Citat:
Du har ingen som helst aning om varför läkaren sjukskrev Lotta. INGEN. Som helst. Så skapa inte en trådsanning.
Du verkar inte ens ha ett korn av susning hur en sjukskrivning beviljas i dagsläget och som Försäkringskassan godkänner.
Att hon just var sjukskriven indikerar för mig att det fanns mycket goda skäl till det. Något annat finns inte på den karta som gäller, sedan flera år, i Verkligheten.
Vilken värld lever ni i?
Lotta hade också flyttat ifrån Per, som fick bo kvar på hennes adress. Själv bodde hon i andra hand.
Ser man på Per så har han de senaste åren haft fyra domar för Grovt Rattfylleri. Bara det ger mer än en aning om att han troligtvis var mycket alkoholiserad.
Dom åren och säkerligen tidigare var troligen påfrestande. Speciellt som en av domarna också handlade om våld.
Men du och gelikar verkar ha en egen Agenda. Av en för mig oundgrundlig anledning ger ni er på ett brottsoffer, som inte kan försvara sig utan gör Bo (Lotta) till ansvarig för att brutalt blivit ihjälslagen av svinet Martin.
En sedan tidig ålder välkänd våldsbrottsling.
Varför? Det skulle jag gärna vilja veta. Vad driver er?
Du verkar inte ens ha ett korn av susning hur en sjukskrivning beviljas i dagsläget och som Försäkringskassan godkänner.
Att hon just var sjukskriven indikerar för mig att det fanns mycket goda skäl till det. Något annat finns inte på den karta som gäller, sedan flera år, i Verkligheten.
Vilken värld lever ni i?
Lotta hade också flyttat ifrån Per, som fick bo kvar på hennes adress. Själv bodde hon i andra hand.
Ser man på Per så har han de senaste åren haft fyra domar för Grovt Rattfylleri. Bara det ger mer än en aning om att han troligtvis var mycket alkoholiserad.
Dom åren och säkerligen tidigare var troligen påfrestande. Speciellt som en av domarna också handlade om våld.
Men du och gelikar verkar ha en egen Agenda. Av en för mig oundgrundlig anledning ger ni er på ett brottsoffer, som inte kan försvara sig utan gör Bo (Lotta) till ansvarig för att brutalt blivit ihjälslagen av svinet Martin.
En sedan tidig ålder välkänd våldsbrottsling.
Varför? Det skulle jag gärna vilja veta. Vad driver er?
Agenda är det nog inte, kan bara tala för mig själv, men diskussionen uppkom ur påståenden om att samhället inte gjort tillräckligt plus att några i tråden verkade klandra de anhöriga för att inte lyckats hjälpa Lotta.
Där någonstans surnade jag till och jag blir heller inte gladare när politiker populistiskt tjatar om att "man måste börja åtala mer". Inte för att jag nödvändigtvis tycker det är bra att kvinnor åker på däng, utan för att det ofta är svårbevisat bl. a., och detta ofta på grund av offrets beteende.