2016-11-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Det är ju soc i hemkommunen som beslutar om barnet skall omhändertas. När de redan beslutat om att AL inte är lämplig till sina andra två barn så finns det väl ingen anledning att tro att AL är bättre mamma nu? Det kan mycket väl hända att barnet omhändertas direkt vid förlossning och AL tillbaks till cellen.
Minsta barnet hade bra vikt ca 10kg enl AL:s SMS så det barnet måste ju vara litet??
nja klart hon får behålla sitt barn om hon vill och dessutom kommer att vistas på en inrättning där allt stöd kan fås- det är inte alls ovanligt att en blivande mamma i en sådan situation som A.L kommer att hamna i får bästa uppbackningen i att bli en bra mamma.
Men jag tänker ändå att pappan är så viktig.
Citera
2016-11-22, 13:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Hur funkar det här med straffrabatt för unga personer? Är det under 21 år som gäller? Isåfall hamnar BH under gränsen med några månader. Eller är det upp till rätten att bestämma om det ska vara straffrabatt eller sker det per automatik?

De ska beakta dennes ringa ålder och får döma till lägre straff än stipulerat. De får inte dömas till livstid.
Citera
2016-11-22, 13:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Någon brukar ju ha det i alla fall, och andra brukar få tvätta där ibland (exempelvis sådana som är bostadslösa och sover på soffa hos bekanta).
Det där med orenhet, stökigt och oordnat kan förklaras med Maslows behovshiearki, gänget befinner sig i första stadiet, 24/7 är en ständig kamp för att tillgodose de mest basala nödvändigheterna som mat, tak över huvudet, droger med mera, hygien och stil finns inte på kartan i det tillstånd de befinner sig. Likaså är ett människoliv av underordnad betydelse om gänget kan få basala behov uppfyllda genom att avliva M. Lägg därtill missbruk, lågbegåvning och mental ohälsa.

Ett sätt att se på saken och hur det kunde gå så långt som till ett mord.
Citera
2016-11-22, 13:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Är Benita finsk zigenare? Hon ser onekligen ut som en

Fadern, Anti Vilho, är nog purfinne född i Finland 1950
Modern, öm det är L*ila J*kobsen Kr*g, verkar ha någon dansk anknytning, född 1957.

https://sv-se.facebook.com/lailakrag.jacobsenhokkanen
https://www.facebook.com/laila.jacobsen.96
Senast redigerad av PeterNoster 2016-11-22 kl. 14:24.
Citera
2016-11-22, 13:34
Medlem
Tittar på direktrapporteringen. BH verkar lida av selektivt dåligt minne och selektivt dålig hörsel. Ett medicinskt fenomen.

Edit: Nej hörseln verkar ha varit OK. Det var hörförståelsen som brast.
Senast redigerad av Refraktor 2016-11-22 kl. 13:41.
Citera
2016-11-22, 13:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med orenhet, stökigt och oordnat kan förklaras med Maslows behovshiearki, gänget befinner sig i första stadiet, 24/7 är en ständig kamp för att tillgodose de mest basala nödvändigheterna som mat, tak över huvudet, droger med mera, hygien och stil finns inte på kartan i det tillstånd de befinner sig. Likaså är ett människoliv av underordnad betydelse om gänget kan få basala behov uppfyllda genom att avliva M. Lägg därtill missbruk, lågbegåvning och mental ohälsa.

Ett sätt att se på saken och hur det kunde gå så långt som till ett mord.

Eller så går de kring i skitiga grov jobbarkläder för att det ska verka som om de gör något? Jag skrattade nästan till om de arbetsbyxorna som köpts av någons bror i syfte att han ev skulle börja jobba någonstans. Och önskan om att SKL skulle vara rädd om dom
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tittar på direktrapporteringen. BH verkar lida av selektivt dåligt minne och selektivt dålig hörsel. Ett medicinskt fenomen.
Kan ju inte vara lätt för henne, hon har ju allt i huvudet.

Antagligen så räddas hon av sina kumpaner, någon av dem har sannolikt ett bättre minne.

Gangstern PO är nog en av dem som har bäst minne tror jag, åtminstone så har han inte förmågan att selektera, jag tror att det han kommer att säga blir spiken i kistan för BH.
Senast redigerad av OY 2016-11-22 kl. 13:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
ja alla kommer nog att drabbas av kollektiv minnesförlust.
trist. men deras minne var bättre i förhören i Fup.
Citera
2016-11-22, 13:44
Medlem
Crazefangs avatar
Benita... Vad ska man säga. Erkänner allt i första förhöret. För att sedan ta tillbaka allt. Trovärdighet 0%. Den enda jag hoppas klarar sig är Daniel Viberg. Kan inte tro att han var med på att gå så långt som att döda henne. Förmodligen skrämmas.
Citera
2016-11-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju inte vara lätt för henne, hon har ju allt i huvudet.

Antagligen så räddas hon av sina kumpaner, någon av dem har sannolikt ett bättre minne.

Gangstern PO är nog en av dem som har bäst minne tror jag, åtminstone så har inte förmågan att selektera, jag tror att det han kommer att säga blir spiken i kistan för BH.
Är P gangstern man skall frukta?😪
Citera
2016-11-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazefang
Benita... Vad ska man säga. Erkänner allt i första förhöret. För att sedan ta tillbaka allt. Trovärdighet 0%. Den enda jag hoppas klarar sig är Daniel Viberg. Kan inte tro att han var med på att gå så långt som att döda henne. Förmodligen skrämmas.
Tyckte att en del såg, slitna ut när jag var förbi Falu Tingsrätt idag...
Citera
2016-11-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja alla kommer nog att drabbas av kollektiv minnesförlust.
trist. men deras minne var bättre i förhören i Fup.
Men sitter alla de tilltalade med vid förhöret av Benita nu o lyssnar till hennes minns inte, vet ej osv ??
Senast redigerad av Regnflingan 2016-11-22 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in