2016-11-21, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
När dessa inläggs skrevs, så pågick bevisligen åtminstone den ena utredningen (om inte flera). Att de, om det nu är så, senare lagts ner så ändrar det inte på att det var sant när inlägget skrevs.
Nu är du ute på hal is!
Jag har aldrig åtalats eller anmälts men det betyder ju inte att jag är oskyldig. Hur ser det ut?
Citera
2016-11-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Vem vill köpa en fastighet av en svärfader som vänt sig mot sin dotter och en fastighet som ligger när journalisten som så äckligt försöker krypa in under skinnet på dem?

Jag kan bara hitta en handfull artiklar om Thony Norelli som den "jävla journalisten" skrivit genom åren.
Att beskriva det som att han "krupit under skinnet" är riktigt långsökt.
Citera
2016-11-21, 22:50
Medlem
Nyss skrev Du, Ackeson, så här:
Citat:
Vem vill köpa en fastighet av en svärfader som vänt sig mot sin dotter?

För en stund sedan skrev Du så här:
Citat:
Jag tror inte svärfadern förföljer sin dotter, det är alldeles bestämt Håkan Slagbrand som gör detta och det vet du för vad jag förstår har ni täta kontakter.

Hur ska Du ha det, är Sofia förföljd av sin pappa, eller?
Citera
2016-11-21, 22:53
Medlem
Citat:
Nu är du ute på hal is!
Jag har aldrig åtalats eller anmälts men det betyder ju inte att jag är oskyldig. Hur ser det ut?
Det har påståtts att T.N är under utredning. När det påstods, var det bevisligen sant (vilket visades med dokument).

Att sedan en utredning läggs ner, innebär inte att den som skrev den ursprungliga texten inte talade sanning. Sakers tillstånd kan förändras över tid, och en skriven text avspeglar ett specifikt tillstånd vid ett specifikt tillfälle, nämligen när det skrevs. Oavsett om det är ett brev, en forumpost eller någon annan tidsmässigt låst dokumentation.

Det gäller allmänt. Sen för att svara på ditt påstående; ja, du (eller jag för den delen) kan absolut ha gjort dig skyldig till brott, utan att vare sig vara anmäld, åtalad eller dömd. För att ta två exempel som omfattar många människor, så kan man t.ex. ha kört för fort eller kört berusad utan att ha blivit tagen för det. I det fallet har man begått ett brott, utan att vare sig vara anmäld eller dömd. Att man sedan inte får det i sitt straffregister, är givetvis en helt annan sak. Brottet begås när handlingen utförs, inte när man blir dömd för det.
Citera
2016-11-21, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Jag kan bara hitta en handfull artiklar om xxxxxxx som den "jävla journalisten" skrivit genom åren.
Att beskriva det som att han "krupit under skinnet" är riktigt långsökt.
Inte alls, inte om man hör andra berätta som jag förrgår fick möjligheten till.
Citera
2016-11-21, 23:14
Bannlyst
Citat:
Nyss skrev Du, Ackeson, så här:

För en stund sedan skrev Du så här:
Hur ska Du ha det, är Sofia förföljd av sin pappa, eller?

Det ena behöver inte betyda det andra och det bör du av alla känna till.
Det är Slagbrand som förföljer dem men det med pappa/svärfar är en sorglig familjehistoria som vi egentligen inte har någon rätt att rota i. Det är alltså ingen förföljelse utan något helt annat.

Om du lär dig tolka skrift så slipper det bli sådana här missförstånd.
Citera
2016-11-21, 23:20
Medlem
Citat:
Det ena behöver inte betyda det andra och det bör du av alla känna till.
Det är Slagbrand som förföljer dem men det med pappa/svärfar är en sorglig familjehistoria som vi egentligen inte har någon rätt att rota i. Det är alltså ingen förföljelse utan något helt annat.
Om du lär dig tolka skrift så slipper det bli sådana här missförstånd.

Usch, att vara förföljd av en journalist låter inget vidare.
Vilka uttryck har det tagit sig?
Jag menar, på vilket sätt har journalisten förföljt familjen Norelli?
Citera
2016-11-21, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Det har påståtts att T.N är under utredning. När det påstods, var det bevisligen sant (vilket visades med dokument).
Men kleti och pleti kan ju okynnesanmälan varandra utan att det finns något brott ens i närheten.
Det behöver inte alls vara sant att han är under utredning för att han är anmäld för det. Om man inte kallar polisens kontroll av rimligheter i anmälan så är det många anmälningar som aldrig utreds utan läggs ner. Om det inte läggs ner går det till åklagaren och jag antar att denne också gör en rimlighetskontroll först. Om åklagaren tycker att detta inte håller kan knappast det heller kallas för utredning och det är här de flesta anmälningar mot mannen lagts ner. Om åklagaren tycker att det är värt att gå vidare börjar den riktiga utredningen. Då först kan man säga att man utreds. Det behöver ändå inte betyda att man är kriminell, för även långt gångna utredningar läggs ner.

