 15:18
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
BH verkar skydda MH. Han var hennes chaufför, säger hon, men hon vet inte hur hon ska placera honom i sällskapet. Han brukar inte delta i samtal och det verkar inte som att han brukade lyssna.

Ja. Så kan man resonera. Men samtidigt säger MB samma sak. Att han är en sån som sitter tyst och inte säger någonting. Jag tvivlar inte på att det är så. Frågan är om han ska straffas lika hårt som sina målskamrater.

Jag tror inte Benita skyddar någon annan än sig själv. Det tog en timme utan någon direkt press för att hon skulle säga vad hon och alla hennes vänner, som hon kallar för saker som älsklingar och syskon, har gjort. Hon levde i en fantasivärld där hon trodde att hon skulle komma undan med det här men när hon blev tagen kom hon ner på jorden igen. Då handlar det istället om att förminska sin roll i det hela.

BH är verkligen en fruktansvärd person på alla sätt och vis. Både som människa samt som vän.
Citera
2016-11-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Märkligt.

"Jennie-Lie Kjörnsberg, reporter:
- Är det ingen av er som pratat om att lösa problemet på annat sätt än att beröva en person livet för skulder? frågar advokat Jannica Jansdotter.
"

Det hela har hittills mest handlat om att skulderna var motivet snarare än möjligheten att komma över mer pengar. Hmm, undrar jag...

De hade nog tänkt att tömma sparkontot på alla pengar, de försökte ju föra över pengar till de konton som korten var kopplade till. Det var en massa aktivitet på Maddes dator efter att hon var död så det är troligt att de försökte hitta uppgifter så att de kunde komma åt sparkontot där det fanns över
200 000 kr.
Citera
2016-11-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja. Så kan man resonera. Men samtidigt säger MB samma sak. Att han är en sån som sitter tyst och inte säger någonting. Jag tvivlar inte på att det är så. Frågan är om han ska straffas lika hårt som sina målskamrater.

Jag tror inte Benita skyddar någon annan än sig själv. Det tog en timme utan någon direkt press för att hon skulle säga vad hon och alla hennes vänner, som hon kallar för saker som älsklingar och syskon, har gjort. Hon levde i en fantasivärld där hon trodde att hon skulle komma undan med det här men när hon blev tagen kom hon ner på jorden igen. Då handlar det istället om att förminska sin roll i det hela.

BH är verkligen en fruktansvärd person på alla sätt och vis. Både som människa samt som vän.

Kan bara hålla med. Hon lär inte bli poppis på Hinsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in