2016-11-22, 11:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns ingenting - det finns inte ett enda mail som logiskt kan härröras till någon pedofil verksamhet, alls...
Det som däremot finns är en massa folk (främst) på 4chan som suttit och hittat på en massa extremt långsökta kopplingar, som att bröderna Podesta skulle ha kidnappat Madeleine McCann baserat på det faktum att bröderna var i Portugal en gång - flera år efter kidnappningen.
Och att de tycker bröderna ser ut som en av alla spökteckningar som påstås föreställa kidnapparna. Alla de teckningar som INTE liknar bröderna Podesta har man givetvis helt ignorerat: http://www.anorak.co.uk/315232/madel...rramurra.html/
* Tony Podesta bodde hos Sigmund Freuds barnbarn Clement Freud - en erkänd pedofil- i Praia Da Luz i hans privata villa.
* John Podesta kan knytas till Portugal dagen före Maddy's försvinnande.
* alla John's arbetsmail från dagen Maddy försvann och bakåt i tiden ett halvår är raderade och hans assistent svarade på hans privata mail dagen efter då han inte var där
* överlag finns en hel skara av de som Clinton's och Podesta hänger med som är antingen dömda eller misstänkta för sex trafficking eller pedofili...
Citera
2016-11-22, 12:01
Bannlyst
Olika sajter som publicerat artiklar om Podesta-brödernas eventuella inblandning i McCann-fallet har stängts ned utan anledning. En efter en.
Konstigt agerande om det inte ligger nåt alls i det. Varför inte bara låta artiklarna vara, som man gör med alla andra knasiga konspirationsteorier?

Läs mer här:
Faktaanalys

Reddit-tråd om artiklar på sidor som stängts ned

Man kan naturligtvis tro vad man vill, men det är lite för många sammanträffanden för att det ska kunna avfärdas som rena konspirationer utan belägg. Jag säger naturligtvis inte att bröderna gjort detta. Men det finns så pass många indicier att en utredning vore på sin plats.
Senast redigerad av HMBPTOLEMAJOW 2016-11-22 kl. 12:36.
Citera
2016-11-22, 12:49
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
* Tony Podesta bodde hos Sigmund Freuds barnbarn Clement Freud - en erkänd pedofil- i Praia Da Luz i hans privata villa.
* alla John's arbetsmail från dagen Maddy försvann och bakåt i tiden ett halvår är raderade och hans assistent svarade på hans privata mail dagen efter då han inte var där
* överlag finns en hel skara av de som Clinton's och Podesta hänger med som är antingen dömda eller misstänkta för sex trafficking eller pedofili...

Även dömda alltså? Man kan ju tänk att illvilliga tungor slänger ur sig pedo till höger och vänster för att skapa misstankar och ingen rök utan eld, lite som att en svartsjuk part säger att andra har HIV ...

Är det en stor del vänner som är dömda och misstänkta och då även för trafficking? Om det är så och de inte på något sätt är kurerade med allt från bättre glasögon till hormoner och samtal så bör detta nystas upp men det är en fruktansvärd anklagelse ( för en normal i alla fall) att det kan gå runt folk bland mäktiga politiker mfl och begå sådana brott. Vem ska kunna få rätt mot dem om det är så ?
Citera
2016-11-22, 12:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Källa på att Podesta besökte Freuds villa i Praia da Luz?
Källa på att Podesta var i Portugal i maj 2007?

EDIT: Jag antar att det är detta mail du talar om?
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/7941

Det visar bara att John önskar sin dotter Megan en trevlig semester i portugal...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-11-22 kl. 13:10.
Citera
2016-11-22, 13:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Även dömda alltså? Man kan ju tänk att illvilliga tungor slänger ur sig pedo till höger och vänster för att skapa misstankar och ingen rök utan eld, lite som att en svartsjuk part säger att andra har HIV ...