Citat:
Att sedan en utredning läggs ner, innebär inte att den som skrev den ursprungliga texten inte talade sanning. Sakers tillstånd kan förändras över tid, och en skriven text avspeglar ett specifikt tillstånd vid ett specifikt tillfälle, nämligen när det skrevs. Oavsett om det är ett brev, en forumpost eller någon annan tidsmässigt låst dokumentation.
Anmälningarna gjordes av en journalist för att han skulle kunna skriva i sin text att den han skriver om utreds. Lite extra krydda åt innehållet alltså utan tanke på vad han ställer till med för folk.
Citat:
Det gäller allmänt. Sen för att svara på ditt påstående; ja, du (eller jag för den delen) kan absolut ha gjort dig skyldig till brott, utan att vare sig vara anmäld, åtalad eller dömd. För att ta två exempel som omfattar många människor, så kan man t.ex. ha kört för fort eller kört berusad utan att ha blivit tagen för det. I det fallet har man begått ett brott, utan att vare sig vara anmäld eller dömd. Att man sedan inte får det i sitt straffregister, är givetvis en helt annan sak. Brottet begås när handlingen utförs, inte när man blir dömd för det.
Men nu tycker jag vi seglar långt utanför ämnet. Om någon kanske gjort sig skyldig till brott och utan att någon känner till det kan man inte gå ut och kalla någon kriminell, brottsling eller liknade för denne "kan ju ha varit det". Det är ungefär som att ge ungarna stryk varje morgon för de kan ju busa på dagen när man inte ser det. Korkat resonemang.
Senast redigerad av Ackeson 2016-11-21 kl. 23:30.
Citera
2016-11-21, 23:35
Bannlyst
Citat:
Usch, att vara förföljd av en journalist låter inget vidare.
Vilka uttryck har det tagit sig?
Jag menar, på vilket sätt har journalisten Håkan Slagbrand förföljt familjen xxxxx?
Det vet du mycket väl så här behöver inte jag förklara något.
Citera
2016-11-21, 23:41
Medlem
Citat:
Det vet du mycket väl så här behöver inte jag förklara något.

Nej, hur ska jag kunna veta det?
Själv har jag aldrig blivit utsatt för förföljelse från en journalist, allra minst av den Du nämnt, som jag inte ens vet vem det är, än mindre träffat.
Men eftersom Du tycks ha vetskap om att han förföljer familjen Norelli, borde Du också veta vilka uttryck det tagit sig.
Citera
2016-11-22, 00:37
Bannlyst
Citat:
Nej, hur ska jag kunna veta det?
Själv har jag aldrig blivit utsatt för förföljelse från en journalist, allra minst av den Du nämnt, som jag inte ens vet vem det är, än mindre träffat.
Men eftersom Du tycks ha vetskap om att han förföljer familjen xxxxx, borde Du också veta vilka uttryck det tagit sig.
Jag har talat med honom en stund, mest via mejl. Ingen kan begära av det att jag skall kunna dra alla detaljer men jag kan, efter det jag hört, dra slutsatsen att Slagbrand är mer än en journalist, det handlar om en privat vendetta där alla medel är tillåtna. Tvärt om vad du säger Luffa tror jag du och Slagbrand samarbetar.

Ibland undrar man vart folks empati om andra människor tagit vägen. Jag blir ledsen av att tänka på hur lågt vissa sjunkit.
Citera
2016-11-22, 10:54
Medlem
Hemsidan är uppe igen - med exakt samma namnservrar som tidigare. Med tanke på att förnyelsedatumet för domänen var 19 november, så var det väl inte mera komplicerat än att man glömt att betala räkningen.

När det gäller den tidigare bekräftade polisutredningen, är det någon som vet vilket bolag det handlar om? I dokument från tingsrätten så framgår följande:
Citat:
N är misstänkt för grovt bokföringsbrott, grovt skattebrott och försvårande av skattekontroll, grovt brott, under tiden juli 2011 – september 2013 i Västerås eller på annan plats i riket (9000-K86-15)
samt:
Citat:
Forum är Örebro tingsrätt till följd av att medmisstänkt tillika styrelsesuppleant i aktuellt bolag har bostadsort Örebro.

Det är alltså ärendet som utreds av Ekobrottskammaren i Linköping (B 2543-15).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in