Är det en stor del vänner som är dömda och misstänkta och då även för trafficking? Om det är så och de inte på något sätt är kurerade med allt från bättre glasögon till hormoner och samtal så bör detta nystas upp men det är en fruktansvärd anklagelse ( för en normal i alla fall) att det kan gå runt folk bland mäktiga politiker mfl och begå sådana brott. Vem ska kunna få rätt mot dem om det är så ?
Jag pallar inte rota fram det igen. Det finns sååå mycket info, det gäller att sålla duktigt. Ja en del skummisar i Clinton Foundation finns det.
Problemet är att bit för bit så visar inte emailen något direkt brottsligt. Men tillsammans så vävs en otäck bild fram av ett satanistiskt pedonätverk av höjdare. Men där ligger problemet också - mänskliga hjärnan VILL se mönster, skapar mönster.

Allt jag läst kan sammanfattas som: ingen rök utan eld, men inget tillräckligt besvärande.

Att folk raderar/privatar sina twitter o insta, att pizzerior/restauranger ändrar på sina hemsidor och logotyper, det är inte tillräckligt. Det finns dessutom så sinnessjukt många blindspår.
Citera
2016-11-22, 13:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Källa på att Podesta besökte Freuds villa i Praia da Luz?
Källa på att Podesta var i Portugal i maj 2007?
Källa på att Johns arbetsmail raderats istället för att mlilkontot sattes upp den dagen, och förklaring till hur mail på en statlig server kan raderas när det är statens skyldighet att ha kvar dem? (Du minns väl vilket liv det blev när Hillary la sina mail på en egen server? :-)

Längre ner på denna sida
http://www.thelastamericanvagabond.c...hers-revealed/
John's arbetsmail raderades inte, ett halvår av mailkonversationer 2006-11- -2007-05-04 samma dag Maddy försvann. Du måste söka själv, googla jp ogh assistant och datumet 2007-05-04
Hans mail var en gmail, flera i clintons sfär verkar ha använt externa mail. Det är denna mail som släppts i mängder eftersom den "hackats" (gissats lösenord)

Det är ställt bortom rimligt tvivel att JP var i Portugal 2007 - igen, sök Wikileaks jp Portugal - Nej Det r Inte Det Mailet Du Lnkar Till

Bonus: En kvinna påstår att Clement Freud vet vad som hände Madeline
http://www.express.co.uk/news/uk/681...Gerry-Portugal
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-11-22 kl. 13:25. Anledning: Fel datum - rättat
Citera
2016-11-22, 14:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Längre ner på denna sida
http://www.thelastamericanvagabond.c...hers-revealed/
John's arbetsmail raderades inte, ett halvår av mailkonversationer 2006-11- -2007-05-04 samma dag Maddy försvann. Du måste söka själv, googla jp ogh assistant och datumet 2007-05-04
Hans mail var en gmail, flera i clintons sfär verkar ha använt externa mail. Det är denna mail som släppts i mängder eftersom den "hackats" (gissats lösenord)

Det är ställt bortom rimligt tvivel att JP var i Portugal 2007 - igen, sök Wikileaks jp Portugal - Nej Det r Inte Det Mailet Du Lnkar Till

Bonus: En kvinna påstår att Clement Freud vet vad som hände Madeline
http://www.express.co.uk/news/uk/681...Gerry-Portugal

Jag har letat i wikileaks och över hela nätet - kan inte hitta någonting alls som visar att John Podesta var i portugal då. Däremot finns mailet jag länkade ovan från den 2 juli som visar att John önskar att hans dotter Megan ska få en trevlig resa till Portugal - och hans dotter önskar honom en trevlig 4 juli i förskott "sorry we'll miss you in DC"...

EDIT: Inte ens på konspirationssidorna kan jag hitta påståendet att det skulle vara bevisat - däremot:
If it was to be proven that the Podesta brothers were in fact in Portugal at the time of Madeleine’s disappearance, that would solidify this theory to the point where it could no longer be ignored.
Men om du påstår att det är bevisat så har du väl en källa?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-11-22 kl. 14:16.
Citera
2016-11-22, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
De 2 bilderna som sägs föreställa bröderna Podesta är egentligen polisteckningar av en och samma man... Där ser man hur trollen på (bland annat) 4chan arbetar.

Smith sighting: https://en.wikipedia.org/wiki/Disapp...deleine_McCann
Citera
2016-11-22, 18:32
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Hur blir de pedofiler om de inte ens har den läggningen och "tänder" på det? De flesta kan antagligen inte tänka sig något mer motbjudande än pedofili...

Om det är ett krav för att få vara med i den innersta kretsen så är det ju bara sådana som klarar av det som kommer med.

I ett sådant här upplägg är pedofilringen inte själva konspirationen, utan ett verktyg för att skydda den. Eftersom alla har skit på alla så är det ingen som sviker eller börjar gola.

Eftersom herr George Soros verkar dyka upp här och där i dessa sammanhang så skulle jag om jag grävde i detta kolla om hans "humanitära arbete" på något vis har påverkat när länder lagstiftade att det är olagligt för folk att ens råka se bevis på kriminella övergrepp på barn.
Citera
2016-11-22, 18:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om det är ett krav för att få vara med i den innersta kretsen så är det ju bara sådana som klarar av det som kommer med.

I ett sådant här upplägg är pedofilringen inte själva konspirationen, utan ett verktyg för att skydda den. Eftersom alla har skit på alla så är det ingen som sviker eller börjar gola.

Eftersom herr George Soros verkar dyka upp här och där i dessa sammanhang så skulle jag om jag grävde i detta kolla om hans "humanitära arbete" på något vis har påverkat när länder lagstiftade att det är olagligt för folk att ens råka se bevis på kriminella övergrepp på barn.

Nu ger jag upp - först skriver du att det finns tecken på att "eliten" är pedofiler, sen skriver du att denna "elit" antagligen inte egentligen tänder på barn så då är de ju inte pedofiler, och nu skriver du att de är pedofiler ändå.. Eller menar du att man ansöker om att få bli "elit" och som nåt inträdesprov ska knulla små barn inför kamera eller nåt??
Citera
2016-11-22, 19:05
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Nu ger jag upp - först skriver du att det finns tecken på att "eliten" är pedofiler, sen skriver du att denna "elit" antagligen inte egentligen tänder på barn så då är de ju inte pedofiler, och nu skriver du att de är pedofiler ändå.. Eller menar du att man ansöker om att få bli "elit" och som nåt inträdesprov ska knulla små barn inför kamera eller nåt??

Alltså, det räcker ju inte att kunna alfabetet, man måste ju förstå vad man läser också.

Jag har inte påstått något, bara diskuterat hur ett sådant här upplägg skulle fungera om det fanns.

Men ja, ett sådant uppläg är som ett inträdesprov för konspirationen. Däremot fungerar det ju så klart inte så att man kan ringa och be att få göra provet, utan man har vid det laget redan klarat flera andra "prov" och är redan djupt insyltad.
Citera
2016-11-22, 19:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag har letat i wikileaks och över hela nätet - kan inte hitta någonting alls som visar att John Podesta var i portugal då. Däremot finns mailet jag länkade ovan från den 2 juli som visar att John önskar att hans dotter Megan ska få en trevlig resa till Portugal - och hans dotter önskar honom en trevlig 4 juli i förskott "sorry we'll miss you in DC"...

EDIT: Inte ens på konspirationssidorna kan jag hitta påståendet att det skulle vara bevisat - däremot:
If it was to be proven that the Podesta brothers were in fact in Portugal at the time of Madeleine’s disappearance, that would solidify this theory to the point where it could no longer be ignored.
Men om du påstår att det är bevisat så har du väl en källa?
Du kan ha rätt. Mycket desinformation finns det!
Jag stötte på den här sidan :
http://victuruslibertas.com/2016/11/...eleine-mccann/

Där följande står: "One of our FBI insiders can confirmed the Intelligence community indicates John and Tony Podesta were in Praia da Luz, Portugal on May 3rd 2007– the day Madaline McCann vanished.
The Podesta brothers were staying with a friend named “Clem” . Clement Freud“

Alltså någon "insider" som naturligtvis inte går att bekräfta.
Jag tror ändå att jag sett ett mail från JP om Portugal alt ortsnamn i P. Men att datumen inte stämde överens.

Din post om att bilderna ska vara samma man, gör att jag tror detta är ett nytt blindspår.
Det är udda att de omger sig med dömda peddos men det i sig är inte brottsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in